Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Raamschakelaar kleurafwijking

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Raamschakelaar kleurafwijking

    Vandaag is door een garage de schakelaar voor de electronische raambediening aan de bestuurderszijde vervangen, en tevens de schakelaar om de deuren van binnenuit open of op slot te doen. De schakelaar van de sloten is wat kleur betreft goed, maar de electronische raambediening knoppen zijn nu zwart ipv grijs/antraciet. Zie foto's.

    Volgens de garage hebben ze het juiste onderdeel besteld (zij zeggen op chasis-nummer) en is het een kwestie van verkleuring (auto is 15 jaar oud). Ik betwijfel deze verklaring want dan zouden de knoppen van de schakelaar van de sloten immers ook afwijkend moeten zijn, maar die is wel grijs/antraciet en komt goed overeen met het paneel waar het in zit.

    Op internet heb ik het onderdeel opgezocht en daar kom ik diverse nummers tegen.

    AUDI (4F0 959 851)
    AUDI (4F0 959 851 5PR)
    AUDI (4F0 959 851 C)
    AUDI (4F0 959 851 C 5PR)
    AUDI (4F0 959 851 F)
    AUDI (4F0 959 851 C 5PR)


    Is er iemand met kennis hierover die aan kan duiden wat het verschil is tussen de bovenstaande nummers en/of de garage simpelweg de verkeerde schakelaars besteld en geplaatst heeft?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Raamschakelaar kleurafwijking

    4F0 959 851 is het "basisnr" voor deze schakelaar, A3 4-deurs, 2004-2008.
    4F0 959 851 5PR is het volledige nr, kleur "soul" (zwart). Dit is de enig leverbare kleur van deze schakelaar.

    4F0 959 851 5PR is vervangen door 4F0 959 851 C 5PR, en die is weer vervangen door 4F0 959 851 F 5PR.

    Als je garage een van deze nrs heeft gemonteerd zou dat dus correct moeten zijn..... Is het wel een originele Audi schakelaar? (Dealerprijs is circa € 60)
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raamschakelaar kleurafwijking

    Ja, deze garage gebruikt alleen originele onderdelen. Ik vind het wel opmerkelijk dat de slot-schakelaar wel in het grijs/antraciet leverbaar is, maar die voor het raam blijkbaar alleen in het zwart leverbaar is. Erg jammer, want het doet wel een beetje af aan het interieur.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •