Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

    Hi forumleden,

    Ik heb een A3 8P Sportback uit 2008.
    De passagiersstoel aan de achter bevat een soort kunststof plaat/afwerking, ik weet eigenlijk niet hoe je het moet noemen. Ik heb een foto bijgevoegd.

    Nu is het zo dat sinds vorig jaar zomer (waarschijnlijk door de hitte) dit kunststof paneel is losgekomen van de stof, en aan de bovenkant (direct onder de hoofdsteun) een soort van 'open staat'.
    Ik heb geprobeerd deze met TESA-plakband weer vast te maken, maar helaas blijft het paneel na verloop van tijd weer loskomen van de stof.

    Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen om deze weer terug vast te krijgen?

    Iemand ideeën of tips?

    Bij voorbaat dank!
    Joost
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Driving Audi A3 Sportback (2008).

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

    Kijk hier eens.

    https://7zap.com/en/catalog/cars/Aud...er/8/412881500

    Bij nr 46 tm 48, deze zijn waarschijnlijk los of kapot.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

    Als het goed is klikken deze platen vast in de stoel, dit gaat met de alom veel gebruikte clips.
    Zitten ze los, haal hem dan even helemaal uit de stoel (bovenkant klikt vast en de onderkant moet je er van de bovenkant inschuiven) en kijk even of die clipjes er nog wel opzitten. Deze druk je namelijk in een klein kiertje en eenmaal vast gaan ze echt niet zomaar los.

    Mocht je de clips niet hebben, bij de Audidealer heb ik ze wel eens voor niks mogen ophalen .
    En anders lijm/kit



  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

    Ik ben er achter gekomen dat deze ‘kap’ vastgelijmd zat aan een soort smalle horizontale kunststof verbindingsstuk. En die zit inderdaad met clips vastgemaakt in de stoel! Maar het probleem blijkt dus tussen het verbindingsstuk en de grote ‘kap’ te zitten.

    -Wat een ingewikkeld gedoe ook allemaal om deze objecten een duidelijke naam te geven.-

    Uiteindelijk ben ik gisteren naar de hornbach gegaan, en zijn adviseerden mij Bison twee componenten lijm (gel) te gebruiken. Die heb ik nu dus vastgelijmd na vetvrij te hebben gemaakt en licht op te hebben geschuurd. Als hij nu nóg los komt adviseerde mijn vader me met siliconenkit aan de slag te gaan.

    Het bewegen en de warmte die ontstaat in de auto maakt het allemaal wel een stuk lastiger.

    Ik laat me benieuwen. Bedankt voor jullie hulp!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterzijde passagiersstoel komt los van bekleding

    Bekend verhaal, die clipjes zitten inderdaad aan een stuk plastic vast en wanneer men dit niet weet trekken ze de kappen naar achter op punten waardoor er heel veel "trek" op die plastic delen komt te staan en van de kap afscheuren als 't ware. De clip zit dan nog in de stoel maar de plasticjes zijn van de kap af... Been there, done that haha.

    Ik heb dat ook met kit opgelost, die dingen haal je tenslotte toch niet open dus als 't maar vastzit en de kit niet zichtbaar is .


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •