Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3-deurs, hemel wisselen

  1. #1

    Standaard 3-deurs, hemel wisselen

    Dag forumleden,

    Iemand hier met een tutorial voor de 3 deurs hemel te verwijderen en te plaatsen?

    Ik weet het een en ander wel al maar heeft iemand nog tips?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard Re: 3-deurs, hemel wisselen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA4S4RS4 Bekijk Berichten
    Dag forumleden,

    Iemand hier met een tutorial voor de 3 deurs hemel te verwijderen en te plaatsen?

    Ik weet het een en ander wel al maar heeft iemand nog tips?

    Alvast bedankt.
    Is gelukt mag gesloten worden.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3-deurs, hemel wisselen

    Misschien heb je zelf nog tips die je hier kunt delen voor de volgende liefhebber.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: 3-deurs, hemel wisselen

    Om even op terug te komen voor de liefhebber inderdaad, vrij makkelijk gedaan maar hier mijn stappen plan:

    1. Haal alles los aan de hemel van hendels/zonnekleppen (vervolgens het kapje van de lamp in het midden zit een schroef die ook los moet)

    2.Haal alle stijlen rondom de hemel los, ik zelf ben vanuit de achter kant begonnen, erna de voorkant dan heeft het midden meer speling om bij de schroef van de stijl te komen.

    3. Vervolgens laat je de hemel zakken en ontkoppel je voor en achter de bekabeling van het licht.

    4. Als de hemel helemaal los is zou ik hem diagonaal eruit halen ( ik had geen interieur in de auto dus misschien banken plat leggen) er mag best een klein beetje gebogen worden om eruit te krijgen niet met te veel kracht een beetje op gevoel, dan kan er weinig mis gaan.

    5. Inbouwen hemel weer terug diagonaal erin en als eerste de handvaten, zonnekleppen weer vastschroeven, (vergeet de bekabeling niet in te steken van het licht) vervolgens de midden stijlen, achter stijlen, voor stijlen monteren, af en toe is het een beetje krap als je de deurpanelen er nog op hebt zitten maar met gevoel, en kracht zou dit moeten lukken.

    6. Als je van een normale hemel zonder make-up verlichting naar een met verlichting gaat is dit geen probleem als je een beetje handig bent kun je dit makkelijk op je originele lamp module aansluiten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •