Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Achterklep open met afstandsbediening?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Achterklep open met afstandsbediening?

    Goedendag Autoliefhebbers!

    Komende uit een Frans nest en nog steeds liefhebber van mijn eendje, heb ik onlangs de keuze gemaakt om prive Duits te gaan....
    Dit na 2 (youngtimer) zakelijk gereden bmw's waar telkens wel wat aan was, en waar ik dus ook echt wel klaar mee was. Sleutelen is leuk als het niet moet, daar heb ik dus al vanaf mijn 17e een eendje voor! Zelf gebouwd, ben niet helemaal onkundig wat betreft een beetje techniek. (en ik ben m nu weer aan het opbouwen omdat ik m maand geleden total loss heb gereden....)

    Goed, na wat gedoe met dat andere Duitse merk, heb ik mijn bedrijfs wagen opgegeven en zelf een auto gekocht. Een 2008 A3 1,8 TFSI automaat. (import 2014). In de tijdloze kleur, donker grijs.
    Voelde na de proefrit gewoon ok, had hier al wat kennis opgedaan. Ketting rammelde een heel kort beetje bij koude start en tussen de 5 en 25 km schakelt de bak soms onredelijk tussen 1 en 2. Verder zijdezacht of lekker fel in de sportmode. De flippers zijn nog even wennen, maar wel erg leuk!

    De A3 had precies 200.000 Km gereden toen ik m kocht. Met vanaf 2014 een uitgebreide documentatie en zelfs vanuit Duitsland een compleet ingevuld boekje. Ik ben in NL de 2e eigenaar en in Duitsland was er slechts 1 vorige eigenaar. Ik heb er naar mijn idee niet heel veel voor betaald, het was op dat moment de goedkoopste op die er te koop was op internet.... Dit is natuurlijk of een enorm risico of een enorm gelukje... Om nou te voorkomen dat het eerste echt waar gaat zijn, en omdat de aanschaf mij alleszins meeviel, gaat de A3 volgende week naar de garage. De bak wordt gespoeld, de ketting vervangen (met alle toebehoren) en hij krijgt een grote beurt. (hoewel dit bij 183.00 nog gebeurd eind 2019)

    Dan zou ik er toch weer ff tegenaan moeten kunnen? Ik heb er in de 2 weken dat ik deze A3 heb nu een kleine 2500 km mee gereden, ik moet zeggen, lekker gereden!
    Alle luxe die je op een Franse auto ook kunt hebben werkt bij een Duitse auto gewoon nog! En met het vervangen van de standaard radio naar een Alpine HU brak er zowaar geen plastic af! Verbazingwekkend!

    Ok, dan nu de eerste vraag... Ik heb 3 knopjes op de AB. Echter die van (volgens mij) het ontgrendelen van de achterklep doet helemaal niets? (ook niet die van sleutel 2).
    Is dit een loze functie of.... de achterklep gaat met de AB wel gewoon los als ik de hele auto ontgrendel. Natuurlijk is dit geen echt probleem, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

    Wat betreft je sleutel en achterklep: Langer indrukken helpt ;-)

    Als je de auto opent en je houdt dan langer de sleutel ingedrukt, dan gaan alle ramen open. Dicht visa versa.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Dank je wel. De achterklep werkt! Dat hadden ze bij BMW ook wel mogen doen, hoe vaak die stomme achterruit van de Touring niet opging tijdens starten van de auto. Knopje zet op een klote plek op de sleutel.

    Helaas, geen actie op het langer indrukken van welke knop op de AB voor wat betreft de ramen. Bij de BMW werkte dat inderdaad ook zo, van de elektrische ramen, maar bij deze Audi A3 dus helaas niet. Zou dit uitgeschakeld kunnen zijn? Of een aparte zekering die wellicht stuk is?

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Staat het wel aan in het menu van je radio.
    Anders kun je dit laten activeren met vcds en nog andere opties.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Of het aan staat weet ik niet? Ik heb de radio vervangen door een andere van Alpine.
    Ik ga eens kijken wat VCDS is en wat de opties daarin zijn. Bedankt voor het meedenken.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    VCDS = Vagcom Diagnostic System. Zo'n officiele kabel kost rond de €500,- en hiermee kun je de modules in je auto coderen/ aanpassen.

    Zo zit er bijvoorbeeld in jouw A3 een comfort module voor bijvoorbeeld het regelen van de ramen. Hierin kun je bijvoorbeeld de module zo coderen (bits en bytes) dat bij lang indrukken de ramen dicht of juist open gaan. Of bij het afsluiten van de auto hij alle ruiten sluit (mocht er nog wat open staan). Dit is nog maar een klein voorbeeld, je kan alle modules in de auto "aanspreken" en aanpassen MITS dit modules zijn die codering ondersteunen. Het is niet zo dat elke auto hetzelfde is, de ene is luxer uitgevoerd en heeft hierbij een luxere module die meer opties en aanpassingen accepteert enz.

    Er zijn in elk voor de A3 8P 3 gradaties, lowline, midi en highline. Waar de highline logischerwijs de meest luxe variant is. Lees je maar eens in op www.gerritspeek.nl dit is een website waar bijvoorbeeld veel VCDS aanpassingen op staan en Gerrit legt hier voor de nieuwe "leek" goed uit wat het inhoudt en wat de gevaren zijn, want die zijn er natuurlijk ook.

    Wat is VCDS?
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

    VCDS aanpassingen A3 8P
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_a...udi-a3-8p.html


    En oja, gefeliciteerd met de aankoop van de A3. Niet heel leuk om te horen maar de 1.8 en 2.0 TFSI blokken van Audi staan er nou niet om bekend heel sterk te zijn, Google maar een op "TFSI olie schandaal Audi". Radar heeft hier zelfs een item over gemaakt, een paar motorblokken in deze reeks hebben hele slechte olieschraapveren, is ook veel aandacht aan besteed op dit forum en kan voor Audi-forum leden met korting echt opgelost worden!

    Lees daar hier meer over:
    https://www.audiforum.nl/forum/markt...ng-2900-a.html


    Desalniettemin, laat dit je niet afschrikken maar houdt het oliepijl even goed in de gaten de eerste paar KM's en trek tijdig aan de bel!

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Bij mijn Q5 ontgrendelt de middelste knop van de AB na 1 seconde indrukken de achterklep, en staat dan op een kier. Vervolgens kun je hem (zelf) opendoen zonder dat het alarm afgaat. Na dichtdoen van de klep gaat deze automatisch op slot en staat het alarm weer op scherp.
    Handig als je even iets uit de kofferbak wilt pakken.
    Elektrisch openen van de achterklep is een optie, niet standaard. Dan zitten er twee motoren in je achterklep.

    Om de ramen te openen of sluiten moet ik lang op de open-knop dan wel de sluiten-knop van de AB drukken.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 01-08-20 om 14:01.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Haha, welkom bij Audi. Waarbij Franse auto's verbleken. Ook ik heb die stap gemaakt van 11 jaar lang Peugeot en het is inderdaad een wereld van verschil. Je koopt nooit meer Franse rommel.

    Voor vcds kan je ook eens in het vcds topic kijken voor iemand bij jou in de buurt. Ik zit in Nijmegen, dus mocht je van die kant komen ben je welkom.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Wederom dank voor de bijdrages!

    Mijn vrouw rijdt nog Frans, dat mag ze ook als Française! Na jarenlang Citroën gereden te hebben, en dan eigenlijk vanaf 2004 diverse Xantia's, heeft ze nu een Mégane CC gekocht (2005). Ik moet zeggen, grappig, maar nou niet echt een wagen waar ik zelf in ga rijden. Oké, een eend is misschien ook niet heel stoer, maar toch net ff wat grappiger dan zo'n CC, vind het toch echt iets voor de dames. Ik blijf ook nauw betrokken bij het merk Citroën omdat ik de redactie ben van het clubblad van onze club. Citroën Club Nederland, of kort, CCNL.

    Goed, wat ik nog vergat, Ik heb een A3 Sportback met 5 deuren. Dat van de problemen met de olieschraapveren had ik gelezen, en ik begreep dat dit meer bij de 2.0 voorkwam dan bij de 1.8. Ik heb bij de aankoop goed gekeken naar blauwe rook en vette uitlaat aan de achterzijde, en dat was beide niet merkbaar. Nu 2700 Km. verder met 2 keer een lange rit van meer dan 500 Km. achtereen, helemaal geen teken van olieverbruik... Ik heb nu een keer of 6 gepeild, het blijft op net boven het midden van het meetstukje van de peilstok. Ik hoop daarom ook dat het bij deze niet aan de orde is. Komende donderdag / vrijdag mag de garage zich erover ontfermen en daarna haken we vouwwagen erachter en ga ik met zoonlief in de Audi en mijn vrouw met dochterlief in de Mégane een lang weekendje kamperen. (eindelijk!)

    Ik ga zeker eens verder in dat VCD stukje kijken. Is er net als bij de Xantia een manier om de productiedatum en specificaties af fabriek te herleiden? Bij de Xantia is het ORGA nummer.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Top! Niet alle blokken hebben er last van hoor, was vanaf 2008 een reeks met een aantal motorcodes. Wel voornamelijk de 2.0 en 1.8 maar over het algemeen kan het bij elk TFSI blok van 08 tot 11/12 wel voorkomen. Ik heb zelf ook een 1.4TFSI en was wat huiverig over verbruik maar met goed onderhoud en tijdig de olie en filters vervangen kom je een heel eind .

    En ja, in de kofferruimte (bij de reseveband) zit een sticker, hier staan allemaal PR-codes en informatie (laknummer, type motor, type vers.bak enz) op. Deze codes refereren weer naar opties, datums enz. De codes kun je hier opzoeken: http://vag-codes.info/files/options/...tion-codes.pdf

    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 03-08-20 om 11:09.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Grappig!

    ik heb dus best een beetje kale versie zie ik volgens het lijstje.
    Echter, wel met verwarmbare voorstoelen, en deze zijn ook best stevig gevormd, of is dat ook redelijk standaard?
    En volgens de lijst "without park distance control" echter mijn auto heeft wel parkeersensoren?
    Lederen stuurtje met flippers was dus ook optioneel.

    En een 140 Ah dynamo op een 70 Ah accu is wel veel vind ik.

    Ow en de kleur is Dolfijn grijs en de motor / bak code BZB --- KNG

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Durf niet te zeggen of dit bij elke stoel zo is met verwarming.

    Hoe zien die sensoren eruit? Kan best een aftermarket setje zijn namelijk.
    De sticker is hoe de auto ooit is besteld en uit de fabriek is gerold, het kan natuurlijk zomaar zijn dat de vorige eigenaar deze erin heeft laten zetten of er zelf een andere ingezet heeft.
    Bij Audi kun je bijna alles apart bestellen/kiezen zie het lijstje ook van 283 bladzijden vol aan opties...

    Zoals ik zei, ik rijdt ook in een 1.4 Ambition ProLine (op papier) maar ik heb mijn A3 tot een (bijna) full option 2x S-Line model omgebouwd. De sticker in mijn kofferruimte klopt hierom ook niets meer van.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 03-08-20 om 16:54.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Duidelijk!

    Kun je me misschien wijzen naar het topic over wie waar zit met zo'n VDCS?
    Ik wil best mijn ramen dicht laten gaan als ik de auto op slot zet.
    En evt. de taal van het dash in Engels of Nederlands, en ik las dat het ook mogelijk zou kunnen zijn om te tonen 1 op hoeveel je rijdt?

    Gewoon de leuke dingen zeg maar.

  15. #14
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Zo, dat was snel! Dan nog een vraag, hoe kom je in contact met iemand? Ik kan eigenlijk geen manier vinden om iemand een berichtje te sturen op het forum?
    Ik zie het vast over het hoofd.....

  17. #16
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spookeend Bekijk Berichten
    Zo, dat was snel! Dan nog een vraag, hoe kom je in contact met iemand? Ik kan eigenlijk geen manier vinden om iemand een berichtje te sturen op het forum?
    Ik zie het vast over het hoofd.....
    staat meestal wel in onderschrift mail adres (zie de mijne)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    Die zie ik! Echter niet bij degene die in mijn buurt zou zitten.... Omgeving Rotterdam, Zuid-Holland-Zuid (bovenkantje zeeland is ook nog prima te doen, noord-Brabant aan de kant van Zeeland ook wel.... Zeg maar straal Rotterdam 50 KM. ofzo... (Meppel is wel echt een end weg!)

  19. #18
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep open met afstandsbediening?

    @Rainesh woont redelijk in de buurt.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •