Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

    Goedenavond! Allereerst even voorstellen, ik ben Ferenc, sinds vorige week eigenaar van een mooie Kristallblaue A3 8P Attraction uit 2004 met een 2.0FSI motor. De auto rijdt als een zonnetje, hij is bedoeld als tweede auto. Je ziet hem op de tweede afbeelding.

    Nu merk ik dat het middenste gedeelte van het instrumentenpaneel zwart blijft, ook als bijvoorbeeld de deur openstaat met contact ingeschakeld (zie eerste afbeelding). Ook geeft hij geen geluidssignaal als de lichten aan blijven staan.

    Is dit een kwestie van een zekering of is er toch meer aan de hand? Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. De kans is groot dat dit onderwerp al eens voorbij is gekomen, ik kon het alleen niet vinden. En dit berichtje was een mooie gelegenheid om me voor te stellen .

    CEB3FFF6-3AB7-4F8C-AA85-B15FB3445675.jpeg
    8F0B5BD6-AA80-4DCE-A635-E0C4CDF524A5.jpeg

  2. #2

    Standaard Re: Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

    Welkom Ferenc, heb je een display tussen de tellers (zogenaamde FIS), of heb je alleen waarschuwingslampjes tussen de tellers? Als je een FIS hebt, dan gaat deze normaal gesproken direct aan met het contact. Het komt wel eens voor dat deze stuk gaan. Voor het geval je geen FIS hebt, zou ik inderdaad verwachten dat het “deur-open” waarschuwingslampje aangaat, zodra je de deur open doet terwijl het contact ingechakeld is (althans, volgens mij zit er zo’n indicatielampje op). Het lijkt me niet dat er een losse zekering is voor puur het display of die betreffende lampjes, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

    Dank voor je reactie! Ik heb alleen een paneel met waarschuwingslampjes, dat blijft zwart. Ik heb gisteren een Autophix uitleesapparaat voor VAG auto’s besteld, morgen eens kijken of ik wat info uit de boardcomputer kan halen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

    Vermoedelijk zit het in de sensor van de deur aan de bestuurderskant. Ik heb de zekering van het instrumentenpaneel vervangen, lampjes van andere portieren, motorkap en kofferklep werken in ieder geval. Alleen aan de bestuurderskant geen signaal.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumentenpaneel middelste gedeelte+waarschuwingssignalen werken niet

    Kijk even in het rubber van de deur naar auto, veel voorkomende kwaal bij de 8P is dat door het openen/sluiten van de deur kabels in het deurrubber verstrikt raken/kapot gaan. Zelf wel eens een airbagmelding op dash gehad die niet weg ging, bleek een draad van de crashsensor in de deur te zijn geknapt binnen dit rubber. Even solderen en klaar.

    Het rubber wrik je aan de kan van de auto zo los met een platkop schroevendraaier, hij klikt als 't ware vast met 4 pinnetjes. Voorzichtig wrikken heb je het zo los.

    Ik heb het over dit rubber:
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 24-05-20 om 18:42.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •