Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: RS3 '11 houdt in boven de 3000 toeren, ALLEEN bij een halfvolle tank

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard RS3 '11 houdt in boven de 3000 toeren, ALLEEN bij een halfvolle tank

    Goedemorgen iedereen!

    Na veel zelfonderzoek ga ik het toch hier maar eens proberen!

    Nu al een tijdje in het bezit van een RS3 uit 2011, deze is bij JD getuned naar ongeveer 400 pk.

    Nu het rare probleem; als ik de auto volledig aftank (altijd E98) is er niks aan de hand en spuit de auto weg. Maar zodra deze onder of in de buurt van een halve tank komt begint hij tegen te werken onder vollast. Als ik in Manual in zn 3 rustig naar de 6000 toeren ga is er niks aan de hand. maar zodra ik hem eens goed de sporen geef (in Drive, Sport en manual) houdt hij ontzettend in. Het lijkt wel alsof hij tijdelijk geen benzine krijgt of dat de ontsteking tijdelijk niet meewerkt. Als je vervolgens op de snelweg eens goed gas geeft en terug laat schakelen naar zn 5 lijkt er ook geen probleem te zijn.
    Nu zou je denken, dat ligt aan de mapping of zoiets dergelijks maar het probleem is echt alleen als de tank niet volledig vol is.

    Wat ik zelf al heb gedaan en ondervonden heb:
    -brandstoftanks open gemaakt, bleek licht vervuild dus toch maar nieuwe brandstofpomp geinstalleerd.
    -brandstoffilter vervangen.
    - gemerkt dat als de brandstofmeter half aangeeft dat de rechtertank (degene met pomp) volledig vol is.
    -Na vervangen brandstofpomp leek het probleem verholpen te zijn, echter na een paar honderd km toch weer terug.
    -Tanks weer opengemaakt, geen vervuiling deze keer en niets aan de brandstofpomp te zien.
    -Geen foutcodes in de computer

    in het kort mijn vragen:
    Waarom houdt ie alleen in als de tank rond de helft vol zit?
    Wat kan de reden zijn dat na vervanging brandstofpomp het probleem even weg leek te zijn?
    Klopt het dat de rechtertank vol zit als de brandstofmeter halfvol aangeeft?

    Mijn dank grenst aan het oneindige als er iemand hier de oplossing heeft!

    Met vriendelijke groet, Maron

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 '11 houdt in boven de 3000 toeren, ALLEEN bij een halfvolle tank

    Geen vacuüm in de tank.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 '11 houdt in boven de 3000 toeren, ALLEEN bij een halfvolle tank

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MBoot Bekijk Berichten
    ....
    Wat ik zelf al heb gedaan en ondervonden heb:
    -brandstoftanks open gemaakt, bleek licht vervuild dus toch maar nieuwe brandstofpomp geinstalleerd.
    -brandstoffilter vervangen.
    - gemerkt dat als de brandstofmeter half aangeeft dat de rechtertank (degene met pomp) volledig vol is.
    -Na vervangen brandstofpomp leek het probleem verholpen te zijn, echter na een paar honderd km toch weer terug.
    -Tanks weer opengemaakt, geen vervuiling deze keer en niets aan de brandstofpomp te zien.
    -Geen foutcodes in de computer
    A3 quattro heeft een zadeltank met een overhevelingspomp tussen beide delen, ook deze pomp gecontroleerd ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •