Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Sinds twee weken ben ik de troste eigenaar van een A3 8P uit 2004. Super fijne auto om mee te rijden! alleen jammer dat de standaard Audi concert radio niet bepaald modern is. (geen bluetooth, of aux oid) Nu luister ik spotify via een FM transmitter maar het geluid ervan is best wel ruk...

    Ik zat te denken om zo'n radio in te bouwen -> https://www.audiovolt.nl/product/car...caAlhPEALw_wcB

    Alleen, wat moet ik hier verder nog voor hebben? Is dat verder allemaal plug-and-play?

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Ik heb destijds een soortgelijk unit ingebouwd in mijn A4 B6 uit 2004. Een RoadNav S160 unit.
    Het is een degelijk unit met veel mogelijkheden. Denk dat deze ook wel goed is. Ik zou het gewoon doen. Altijd beter dan Concert

    Bij mij was het Plug&Play. Je krijgt de stekkers erbij. Audiovolt heb ik goede ervaring mee. Eigenaar ook ontmoet destijds omdat een unit niet aan de praat te krijgen was. Hij kwam meteen nieuwe leveren.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    In dat model zit al een grotere 2DIN versie standaard, die zijn inderdaad plug and play

    Ik heb nog een 1DIN versie van de Audi Concert, en om die om te bouwen naar een 2DIN versie moet er naast een frame ook nog wat veranderd worden, iemand daarmee ervaring?

  4. #4
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Met een aftermarkt unit worden dat sockets vaak meegeleverd. Als je een RNS-E zou inbouwen bijv. heb je een quadlock adapter, een gps muis (als je al geen navi hebt) en antenne diversity kabel nodig voor een sterk radiosignaal.

    Informeer bij Audiovolt wat er allemaal wordt geleverd met het unit.

    Heb je al een dubbeldinframe?

    Check bijlage

    Bijlage 262424
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 04-02-21 om 20:36.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Deze radio heb ik er zelf ook inzitten .
    Prima radio alleen soms wel wat traag als je bv google maps gebruikt .
    Duurt soms even voor dat die klaar is met laden (Google maps werkt een beetje traag)
    Maar als je de route ingesteld heb doet die het goed .

    Maar je zal wel je dashboard moeten aan passen naar dubbel din .
    Dit is wel een beetje werk maar alles bij elkaar is het zeker de moeite waard .
    De stuur bediening werkt ook gewoon goed op deze radio .


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Als je een goede goedkope oplossing wil hebben kun je ook een Bluetooth adapter kopen die zich voor doet als wisselaar.
    Dan kun je de knopjes op je stuur en radio gebruiken voor spotify en heb je geen zichtbaar kastje.

    Op banggood.nl of carinterface.nl staan deze kastjes voor ongeveer 30 tot 60 euro

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Concert 2 vervangen voor aftermarket 2DIN radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinkos Bekijk Berichten
    Sinds twee weken ben ik de troste eigenaar van een A3 8P uit 2004. Super fijne auto om mee te rijden! alleen jammer dat de standaard Audi concert radio niet bepaald modern is. (geen bluetooth, of aux oid) Nu luister ik spotify via een FM transmitter maar het geluid ervan is best wel ruk...

    Ik zat te denken om zo'n radio in te bouwen -> https://www.audiovolt.nl/product/car...caAlhPEALw_wcB

    Alleen, wat moet ik hier verder nog voor hebben? Is dat verder allemaal plug-and-play?
    Ik heb dezelfde laten inbouwen. Was met een 20 minuten gefixt. Ik had overigens de MMI erin.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •