Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: ABS controller defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard ABS controller defect

    Beste forumgenoten,

    Afgelopen vrijdag sneeuw gehad in het lage zuiden van het land. Hierbij hebben natuurlijk de ABS en ESP flink moeten werken af en toe met de heuveltjes...

    Dag erna rij ik de oprit af en nog voordat ik de straat uitreed begon kreeg ik een "brake fault" op mijn dashboard met de mededeling dat ik naar de dichtstbijzijnde garagist moest gaan. Hierdoor mijn vaste garage gebeld en het verhaal en situatie uitgelegd. Auto heeft daar staan wachten tot vanochtend, totdat ik telefoon kreeg.

    Het blijkt een defect te zijn in de ABS controller. Nieuwprijs 1800 euro, erg absurd natuurlijk voor een auto die al bijna 12 jaar oud is. Ben al wel aangemeld op een nationale lijst voor garages om op die manier een tweedehands onderdeel op de kop te tikken.

    Ben zeker niet te beroerd om geld uit te geven aan mijn auto want die komt echt helemaal niks te kort hier.. Maar dit bedrag met het oog op een waarschijnlijke verkoop volgend jaar, brengt mij ertoe geen nieuw onderdeel aan te schaffen.

    Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze reparatie en/of iemand misschien nog een onderdeel heeft liggen?

    Ik hoor het graag

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS controller defect

    Kijk op onderdelenlijn.nl, tabblad auto-onderdelenvoorraad, dan je kenteken ingeven, ABS pomp aanklikken en je krijgt een lange lijst met beschikbare exemplaren. Het mooiste is zoeken op onderdeelnr, daartoe even het nummer van je huidige pomp aflezen.

    PS ABS pomp en ABS controller zijn gecombineerd in één onderdeel, kun je niet apart vervangen maar alleen als unit.

    PS Er zijn ook diverse bedrijven die je ABS unit kunnen repareren. Even googelen?
    Laatst gewijzigd door Kees B; 13-01-21 om 16:04.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: ABS controller defect

    En heb je dit al opgelost?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS controller defect

    Er zijn ook bedrijven die dergelijke onderdelen op componentniveau kunnen repareren voor een fractie van de nieuwprijs, met garantie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •