Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    22
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

    Beste mensen van het Audiforum,

    Ik heb een probleem met mijn A3 8p quattro. Auto heeft altijd goed gereden, 2 weken geleden begon de auto een knakkend geluid te geven. Naar de monteur gegaan, bleek het de aandrijfas + homokineet te zijn. Deze laten vervangen, het knakken was weg. Echter begon bij de monteur na het vervangen van deze delen het ESP lampje te branden, Adaptive Lights defect, en ABS.

    Uitgelezen met VCDS, geeft aan dat er geen communicatie is met Stuurhoeksensor G85.

    Naar basisinstellingen proberen te zetten echter lukt dit niet. Hij geeft aan GROUP 060 not available. In measuring blocks van 03-ABS, blijft G85 ook op 0 graden staan. Echter in 44-steering assist, measuring blocks veranderen de grades wel zodra ik stuur op G85.

    Snelheidsensors getest met grafiek, geven alle 4 tot 30km/u dezelfde snelheid aan (harder niet gereden) er zit geen (nauwelijks) afwijking in de snelheid die de 4 sensoren doorgeven.

    Terug naar de monteur, stuurhoeksensor laten vervangen + sleepring (originele volkswagen onderdelen). Dit met de hoop dat hij nu wel ingeleerd zou kunnen worden.

    Helaas lukt het nog niet. Ben ten einde raad. Alles geprobeerd via VCDS om hem in te leren. Via Rosstech de stappen gevolgd maar het wil maar niet lukken ook niet met de nieuwe stuurhoeksensor en sleepring.

    Heeft iemand advies?

    Wat me opvalt is dat de aandrijfas rechtsvoor (niet vervangen) een stuk dikker lijkt als die aandrijfas linksvoor (van een R32).

    Nieuwe aandrijfas: 3C0 407 271 AJ

    Auto waar het om gaat:

    Audi A3 8P 2008 Quattro
    Facelift model
    2.0 TFSI
    CCZ

    Mocht nog extra info nodig zijn hoor ik het graag.

  2. #2
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    472
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calvinkeane Bekijk Berichten
    Beste mensen van het Audiforum,

    Ik heb een probleem met mijn A3 8p quattro. Auto heeft altijd goed gereden, 2 weken geleden begon de auto een knakkend geluid te geven. Naar de monteur gegaan, bleek het de aandrijfas + homokineet te zijn. Deze laten vervangen, het knakken was weg.
    Meer informatie over de vervanging; wat is precies vervangen, en wat is er in terug gekomen.
    Als je twee verschillende units hebt, vind je het dan gek dat deze niet wilt inleren en afwijking optreed in ESP waardoor foutmelding?
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    22
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Meer informatie over de vervanging; wat is precies vervangen, en wat is er in terug gekomen.
    Als je twee verschillende units hebt, vind je het dan gek dat deze niet wilt inleren en afwijking optreed in ESP waardoor foutmelding?
    Waar doel je op? Op de aandrijf as? Want het artikel nummer v.d. aandrijfas is volgens autodoc wel voor deze auto.

    Alvast erg bedankt voor je reactie

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

    Alleen de aandrijfas is vervangen?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    22
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ESP storing, Adaptive Lights, Stuurhoeksensor (G85)

    Complete aandrijfas inclusief homokineet linksvoor is vervangen inderdaad. Is een ingekomen van een R32 heb ik begrepen. Ik heb de oude ook nog liggen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •