Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Stoelen vervangen

  1. #1
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Stoelen vervangen

    Hallo Allen,

    Ondanks dat ik (tot nu toe) niet heel actief ben geweest op dit forum ben ik nog steeds Audi-liefhebber.
    Na 270.000 km zit de bestuurdersstoel niet echt lekker meer en zit ik er over te denken om ze te vervangen, in het verleden heb ik en Seat Leon (die op Golf IV-basis) met sportstoelen gehad die erg goed zaten.
    Via demontagebedrijven worden ook sport- en S-linestoelen aangeboden, alleen zijn die vaak elektrisch verstelbaar, de stoelen in mijn auto zijn dat niet.

    - Mocht ik een goede set (of een mooi interieur) vinden, kan dat stekkertje-technisch zo worden aangesloten of moet er nog een voeding komen voor die elektrische bediening?
    - Aangezien ik hannesen mat airbags eigenlijk niet zo zie zitten, kan ik foutmeldingen verwachten van de ander stoel-airbags?

    Op dit forum en her en der op internet had ik al gevonden dat vervangen niet heel ingewikkeld is, met name het airbag-verhaal baart me zorgen.

    Groeten,
    Duckati

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duckati Bekijk Berichten
    Hallo Allen,

    Ondanks dat ik (tot nu toe) niet heel actief ben geweest op dit forum ben ik nog steeds Audi-liefhebber.
    Na 270.000 km zit de bestuurdersstoel niet echt lekker meer en zit ik er over te denken om ze te vervangen, in het verleden heb ik en Seat Leon (die op Golf IV-basis) met sportstoelen gehad die erg goed zaten.
    Via demontagebedrijven worden ook sport- en S-linestoelen aangeboden, alleen zijn die vaak elektrisch verstelbaar, de stoelen in mijn auto zijn dat niet.

    - Mocht ik een goede set (of een mooi interieur) vinden, kan dat stekkertje-technisch zo worden aangesloten of moet er nog een voeding komen voor die elektrische bediening?
    - Aangezien ik hannesen mat airbags eigenlijk niet zo zie zitten, kan ik foutmeldingen verwachten van de ander stoel-airbags?

    Op dit forum en her en der op internet had ik al gevonden dat vervangen niet heel ingewikkeld is, met name het airbag-verhaal baart me zorgen.

    Groeten,
    Duckati
    Ik heb nog compleet volledig interieur voor een A3 8P (voorstoelen + achterbank) (inclusief airbags). Stof, zwart. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn kun je me een berichtje doen op email in mijn onderschrift.

    @mods: Heb hier ook een betaald verkooptopic voor geopend maar deze is verwijderd... (Dus als MOD dit leest, ik heb weldegelijk betaald voor advertentie).

    Ontopic: ja wanneer je de accupolen loskoppelt dan kun je de stoelen en airbagsstekkers zo loshalen. Doe je dit niet dan krijg je meldingen op je dashboard die enkel met VCDS verwijderd kunnen worden. Op de airbag, gordelsensor en stoelverwarming na zit er vaak niet veel op. Als je gewoon A3 8P interieur koopt is het plug and play, wel zorgen dat je de acuu loskoppelt wanneer je met stekker begint te ontkoppelen.

    Mocht je in de regio Twente wonen kan ik je wel helpen uiteraard, klusje van ~30 minuutjes.

    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 22-04-20 om 18:48.

  3. #3
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Bedankt voor het aanbod Henk.
    Vanochtend heb ik even gereden in een Passat R-Line, als er toch andere stoelen komen dan ook maar gelijk een setje sportstoelen, dat zit tech wel wat fijner dan standaard stoelen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Zijn geen kuipstoelen inderdaad. Sportstoelen zijn natuurlijk wel een stukje duurder, mijn setje is voor 125 euries mee te nemen (alles, incl deurpanelen enz enz).

    Ontopic: Mocht je gaan knippen ACCU LOS. Dan even een schema van beide auto's zoeken, van de 8P heb ik ook nog wel voor je ergens denk ik. Draden knippen en solderen van een heel ander model heb ik persoonlijk nog nooit gedaan, wel is van een 8V naar 8P. Maar Passat > A3 o.i.d. nog niet.

    Na een snelle Google search zie ik een paar foto's die er veelbelovend uitzien, deze connectoren zitten namelijk ook onder de A3 stoelen.
    Al komt de gordelsensor niet in die maat, die is met VCDS makkelijk uit te zetten of over te knippen. De gele (sensor(?)) komt mij niet bekend voor, wellicht anderen?



    Ben benieuwd, keep me updated .
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 24-04-20 om 09:42.

  5. #5
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Ik bedoelde dat ik sportstoelen gewoon lekkerder vind zitten, m'n bedoeling is om S-Line stoelen te plaatsen.
    En daarbij moet het financieel ook nog leuk blijven, het blijft wel een auto uit 2011 die richting de 275.000 km gaat, al heb ik m'n vorige A3 TDI gekocht met 250.000 km en met 466.000 km weer verkocht.
    En met die km-stand reed de auto eigenlijk nog heel goed, twee dagen later ging die dan ook al op transport naar Polen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Bekend verhaal, heb ondertussen 3 A3'tjes gehad en allen omgebouwd tot S-Line.
    Interieur moet je net geluk mee hebben, huidige interieur dat ik nu heb (stoelen met stoelverwarming en leer S-Line) koste me 280,- en dat is echt een koopje.

    En inderdaad, waar we hier ons best doen om alle oude diesels uit te roeien en milieuzones te creeren gaan ze audi roetspugers met 3ton en meer op de vrachtwagen naar 't Oosten des Europa om daar de boel verder onder te tuffen .

    Mompelt iets over een open kraan en een dweil...



    Edit (mooi interieur, stoelverwarming voor + achter...): https://www.marktplaats.nl/a/auto-on...viousPage=home
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 24-04-20 om 10:42.

  7. #7
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    al van de site af....
    A3 1.6 TDI stage I - 140pk

  8. Ad
  9. #8
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Een leuke set gevonden, de voorstoelen zitten ondertussen in de auto.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A3 1.6 TDI stage I - 140pk

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duckati Bekijk Berichten
    Een leuke set gevonden, de voorstoelen zitten ondertussen in de auto.
    Zien er op eerste gezicht nog mooi uit, dure set geweest?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

  11. #10
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    350 euro voor betaald incl bijpassende deurpanelen, thuisgebracht en wel.
    Het is een set die later is bekleed met leer maar het is erg mooi gedaan met mooi dik kwaliteitsleer.
    Er zitten wat gebruikssporen op maar die zie je haast niet en de stoelen hebben gelukkig niet van die instap-slijtplekken die ik op veel sloop-interieurs wel zag zitten.
    Deze komen ook niet uit een schadeauto maar zijn van iemand die een interieur met skiluik zocht. Ze hebben dus geen opdonder van een aanrijding gehad.
    Ze zitten heerlijk, stukken beter dan de standaard stoelen.

    In het verleden heb ik een lease-auto gehad die in Nederland was voorzien van leren bekleding en dat was na ca. 130.000 km doorgesleten, ik had dus eerst wat twijfels maar toen ik dit zag was ik om.

    De achterbank heb ik er net in m'n middagpauze even ingezet, alles bijenkaar inderdaad geen hele ingewikkelde klus.

    Nu de deurpanelen nog, eerst eens uit vogelen hoe dat precies moet.
    En als het toch open ligt dan denk ik dat er ook maar een betere set speakers in gaan, wat er nu in zit is naar mijn mening niet echt Audi-waardig. Overigens was de audio bij alle VAG-auto's die ik tot nu toe heb gehad niet denderend.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Duckati; 08-05-20 om 15:11.
    A3 1.6 TDI stage I - 140pk

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Top, ziet er goed uit!

    Deurkaarten zijn 3 schroefjes en voor de rest vastgehouden met clipjes.

    Voorpanelen:


    Achterpaneel:
    Zit ook net zoals de voorpaneel een achter dat plastic stukje in dat hoekje bovenin EN er zit er een verstopt onder het sierklepje dat over je raambedien knopje gaat, die wip je er zo uit met een platkop .

    Succes!

  13. #12
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Bedankt voor de tips! Het hele interieur zit nu in de auto.

    Vanochtend ben ik even weer teruggegaan naar de sloop om nog wat A3's te kannibaliseren, de A3 waar ik het dashboardkastje uit had gehaald had nog een mooie binnenverlichting-armatuur met extra lampjes. (alleen nog even schoonmaken....)
    Gelijk ook nog vier 'nieuwe' ventilatieroosters uit een die en een andere A3 gepeuterd, ik had er een kapot en vond die glimdingen verschrikkelijk, dus nu 4x mooi zwart met een dun metalen randje.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Duckati; 09-05-20 om 21:09.
    A3 1.6 TDI stage I - 140pk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duckati Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips! Het hele interieur zit nu in de auto.

    Vanochtend ben ik even weer teruggegaan naar de sloop om nog wat A3's te kannibaliseren, de A3 waar ik het dashboardkastje uit had gehaald had nog een mooie binnenverlichting-armatuur met extra lampjes. (alleen nog even schoonmaken....)
    Gelijk ook nog vier 'nieuwe' ventilatieroosters uit een die en een andere A3 gepeuterd, ik had er een kapot en vond die glimdingen verschrikkelijk, dus nu 4x mooi zwart met een dun metalen randje.
    Top, dat zijn de roosters uit een eerste generatie 8P (2002-2007). Goed werk.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •