Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Heb ik dimmende buitenspiegels?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Dag allemaal,

    Ik heb nu een 2005 8PA in de Ambiente uitvoering (met dimmende binnenspiegel dus).
    Nu werkte mijn spiegelverwarming al langere tijd niet meer en na veel irritatie heb ik gisteren heb spiegeltje losgehaald, de stekkers voor de verwarming zat vol corrosie. Goed, dit schoongemaakt en hij werkt weer. Nu zag ik wel een kabeltje dat nog loshing en dat ik nergens kon "inklikken", nu vraag ik mij af of dit voor dimmende buitenspiegels is.
    WhatsApp Image 2021-05-24 at 16.36.32.jpg
    Als dit wel voor dimmende buitenspiegels is, weet iemand dan de nummers zodat ik deze kan aanschaffen? Ik heb VCDS dus kan dit waarschijnlijk gewoon vrijschakelen

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Er zijn 10 verschillende nummers voor automatisch dimmende spiegelglazen voor links en 10 voor rechts voor jouw type A3 dus beter eerst vaststellen of het losse stekkertje wel voor de dimfunctie is/kan zijn.
    Wat zijn de kleuren van de draden? Wat is het nummer van het huidige spiegelglas?
    Weet wel dat zo’n glas nieuw bij de dealer tussen de 350€ en 500€ per stuk kost.... 🥴 dus gebruikt zal ook relatief duur zijn. En ze willen nog wel eens gaan lekken (verkleuren).

    Edit: volgens het schema zit de automatische spiegeldimmer aangesloten op de controller in de deur, met twee draden, 1x op pin 8 en 1x op pin 16 van de 16-polige stekker. Dit geldt voor beide voordeuren. Dus als je daar dezelfde draden vindt als in de spiegel, is het stekkertje idd voor de dimmer.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 25-05-21 om 16:02.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Waarschijnlijk wel dimmen inderdaad, zie deze a4 spiegel met het zelfde stekkertje achterop.

    https://www.ebay.de/itm/193881410277...wAAOSw~gpgHlfk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Ja dit is stekker voor dimglas inderdaad. Deze kun je gewoon bestellen bij de dealer bijvoorbeeld of aftermarketspul.

    De rode stekkers die zijn voor de verwarming en de andere is voor de stelmotor. Dan blijft die zwarte over voor dim

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Ja dit is stekker voor dimglas inderdaad. Deze kun je gewoon bestellen bij de dealer bijvoorbeeld of aftermarketspul.

    De rode stekkers die zijn voor de verwarming en de andere is voor de stelmotor. Dan blijft die zwarte over voor dim

    Bedankt voor de reacties.

    Weet jij toevallig ook de product codes voor de dimmende glazen?


  6. #6
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    Ik heb ze zelf ook,er moet een zwarte kunstof rand om het spiegelglas zitten zijn nieuw schikbarend duur meeste kans op e-bay (D) nummer is 8E0 857 535L
    Tip: als je van te voren wil weten of hij het doet ff een 1.5V battery er op houden

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Heb ik dimmende buitenspiegels?

    En vraag de weerstand waarde aan de ebayer van de heating, ik had eerst een kapotte.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •