Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    Beste allemaal,

    Ik heb momenteel een vage storing met mijn Audi a3 3.2 V6 DSG met 200k km op de teller.
    Als mijn motor warm is (na minimaal half uur rijden, vaak tussen de 45 en 60 minuten) kan mijn auto gaan trillen bij gas geven. Ik zeg kan omdat het niet altijd voorkomt. Op zijn ergst lijkt het of je over de doorgetrokken streep rijd van een snelweg. Dit was met name naar echt flinke stukken rijden.

    Wat verder opvalt, toerenteller is niet heel rustig als ik een constante snelheid rijd. Tussen de 1600-2000 toeren meeste instabiliteit +-500 toeren (stuiterd vaak tussen 2 streepjes in), maar ook bij toeren rond de 2600 is deze niet heel stabiel varieert toch wel +- 250 toeren.

    Ik heb het forum afgespeurd, wat enigszins in de buurt komt is deze: https://www.audiforum.nl/forum/model...-opgelost.html echter bij de Audi garage wisten ze hier niks van.

    Zijn er van jullie kant nog adviezen?

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door rezer; 07-04-20 om 16:53.

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    Ik zou eerst de bak eens een basisinstelling geven met aanvullend een goede adaptierit. Wanneer dit niet helpt lijkt er toch een probleem in de koppeling zelf te zitten, helaas is vervangen dan de enige optie.

    Jos.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    HI Jos,

    Bedankt voor de reactie. Dan zal dat mijn vervolg stap zijn, mag ik vragen hoe je hier op komt? Is het logisch dat dit soort klachten komen bij warme auto?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    Hi Jos,

    Vervelend probleem! Heb je dit bij alle versnellingen of alleen in z'n 5 of 6? Naar mijn idee, als het je koppeling zou zijn zou je al eerder dan na 45 a 60 min rijden dit probleem moeten ervaren dus ik zou het persoonlijk ergens anders in zoeken. Dat terzijde, is de ketting als eens vervangen? En wat voor benzine tank je, 95 of 98? Je zou ook Hartog tuning eens kunnen mailen over je probleem, goede garage met veel kennis.

    Groeten Rick

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    Laatst een soort gelijk probleem met een volvo s60 gehad, had ook rare trillingen na een half uur rijden bij verschillende snelheden, linker remklauw achter ging wat zwaarder terug waardoor hij na 30 min al redelijk heet was.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 3.2 quattro DSG trillingen tijdens gasgeven bij warme motor

    Wat late reactie van mijn kant, door alles wat er heeft gespeeld even hier geen aandacht aangegeven, maar hierbij een update.

    Haldex olie en DSG olie laten vervangen, daarna was het nog. Door corona had ik lang geen lange ritjes meer gemaakt, wel op een neer nog naar werk (20-30minuten), dan had ik er geen last van, maar het probleem kwam ook altijd pas na 1 uur ongeveer. Echter op het moment dat ik weer lange ritten ging maken (in juni/juli) geen (lees >1 uur, ook een rit van 4 uur gehad) opeens geen problemen meer... Enige wat ik nog gedaan had was regulier onderhoud. Dus waarom het opeens weg is gegaan, geen idee, ik heb deze auto bij een bevriende monteur in onderhoud en hij had ook geen idee (net zoals de 2 audi dealers die ik heb gesproken..). Maar ik heb de auto verkocht, het was een fijne auto maar wel echt een hele dure auto in gebruik.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •