Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    ik zal het even verder uitleggen:

    ik heb mijn schokdempers laten vervangen op een 8p ambition. Nu bleken de normale voorschokbrekers niet leverbaar(bij hun leverancier) volgens garage en hebben ze schokdempers geplaatst die voor magnetic ride zijn bestemd.

    mijn vraagt, werkt dit?.. ik weet dat het eigenlijk niet zo hoort natuurlijk, maar zou het in theorie kunnen werken of zitten er nadelen aan.

    Ik hoor het graag

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door cutch; 18-01-21 om 19:50.

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cutch Bekijk Berichten
    ....... hebben ze een schokdemper geplaatst die voor magnetic ride is bestemd...
    Hebben ze een schokdemper vervangen dus eenzijdig bij een van de wielen een schokdemper?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    beide schokdempers aan de voorzijde zijn vervangen, allebei magnetic ride.

    (heb tekst aangepast)
    Laatst gewijzigd door cutch; 18-01-21 om 19:49.

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    Als Links en Rechts beiden vervangen zijn dan lijkt me geen stabiliteitsprobleem bij het remmen.
    Enige nadeel is dat de magnetic ride schokbrekers duurder zijn en op jouw auto geen magnetic ride functie hebben.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cutch Bekijk Berichten
    beide schokdempers aan de voorzijde zijn vervangen, allebei magnetic ride.

    (heb tekst aangepast)
    Kijk even wat het onderdeelnummer is en check die op internet, ik heb een TTS (8J) uit 2013 en daar zitten ook Magnetic Ride shocks op. In principe is het een heel eenvoudig systeem, waar bij je stroom op een spoel zet waardoor de vloeistof (olie met ijzermoleculen) trager wordt en de shock dus stugger. Je kunt het zien aan de 2p plug onderop de schokbreker. Als je er de juiste schakelaar voor in je dashboard zet heb je een gratis optie. Die shocks zijn inderdaad een stuk duurder (ca 560,- /st voor mn TT), dus het lijkt me 'stug' dat ze die eronder hebben gezet voor een klein prijsje. Ik heb destijds gelukkig een mooie sloper gevonden voor m'n shock die stuk was.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Als Links en Rechts beiden vervangen zijn dan lijkt me geen stabiliteitsprobleem bij het remmen.
    Enige nadeel is dat de magnetic ride schokbrekers duurder zijn en op jouw auto geen magnetic ride functie hebben.
    ik zit meer te denken dat het meer een comfort schokdemper is wanneer die niet "geactiveerd" is en ik juist het sportieve van het sport onderstel zoek.
    Nu voelt alles prima nog natuurlijk want alles is nog nieuw (veren ook), maar hoe is dat nadat alles is ingedaald/ingereden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Kijk even wat het onderdeelnummer is en check die op internet, ik heb een TTS (8J) uit 2013 en daar zitten ook Magnetic Ride shocks op. In principe is het een heel eenvoudig systeem, waar bij je stroom op een spoel zet waardoor de vloeistof (olie met ijzermoleculen) trager wordt en de shock dus stugger. Je kunt het zien aan de 2p plug onderop de schokbreker. Als je er de juiste schakelaar voor in je dashboard zet heb je een gratis optie. Die shocks zijn inderdaad een stuk duurder (ca 560,- /st voor mn TT), dus het lijkt me 'stug' dat ze die eronder hebben gezet voor een klein prijsje. Ik heb destijds gelukkig een mooie sloper gevonden voor m'n shock die stuk was.
    Dat klopt ze zijn inderdaad duurder ongeveer 3x zo duur tov wat ik wilde hebben. Ik heb me ingelezen hoe de magnetic ride demper in elkaar zit en hoe die werkt.
    Als het zo makkelijk was als een schakelaar plaatsen dan was 't wel prima geweest, maar zover ik weet zou je dan behalve de schokdemper en schakelaar ook nor de bedrading en een stuur module moeten hebben en dan vraag ik me af of daar ook niet nog extra sensoren bij moeten.
    Laatst gewijzigd door tom; 21-01-21 om 11:04.

  7. #7
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Cool Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    Als je een elektrisch schema van je auto hebt (workshop manual), dan kun je het zo uitzoeken. Zie onderstaand het schema van m'n TT. Er zit inderdaad een module (J250 = 8J0910376F) waar de nivo sensoren, shocks, schakelaar en ook Can bus op zijn aangesloten, dat zal bij de A3 analoog zijn. En als je er besluit niets mee te doen, dan heb je er ook geen last van zeg maar.

    TT (8J) Magnetic Ride.pdf
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Magnetic schokdemper op auto zonder magnetic ride

    Bedankt voor de reacties, het geheel ombouwen om schokdempers werkend te krijgen vond ik onbegonnen werk en los daarvan dan zou het alleen voor de voor as zijn en nog niet eens de achter as dat kwam er dan ook nog bij.
    Ik heb ze er onderuitlaten halen en de juiste laten plaatsen, want ja, deze waren dus gewoon prima te krijgen, alleen moet je er zelf wat moeite voor doen.

    Dus probleem opgelost en alles ligt weer strak op de weg!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •