Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

    Goedendag allemaal,

    Misschien ben ik gek of hoor ik dingen die ik voorheen nooit hoorde, maar vanochtend viel mij het volgende op. Na het starten van de auto (2.0TFSI BWA) wilde ik wegrijden. Omdat de motor koud is doe ik dat beheerst en dat betekent niet teveel toeren. Echter op het moment dat de versnellingsbak vermogen begon te vragen daalde het toerental tot onder de 1000 toeren en klapperde er iets enorm. Naar mijn idee linksvoor maar dat kan ik mis hebben. Normaliter kreeg ik dit geluid nooit en hield de motor gewoon in.

    Daarna voorzichtig en met een hoger toerental doorgeschakeld en naar m'n werk gereden. Op de parkeerplaats van werk de auto op de handrem getrokken en de koppeling in de 1e versnelling op laten komen. Daar was het geluid opnieuw. Nu rond of net onder de 1000 toeren. Auto was op dat moment nog niet volledig op temperatuur.
    Het geluid klinkt echt als een metaalachtige bonk, vrij snel achter elkaar.

    Wat zou dit kunnen zijn? Is dit een versnellingsbak probleem? Of loopt de motor gewoon te weinig toeren zodat hij z'n zuigers niet goed rondkrijgt? Waarom had ik dit dan nooit eerder?

    Zoveel vragen, zo weinig antwoorden te vinden

    Heeft iemand dit eerder meegemaakt of enig idee wat het kan zijn? Is het schadelijk of tekenen van oudheid?

    Auto heeft 146000 gelopen en komt uit 2006.

    Alvast bedankt!

    Edit: Ik zit nog eens te redeneren, zouden dit ook motorsteunen kunnen zijn? Bij het vragen van koppel kantelt het blok natuurlijk iets, als er dan metaal op metaal komt dan kan dit toch ook een klapperend geluid veroorzaken?
    Laatst gewijzigd door RADRIGUZ; 04-02-20 om 08:33.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

    Dit heb ik ook gehad met mijn eerste A3, en dit draaide uit op de versnellingsbak.
    Gelukkig was dit nog een 1.6 benzine motor, mag hopen dat je geen quattro hebt zoals ik nu heb.
    Heb verhalen gehoord dat je dan aan de beurt bent!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hofstra A3 Bekijk Berichten
    Dit heb ik ook gehad met mijn eerste A3, en dit draaide uit op de versnellingsbak.
    Gelukkig was dit nog een 1.6 benzine motor, mag hopen dat je geen quattro hebt zoals ik nu heb.
    Heb verhalen gehoord dat je dan aan de beurt bent!
    Haha oeps, is wel een quattro nu maar waar is het uiteindelijk op uitgelopen dan? En wat zijn de verhalen van de quattro bakken dan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RADRIGUZ Bekijk Berichten
    Haha oeps, is wel een quattro nu maar waar is het uiteindelijk op uitgelopen dan? En wat zijn de verhalen van de quattro bakken dan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    Verhalen zijn de kosten om de bak te vervangen, 4w aangedreven bakken moeten veel werk zijn om te vervangen.
    paar duizend euro moet je niet van schrikken heb ik gehoord...
    Laatst gewijzigd door Hofstra A3; 05-02-20 om 20:13.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Klapperend geluid lage toeren 2.0 TFSI

    Zo veel meer werk is een quattro bak niet hoor valt best mee .
    Je zit alleen met de haakseoverbrenging die je er extra af moet halen .

    Ik zelf heb dit ook soort gelijk .
    Bij mij is het de vliegwiel die de geest gaat geven .
    Bij weg rijden voel ik ook een soort lichte bonk/geklapper als ik de koppeling iets te snel laat op komen .
    Ook is het bij het intrappen van de koppeling (Bij stoplicht aankomen rollen) effe juist timen omdat anders het vliegwiel klappert .

    Wil niet zeggen dat dit ook bij jou zo is hoor.

    Als je de auto uit zet hoor je dan ook een beetje geklapper bij de motor vandaan komen ?
    Motorsteunen zou ook best kunnen maar dan zal je dat ook in andere versnellingen moeten horen/voelen.
    Dit kan je testen door de auto in zijn 1 te zetten en dan bij de motor ruimte luisteren als je de auto naar voren en achteren rolt .
    Laatst gewijzigd door dennisrvo; 08-02-20 om 14:20.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •