Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

  1. #1

    Standaard Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Dag forumleden,

    Ik wilde mijn bns 5.0 inbouwen en mijn SPH-DA120 (pioneer) uitbouwen. Nu heb ik deze eruit gehaalt maar uiteraard zijn de stekkers compleet anders. Heeft iemand een idee wat ik moet doen nieuwe stekkers of ook solderen?. Is een beetje nieuw voor mij maar ik heb geen twee linkerhanden dus zou moeten lukken. ( hieronder fotos van wat de vorige eigenaar heeft ingebouwd)

    [Edit]





    (Vorige radio)

    Bedankt alvast!
    Laatst gewijzigd door tom; 16-02-21 om 14:31.

  2. #2

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Bij je Pioneer moet een installatiehandleiding zitten. Daarin zie je de pinbezetting van de stekkers. Zo te zien is er ook een verloopkabel meegeleverd, de platte zwarte stekker die met allerhande schoentjes vastzit aan een grotere 2x 8pin zwarte stekkerbehuizing.

    Die grote behuizing is een ISO aansluiting. Op de achtergrond zie je een bruine stekker met groen/grijs/wit/paars kabelsetjes eraan. Die steek je in de ISO aansluiting, en je checkt even of de paars/groen combinaties kloppen (zal haast wel).

    Stroom is soms iets lastiger, maar ook daar ligt al een enkele ISO stekker klaar (de zwarte, naast de bruine; met een gele/rode/zwarte draad erin, en eventueel een blauwe). Die moet je ook even in de grote ISO stekker duwen.

    Als dit niet werkt, omschrijft dan even WAT er niet werkt, goed?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ga morgenvroeg een poging wagen en zal je op de hoogte houden!

  4. #4
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Off-topic: gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom wil je een BNS 5.0 plaatsen ipv de Pioneer? Pioneer oogt vele malen mooier dan de sterk verouderde BNS.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #5

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Bedankt voor het reageren!

    Ik vind de pioneer zeker niet verkeerd alleen ik heb geen iPhone maar samsung. Carplay werkt alleen voor iPhones op die radio. Uiteraard houd ik ook van origineel en bij voorkeur een RNS-E maar die zijn nog prijzig..

    ( misschien wil ik te veel origineel was een lage KM auto waar wel aan gebeund was door vorige eigenaar maar op dit moment weer bijna in originele staat verkeerd )


  6. #6
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    RNS-E valt toch nog wel mee qua prijs? Daar zou ik sowieso voor gaan, omdat je dan mooi een kaart ziet in je unit. Bij de BNS heb je alleen de aanwijzingen in je instrumentenpaneel en geen kaart. Maar, ieder zijn eigen keuze uiteraard
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Waarom geen Android unit speciaal voor jouw auto voor een paar 100 e? Of is die Pioneer ook een Android toestel?

    RNS-E vind ik persoonlijk de moeite niet waard laat staan zo'n rood display BNS.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 17-02-21 om 18:30.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    RNS-E valt toch nog wel mee qua prijs? Daar zou ik sowieso voor gaan, omdat je dan mooi een kaart ziet in je unit. Bij de BNS heb je alleen de aanwijzingen in je instrumentenpaneel en geen kaart. Maar, ieder zijn eigen keuze uiteraard
    Enig idee waar ik ze voor een redelijke prijs kan vinden? Welke websites kan ik gebruiken op marktplaats kwam ik alleen een voor 800,- tegen iets te veel van het goede....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Waarom geen Android unit speciaal voor jouw auto voor een paar 100 e? Of is die Pioneer ook een Android toestel?

    RNS-E vind ik persoonlijk de moeite niet waard laat staan zo'n rood display BNS.
    De Pioneer die ik bezit werkt voornamelijk alleen goed met iPhone. Ik kan er wel gewoon bluetooth mee verbinden voor muziek en oproepen maar geen navi.

    Verder enige suggesties voor android radios? Belangrijk is dat het mooi in het frame oogt ik gebruik zelf een samsung s20 voor te koppelen

  10. #9
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Een eerlijke RNS-E is moeilijk aan te komen en dan is het ook niet goedkoop. Op MP zijn ze goedkoop te vinden, maar dan is de kans groot dat je plezier zal hebben met het leed van een ander.

    Ik kan je deze website adviseren. Ik heb er goede ervaringen op na gehouden:

    https://www.audiovolt.nl/product-cat...SAAEgKfyPD_BwE

    Zijn goede toestellen imo met veel (moderne) mogelijkheden. Je kan ook op AliExpress kijken natuurlijk.

    Succes!
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  11. #10

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA4S4RS4 Bekijk Berichten
    Verder enige suggesties voor android radios? Belangrijk is dat het mooi in het frame oogt ik gebruik zelf een samsung s20 voor te koppelen
    Op eBay genoeg te vinden tussen 50 en 600 euro. Voor rond de 250-300 euro heb je echt wel een nette unit die doet wat-ie moet doen.

    Zie bijvoorbeeld zoiets:
    https://www.ebay.com/itm/7-Android-1...AAAOSwQW9fzcfb

    Ziet eruit als een RNS-E (qua stijl) en dus niet zo'n lelijk goedkoop 2DIN frontje, lijkt een beetje origineel. Draait op Android, dus kan via appstore gewoon google maps etc hebben, of native spotify. Misschien zelfs Android Auto.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Een eerlijke RNS-E is moeilijk aan te komen en dan is het ook niet goedkoop. Op MP zijn ze goedkoop te vinden, maar dan is de kans groot dat je plezier zal hebben met het leed van een ander.

    Ik kan je deze website adviseren. Ik heb er goede ervaringen op na gehouden:

    https://www.audiovolt.nl/product-cat...SAAEgKfyPD_BwE

    Zijn goede toestellen imo met veel (moderne) mogelijkheden. Je kan ook op AliExpress kijken natuurlijk.

    Succes!
    Dank voor de reactie, ik wil inderdaad geen gestolen apparaat inbouwen en voor wat je ermee kan gaat mijn keus dan tog naar een aftermarket apparaat. Nu nog even bedenken welke 😄

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Op eBay genoeg te vinden tussen 50 en 600 euro. Voor rond de 250-300 euro heb je echt wel een nette unit die doet wat-ie moet doen.

    Zie bijvoorbeeld zoiets:
    https://www.ebay.com/itm/7-Android-1...AAAOSwQW9fzcfb

    Ziet eruit als een RNS-E (qua stijl) en dus niet zo'n lelijk goedkoop 2DIN frontje, lijkt een beetje origineel. Draait op Android, dus kan via appstore gewoon google maps etc hebben, of native spotify. Misschien zelfs Android Auto.
    Dat ziet er inderdaad goed uit ik heb alleen geen ervaring met Ebay. Enige tips over hoe ik daar veilig producten kan kopen?

    Alvast bedankt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    eBay in combinatie met Paypal is veilig. Je hoeft nergens bang voor te zijn.
    Mooi, ik heb er een via paypal besteld nu afwachten ik bem benieuwd🙂

    Dank voor het meedenken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    En ook ff kijken naar de positieve reactie van de verkoper, hoe hoger hoe beter.

    Staat rechts bovenin als je de betreffende product aan hebt gellikt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    Bedankt voor de tip, heb er een besteld afwachten dus!
    Laatst gewijzigd door tom; 23-02-21 om 14:41.

  13. #12
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    eBay in combinatie met Paypal is veilig. Je hoeft nergens bang voor te zijn.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  14. #13
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Pioneer radio vervangen door BNS, aansluitingen aanpassen

    En ook ff kijken naar de positieve reactie van de verkoper, hoe hoger hoe beter.

    Staat rechts bovenin als je de betreffende product aan hebt gellikt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •