Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Derde keer kromme schijven 3.2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Derde keer kromme schijven 3.2

    Ik heb nu voor de 3de keer kromme schijven .

    Toen ik de auto kocht waren de schijven al krom .
    Deze waren niet echt oud en waren nog niet zo heel lang geleden vervangen. (Bosch schijven met blokken)
    Garage wilde aanbieden om ze te laten afvlakken maar daar ben ik geen voorstander van .
    Dus afspraak gemaakt met garage dat er wat van de prijs afging als ik ze zelf zou vervangen .

    Dus toen een setje brembo schijven met blokken er onder gegooit .
    Auto remde prima tot dat ik er een kleine 8 a 9000 km mee had gereden .
    Merkte eerst bij het aanremmen bij het stoplicht dat de auto een beetje onregelmaatig remde . (net of je dan weer hard en dan weer zacht remt)
    Maar dit werd steeds erger en merkt ook bij het remmen als je de snelweg afging dat het stuur begon te trillen/wiebelen .
    Heb altijd brembo schijven gehad op al mijn andere auto's en nooit geen problemen gehad .
    Dit waren auto's met meer pk's dan de audi en vaak nog kleine schijven kwa maat ook .


    Maar goed besloten om toen toch maar een andere set schijven te kopen en blokken .
    Kon toen een set zimmermann schijven kopen voor een leuke prijs .
    Ook hier een nieuwe set rem blokken bij van brembo .
    Alles was goed remde voor mijn gevoel beter dan de brembo set .
    Maar ook nu weer naar 8 a 9000 km het zelfde probleem .

    Dit heb niks te maken met hoe ik rem .
    Heb een skyline gehad met een kleine 350 pk en die heb ik wel eens flink aan het roken gehad bij de remmen .
    Ook al mijn andere auto's geen problemen gehad .

    Dus het probleem moet ergens anders zitten dan slechte remmen .
    Bosch brembo en zimmermann zijn toch goeden merken en schijven van 345mm trap je niet zomaar krom .(En zeker niet bij normaal gebruik)

    Heb zelf een vermoeden dat het misschien in de wiellagers/flens zit .
    Misschien dat er een flens krom is en dat daar door met de tijd de remschijven verkeerd afslijt .

    Maar voor ik alles weer ga vervangen wilde ik jullie meening horen .
    Of misschien tips waar nog meer na te kijken .

    Niks loop aan of blijft hangen .

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    223
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Houd je bij stilstand (stoplichten en zo...) misschien een voet op de rem? Daarover schrijf je niets.

    Verder: schokdempers? draagarmen? banden? velgen (schade, breedte en ET-waarde)? wiellagers? aandrijfassen?
    Zwollywood a/d IJssel...

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Ik weet niet hoe sportief je rijdt natuurlijk, maar met dit bananenweer in NL en idd met de voet op de rem bij stoplichten kan je remschijven aardig verkrommen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  4. #4

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Bosch schijven zijn sowieso rotzooi. Brembo zou wel goed moeten zijn.
    heb je ook last van trillingen bij snelheden boven de 100km/h? Dat zou kunnen duiden op versleten rubbers in je trekstangen/draagarmen onderzijde achterste exemplaren. En zou uiteindelijk kunnen leiden tot onbelans in remmen met kromme remmen tot gevolg.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 06-06-20 om 17:24.

  5. #5
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Gebruik je vet tijdens het monteren? Zelf al vaker mee gemaakt dat er was geknoeid met vet tegen de schijf, waardoor de auto tijdens remmen een heel raar rem gedrag vertoond. Het gevoel of de auto wel remt en niet wel niet wel enz enz.
    Zit er vet achter de schijf tegen de naaf? Ook dit blijft een discussie punt maar ik doe het niet meer.
    Bosch / Brembo is naar mijn mening een prima schijf, niks mis mee.

    Probeer eens te meten of de schijf echt krom is en of de naaf nog recht is.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro


  6. #6

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Bosch remmen zijn rommel, vraag de experts maar na (bijv. Pedro sr/Hartog, Coen Donkers etc)
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 06-06-20 om 17:27.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Mijn rij gedrag is eigenlijk gewoon normaal te noemen.
    Rem eigenlijk nooit echt hard of ik moet effe een stukje het gas erop gooien maar dat valt eigenlijk best mee .
    Maar zelfs als ik dat zou doen kunnen de schijven nooit zo warm worden dat ze daarvan krom trekken .
    Heb me voeten nooit op de rem bij het stoplicht .

    Het verhaal van voet op de rem bij stoplicht geloof ik niet echt in .
    Bij een dsg heb je ook je voet op de rem en hier trekken ze ook niet krom .
    Oke als je aan het stampen ben misschien wel als ze zo heet worden maar bij normaal verkeer gebruik niet .

    Heb voor me werk een vw t5 dsg en daar hebben we wel eens zware machine's achter hangen .
    Deze heeft na 70.000 nog steeds de originele schijven op zitten .

    Trillingen in het stuur tijdens het rijden heb ik geen last van .
    De achterste draagarm rubbers zijn vervangen na 2 a 3000km nadat de brembo schijven gemonteerd waren .
    Velgen zijn audi rep rotor velgen met bridgestone potenza banden . (Nieuw gekocht)
    Zal toch eens de rest van de rubbers na kijken voor de zekerheid .


    Vet gebruik ik eigenlijk alleen tussen de blokken en de zuiger .
    Vet tussen de naaf en schijven doe ik nooit . (Ook nooit gedaan bij andere auto's)
    De schijven doe ik alleen ontvetten meer niet omdat er een coating opzit die bij het inremmen weg slijt . (Zowel brembo als zimmermann geven dit aan )

    Er zit een schroefset onder maar merk en type weet ik zo snel even niet meer uit me hoofd . (Gemonteerd na een half jaar toen ik de auto kocht)
    Wiellagers hoor en voel ik niet maar wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed zijn .
    Aandrijf assen lijken me goed hier merk ik tijdens het rijden niks van kwa trillingen of iets anders .
    Deze ga ik nog wel controlen als ik de koppeling/vliegwiel ga vervangen .

    En wat daniela4 zegt .
    Denk dat ik een klokmeter ga bestellen en dan even kijken of de naven/schijven krom zijn .


    Met de bosch schijven heb ik eigenlijk geen ervaring .
    Deze zijn na het ophalen van de auto gelijk vervangen door mij zelf dus kan hier geen mening over geven .
    Maar voor alle andere onderdelen gebuik ik overal bosch voor en ben daar wel tevreden mee .
    Had eigenlijk verwacht dat bosch ook goede remmen zou leveren maar daar zijn de meningen over verdeelt hier merk ik .

    Ik ben altijd een brembo mannetje geweest op al mijn andere auto's
    Hier heb ik nooit geen problemen mee gehad .
    Heb heel wat gesleuteld en afgeracht met auto's maar nooit geen problemen gehad met de remmen.
    Maar deze tijd ligt wel achter me en ga nu liever voor comfort .
    Ik ga ook nu wel denk ik weer voor een zimmermann set met brembo blokken .
    Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar vind ze lekkerder remmen dan de brembo schijven .

    Wat het ook erg lastig maakt is dat het heel gelijdelijk gebeurt en pas rond de 8 a 9000km .


    Maar als er nog meer ideeen zijn graag .
    Binnenkort gaat toch de bak eraf en ligt het meeste los dan kan ik het makkelijker bekijken .
    Laatst gewijzigd door dennisrvo; 06-06-20 om 19:25.

  8. Ad
  9. #8
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Derde keer kromme schijven 3.2

    Meet de naven maar eens op, misschien iemand een keer wielen verwisselt en onwijs hard aangedraaid waardoor de naaf krom getrokken word/is. Bosch is inderdaad rommel.

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 07-06-20 om 06:20.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •