Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Luide start 2.0 FSI met koude motor voor +/-30 sec

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Luide start 2.0 FSI met koude motor voor +/-30 sec

    Hallo,

    ik rijdt een audi a3 2.0 fsi (axw)2003

    tijdens het starten (koude motor) zit er een redelijke ruide tik in de motor, ik kan zo niet goed plaatsen waar het geluid vandaan komt.
    ik heb iets gelezen over kleplifters (hydraulische stoters). Maar dan vind ik 30 seconden wel erg lang. En als het de klepstoters zijn, dan zou de motor toch ook heel beroerd lopen?

    ten 2e vind ik ook dat de motor stationair best wel schudt. Ik hoor wel een kleine sis of gezuig van de carterontlichting of andere vacuumleidingen die rechts naast het blok zitten (als je voor de auto staat). Is dit iets waardoor het schudden van de motor kan komen?
    weet iemand hier eventueel wat dit kan zijn?

    gr
    Laatst gewijzigd door Datdachtik; 11-03-21 om 19:42.

  2. #2

    Standaard Re: Luide start 2.0 FSI met koude motor voor +/-30 sec

    Klinkt het zoals in dit filmpje?
    https://youtu.be/PKDWsL8EKa0

    Zo ja, dan is de kans aanwezig dat er een kleine lek in of bij het uitlaatspruitstuk zit. Dit lekje dicht zichzelf naarmate de boel warm wordt en uitzet. In dat geval zou je het hitteschild bovenop eens moeten verwijderen om verder kijken. (Vaak wordt er verwezen naar de nokkenasversteller en of kettingspanner, maar dat klinkt echt anders).

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Luide start 2.0 FSI met koude motor voor +/-30 sec

    Top! Hier heb ik wat aan.

    En ja bij kettingspanner ga ik zelf naar geratel, mijn motor ratelt niet, als ik hem op toeren hou ook niet. Nokkenasversteller durf ik zo niet te zeggen. Ik ga volgendeweek het hitteschild is demonteren, en kjjken of ik er met koude motor meer hoor op het blok of iets voel blasen of eventueel een klein zwart spoor van lekkage Zie
    Laatst gewijzigd door Datdachtik; 20-03-21 om 13:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •