Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Rood stuur + ABS + airbag + remlicht knipperen

  1. #1

    Standaard Rood stuur + ABS + airbag + remlicht knipperen

    Na 5 dagen stil te hebben gestaan buiten met het vries en sneeuw weer startte ik vanmorgen mijn auto
    en kwamen er allemaal lichtjes tevoorschijn. Ook "beept" gij 3 keer maar niet altijd....

    Dan maar doorgereden naar de dealer die hem heeft uitgelezen met vcds en er kwam een foutmelding
    test dashboard lichten defect. De dealer zei dat het dashboard moet worden uitgehaald en opgestuurd worden om
    deze te laten maken. Ik kan bijna niet geloven dat het dashboard kapot is na gewoon 5 dagen stil te hebben gestaan....
    Volgens mij is hier iets anders aan de hand maar wat zou het kunnen zijn.
    Na wat gelezen te hebben, heb ik een toer van 20 km gereden om de batterij uit te sluiten maar dan nog ben ik niet zeker....

    auto is van 2006 en er heeft amper een sleutel op gestaan.

    Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of waar ik even kan kijken of ik geen verdachte dingen zie.

    filmpje in bijlage


  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rood stuur + ABS + airbag + remlicht knipperen

    Laat je accu eens testen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Rood stuur + ABS + airbag + remlicht knipperen

    Vandaag batterij en alternator laten testen bij de dealer en alles werkt naar behoren.
    Dan heb ik maar het dashboard uit elkaar gehaald omdat vcds volgende fout blijft uitspuwen.

    IMG_3193.jpg
    IMG_3191.jpg
    IMG_31923.jpg
    3190_LI.jpg

    Ik zie op de laatste foto dat het grijze blokje er wat vreemd uitziet. Zou dat het kunnen zijn en kan ik dit zelf vervangen.
    Solderen kan ik maar kan ik aan zo een stukje geraken of laat ik dit beter aan iemand anders over?
    Op het blokje staat denk ik (A 333M 5195)

    Na het terug inbouwen krijg ik enkel nog het rood pinkend uitroepteken te zien met de 3 signalen en dezelfde foutmelding van vcds

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Rood stuur + ABS + airbag + remlicht knipperen

    Je instrumenten panneel los halen, er naar kijken, iets ziet er vreemd uit dus het zal wel kapot zijn conclusie vind ik wel erg kort door de bocht.

    Zo ver ik kan zien op de foto is dit gewoon een spoeltje, die gaan niet snel kapot. In dit geval zal ik het advies van de dealer volgen als er verder geen storingen in de auto zitten.

    Tip: in het algemmen, kijk uit met dit soort elektronica. Statische elektriciteit kan meer kapot maken dan je erg in hebt.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •