Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke olie voor 1.4 TFSI?

  1. #1

    Standaard Welke olie voor 1.4 TFSI?

    Beste forummers,

    Ik ben eigenaar van een Audi A3 1.4 TFSI uit 2011 (laatste facelift van de 8P). Ik kom er met mijn garage niet echt uit welke olie ik moet gebruiken, 5W30 of 5W40. Gezien de kilometerstand van 175.000 adviseert de garage 5W40. Audi zelf adviseert echter 5W30. Ik rijd ongeveer 50/50 binnendoor en snelweg. Ik rijd altijd zo rustig mogelijk en maak 10.000 tot 12.000 km per jaar.

    Op andere websites ben ik niet veel wijzer geworden, dus ik wilde het al laatst hier even proberen voordat ik een definitieve keuze maak. Momenteel zit er 5W40 in van het merk Champion. Als iemand een ander merk adviseert dan hoor ik dat ook graag.

    Alvast dank voor de reacties!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Welke olie voor 1.4 TFSI?

    Zelf gebruik ik altijd 5w30 longlife van Castrol. Gewoon omdat het de voorgeschreven olie is en je op smeren niet moet besparen naar mijn idee.

    Wel denk ik dat t verbruik met 5w30 iets erger is vanwege de dunheid. Maar dan maar wat extra bijvullen

    Verstuurd vanaf mijn XQ-AT52 met Tapatalk

  3. #3

    Standaard Re: Welke olie voor 1.4 TFSI?

    Dag,
    Om nog even op dit toppic aan te vullen, ikzelf heb sinds kort (laatste 10.000 km) 5W40 erin zitten van het merk Mobil. 5W30 is toegepast vanwege en benzine verbruik te drukken (dunne olie pompt makkelijker rond). 5W40 zou prima te doen moeten zijn.

  4. #4
    Wouter92's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Welke olie voor 1.4 TFSI?

    Die van mij krijgt altijd 5W30 bij de garage elk jaar, nu kmstand 247k.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •