Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Versnellingsbak (handgeschakeld) kapot na 82.000 km

  1. #1

    Standaard Versnellingsbak (handgeschakeld) kapot na 82.000 km

    Van de week heb ik mijn in 2012 nieuw gekochte Audi A3 1.2 TFSI naar de dealer gebracht. Tijdens het rijden is een soort slepend geluidje te horen.
    Als leek ging ik er van uit dat het iets mechanisch was. Echter aan het einde van de dag kreeg ik te horen dat de versnellingsbak gereviseerd moest worden.
    Kosten € 1.500 - € 2.000.........

    Ik vraag me af of dit normaal is na zo weinig gereden kilometers. En we rijden immers gemiddeld nog geen 10.000 km per jaar!
    Dat zou toch niet moeten kunnen bij een merk als Audi. En mijn vrouw en ik zijn zeker geen "wilde" rijders.
    Als er nou 200.000 km of zo mee gereden zou zijn dan kan ik me voorstellen dat er iets aan de versnellingsbak zou kunnen zijn.
    Maar al met 82.000 km vind ik toch wat vreemd. Buiten het geluidje is er tijdens het rijden (dus met schakelen/koppelen) niets te merken.

    Wat is jullie mening?
    Laatst gewijzigd door Stephan68; 11-07-21 om 22:13.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak (handgeschakeld) kapot na 82.000 km

    Dat je met een expertiserapport een behoorlijke vergoedjng wegens nonconformiteit zou moet kunnen regelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Versnellingsbak (handgeschakeld) kapot na 82.000 km

    Bedankt Tom voor je reactie.

    Waar kan ik zo'n expertiserapport op laten maken?
    Als ik op internet zoek zie ik namelijk alleen expertise mogelijkheden bij schade aan de auto na een ongeluk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •