Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8 TFSI slecht starten en compressieverlies

  1. #1

    Standaard 1.8 TFSI slecht starten en compressieverlies

    Hoi,

    Ik heb een a3 1.8 tsfi uit 2007 met ong. 150.000 op de teller en ineens kreeg ik startproblemen (de auto dus amper aan de praat krijgen) en begon het motormanagement lampje te branden. Naar garage geweest en laten uitlezen en dachten eerst distributieketting probleem. Bij verder onderzoek bleek echter dat de bougies pikzwart waren ,geen goed teken dus. Met camera in de cilinders gekeken en daar bleken allerlei metalen schraapdeeltjes op de zuigers te liggen. Compressie gemeten en deze was ook beneden niveau. Nu blijkt dit een TSFI (BYT motoren) euvel te zijn dat van die cilinders. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit en klopt dit?

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8 TFSI slecht starten en compressieverlies

    Dit had je met de zoek functie ook wel gevonden

    Maar ik zal je op weg helpen

    http://hartogtuning.nl/?p=1171

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8 TFSI slecht starten en compressieverlies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmeijs66 Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb een a3 1.8 tsfi uit 2007 met ong. 150.000 op de teller en ineens kreeg ik startproblemen (de auto dus amper aan de praat krijgen) en begon het motormanagement lampje te branden. Naar garage geweest en laten uitlezen en dachten eerst distributieketting probleem. Bij verder onderzoek bleek echter dat de bougies pikzwart waren ,geen goed teken dus. Met camera in de cilinders gekeken en daar bleken allerlei metalen schraapdeeltjes op de zuigers te liggen. Compressie gemeten en deze was ook beneden niveau. Nu blijkt dit een TSFI (BYT motoren) euvel te zijn dat van die cilinders. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit en klopt dit?
    Ook gehad met mijn 2.0 tfsi blok en die kon ik dus weggooien en een andere motor erin gehangen. Had er ook 144k op zitten. Wat ik van CD hoorde is dat de filter in de carterpan verstopt gaat zitten en de motor dus niet zijn olie toevoer krijgt. Ze hebben er iets voor (een tweede filter die pas open gaat wanneer de eerste verstopt gaat zitten ofzoiets), maar die gaat jouw huidige motor niet meer helpen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •