Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verschillende voorruiten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Verschillende voorruiten?

    Nu is het zo dat ik mijn voorruit wil laten vervangen, maar ik heb begrepen dat er verschillende soorten zijn.

    Het verschil tussen met of zonder licht/regensensor is me bekend.

    Waar het mij omgaat is het glas, mij is het volgende verteld:

    De groen getinte raam (voor handmatige binnen spiegel) is geheel warmte werend
    De groen getinte raam met zonneband (voor handmatige binnen spiegel) is enkel de zonneband warmte werend

    Klopt dit?

    En zijn er nog meer varianten?..akoestisch bv?...(voor handmatige binnen spiegel)

    Ik heb het enkel over OEM ruiten, geen aftermarket.


    Ik hoor het graag
    Laatst gewijzigd door cutch; 26-07-20 om 21:41.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    Kun je het best carglass o.i.d. zelf even bellen, dit waar je nu over spreekt hangt natuurlijk een prijskaartje aan per ruit.
    Ik weet wel dat er verschillende ruiten zijn die de zonreflectie beter tegengaan, maar warmte werend durf ik niet te zeggen..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Kun je het best carglass o.i.d. zelf even bellen, dit waar je nu over spreekt hangt natuurlijk een prijskaartje aan per ruit.
    Ik weet wel dat er verschillende ruiten zijn die de zonreflectie beter tegengaan, maar warmte werend durf ik niet te zeggen..
    warmte werend vond ik ook al apart, volgens mij is dat er voor de 8p niet, ik heb in ieder geval nog nooit een 8p gezien met zo'n "olievlek" ruit erin.
    Denk inderdaad dat ze zonreflectie bedoelen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    Kan er in ETKA ook niets over vinden..
    Volgens mij ook een broodje aap.

    8P0 845 099 K (voorruit met zonneband)
    8P0 845 099 L (voorruit met gelaagd glas) geen idee wat gelaagd glas betekend
    8P0 845 099 J (voorruit met gelaagd glas)

    Meet nummers kan ik voor de voorruit ook niet vinden.. (Heb gezocht op mijn eigen model, A3 uit 2011)

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    Gelaagd glas = triplex, in het Engels laminated genoemd. Is wettelijk voorgeschreven, gehard glas (toughened) mag in Europa niet voor de voorruit worden gebruikt omdat dit volledig ondoorzichtig wordt bij een inslag. Gelaagd glas bestaat uit twee lagen glas met een plasticfolie ertussen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    Ik haal het topic weer eens ff naar boven, met volgende vraag:

    Ik vind verschillende voorruiten en meerdere combinaties van eigenschappen zijn mogelijk (zonwerend/zonnebalk/geluidswerend)
    Echter 1 combinatie kan ik nergens vinden en laat ik die nou 't liefst willen hebben:

    een zonwerende voorruit met zonnebalk die tevens geluidswerend is.

    De combi geluidswerend en zonwerend kunnen schijnbaar niet samen, iemand enig idee waarom niet?.. of is geluidswerend dan automatisch al zonwerend ofzo?..geen idee , als iemand dit kan ophelderen dan hoor ik 't graag.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Verschillende voorruiten?

    De zonwering of geluidwering wordt bepaald door de folie laag die tussen de glaslagen zit. En bij de A3 hebben ze daar niet veel verschillende van gemaakt.
    Voor de A3 8P hebben ze 7 verschillende voorruiten gemaakt, de mooiste daarvan zijn de 8P0845099LNVB met regen/licht sensor of de 8P0845099KNVB zonder sensor.
    Deze zijn groen met een grijze zonneband en zijn geluiddempend. Geluiddempende ruiten zijn overigens voor diesel auto's ontworpen omdat deze meer geluid maken.
    Ik werk zelf voor Autotaalglas en heb ooit eens geprobeerd om de leverancier zo gek te krijgen een aantal zonwerende ruiten te produceren voor de 8P maar helaas zonder succes.
    Er zijn wel plakfolies op de markt die als zonwering werken en er ook zo uitzien.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •