Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.0 TDI slaat soms niet aan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TDI slaat soms niet aan

    Beste Lezers,

    Mijn Audi A3 (BMN) wilt soms niet goed starten.
    De startmotor gaat wel rond maar hij wilt niet aanslaan.

    Van de week reageerde mijn voorportier een aantal keer niet bij het openen, heb net een nieuwe batterij in de sleutel gedaan.
    Het lijkt erop dat als de auto niet wilt starten, en ik de sleutel in het contact laat en opnieuw omdraai dat het probleem zich voor blijft doen.
    En het lijkt er op dat als ik mijn sleutel eruit haal en er opnieuw in doe dat die het dan wel doet.

    Wat zou dit kunnen zijn? Er staan geen storingen in mijn Motormanagement.
    Laatst gewijzigd door NickOud; 31-05-20 om 12:19.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 wilt soms niet starten

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden. We snappen dat het om een A3 gaat want dit is het 8P-subforum.

    Als de startmotor wel rondgaat wil de motor wel starten maar slaat niet aan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 wilt soms niet starten

    Beste Tom, mijn Motorcode staat vermeld in het bericht, het gaat namelijk om de BMN motor.

    Als de startmotor wel rondgaat en hij niet aan wilt slaan is duidelijk, maar waar zou ik de oorzaken kunnen gaan zoeken?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 wilt soms niet starten

    Wat is een BMN dan?

    EDIT: erg moeilijk blijkbaar. Ik heb je berichten doorzocht en blijkbaar heb je een 2.0 TDI. Titel aangepast, graag voortaan zelf meteen in orde maken.
    Laatst gewijzigd door tom; 31-05-20 om 12:31.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: 2.0 TDI slaat soms niet aan

    Goedemiddag,

    Ik heb zelf ook een Audi a3 8p 2.0 TDI 2006 met soortgelijke problemen.
    Als ik de sleutel in het contact doe en draai het dan op ACc stand dan gaat het gloeispiraal aan en die blijft dan aan en kan dus dan niet starten.Dit moet ik een aantal keer doen dus sleutel uit en in het contact totdat het gloeispiraal en het (Check engine) lampje gaat branden dan gaat het gloeispiraal uit en kan dus starten.

    Door vele laten na kijken het een zegt dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn, ander zegt dat het de immobilizer. Gekke is dat als het auto eenmaal gestart is ook niet uitvalt bij de stoplicht en rijd verder prima.

    Brandstofpomp nagekeken en daar is niets mee aan de hand gezien het auto niet uitvalt. Immobilizer vervangen kort erna starte mijn auto normaal maar na een dag weer zelfde problemen dus dat is het ook niet. Uiteindelijk naar A-point in hoofddorp gebracht die hebben de ECU niet kunnen raadplegen wat dus duidt op een niet werkende ecu (soms). Dus heb ik de ECU eruit gehaald en gecheckt op corrosie bij de pinnetjes en ja hoor bepaalde pinnetjes waren groen van corrosie. Heb dit schoon gemaakt en dit heeft ook niet geholpen. Nu ben ik mijn Audi voor 2 weken kwijt omdat me ECU word nagecheckt op andere punten zoals solderingen of defecte doorgebrande chips. Hiervoor heeft me garage ook mijn cluster instrument meegestuurd omdat daarin ook iets zit dat de startblokkering vrijgeeft -- Driehoeksverhoudening .. Sleutel -- instrument cluster --- ECU . die zouden niet goed of helemaal niet met elkaar communiceren.

    Als ik me auto weer terug heb, zal ik hier laten weten of het is opgelost.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •