Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Verschil tussen xenon koplampen

  1. #1

    Standaard Verschil tussen xenon koplampen

    Goedemiddag allemaal,

    Na een aanrijding is de linker koplamp van mijn Audi A3 hatchback (2.0 TDI 8P1 uit 2011) beschadigd, het betreft een xenon koplamp (8p0941003be). Ik heb op ebay een andere besteld, maar bij de levering bleek dat het om een type 8p0941003bg ging. qua maatvoering en type lamp leek het allemaal te passen, maar bij het testen van de verlichting bleek de koplamp het niet te doen, alleen de dagrijverlichting en knipperlicht functioneerden.

    Bij nadere inspectie blijkt dat deze koplamp een extra stekkeraansluiting aan de onderkant heeft ten opzichte van de koplamp die er eerst in zat, maar mijn auto heeft daar geen aansluiting voor.

    Weet iemand toevallig of voor dit type koplamp (de BG) inderdaad een extra aansluiting benodigd is en dat deze aansluiting bij andere/nieuwere modellen gebruikt wordt voor het aansturen van de xenon-verlichting? OF zou het met alleen de standaardaansluiting ook moeten werken?

    Nog een andere vraag hierover: De bestelde koplamp bevatte niet de stuurunit (metalen kastje dat bevestigd is aan de onderzijde van de koplamp). Van de kapotte koplamp leek deze nog intact te zijn en deze heb ik dan ook over gezet. Maar nu de verlichting niet werkt twijfel ik ook of deze stuurunit die bij type BE hoort wel compatibel is met BG. Heeft iemand hier wellicht een idee?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Groet,

    Chris

  2. #2

    Standaard Re: Verschil tussen xenon koplampen

    Alhoewel ik nog wel benieuwd ben naar de verschillen tussen deze twee lampen, is een reactie niet meer nodig. Zojuist gehoord van de verkoper op ebay dat hij zich heeft vergist in het opsturen. Ik krijg nu als het goed is wel het goede type. Nu nog kijken of ik hem aan de praat kan krijgen...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon koplampen

    Hey,

    Ik geloof dat jij een lamp hebt ontvangen die meestuurd. Normaal gesproken zijn de (xenon) lampen auto-leveling (doen tijdens starten van de auto de sequence dat ze zakken en dan weer horizontaal komen) maar sturen deze niet mee. Er is een optie geweest dat de lampen ook mee sturen (dus als je het stuur naar links draait gaan de lampen ook naar links).

    Ik verwacht dat dat is wat je hebt ontvangen

    Met vriendlijke groet,
    Elias

    toevoeging:

    De lampen die mee sturen hebben dus extra pinnen om ook mee te kunenn sturen.
    Laatst gewijzigd door ayyylias; 12-09-20 om 22:42.

  4. #4

    Standaard Re: Verschil tussen xenon koplampen

    Bedankt. Dat klinkt als een logische verklaring. Ook waarom de verkoper ze graag terug wil hebben .

    Wat ik dan nog niet snap is waarom de verlichting niet werkt. Zou denken dat de extra pinnen alleen het meedraaien aansturen en niet noodzakelijk zijn om de lamp te laten branden.

    Nou ja, hopelijk krijg ik snel de goede koplamp en krijg ik die wel aan de praat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •