Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Remmen vast na vervangen hoofdremcilinder

  1. #1

    Standaard Remmen vast na vervangen hoofdremcilinder

    Hallo allen,

    Gister heb ik getracht mijn hoofdremcilinder te vervangen, maar bij het plaatsen van de nieuwe kregen we hem niet mooi geplaatst op het stokje dat de hoofdremcilinder van binnen bedient. We moesten echt druk zetten om hem tegen het schutbord te krijgen. Dat hebben we gedaan, de boutjes aangedraaid en alles ontlucht, maar alle 4 de remmen lopen dan flink aan en ik had geen rembekrachtiging meer zo leek (het pedaal was keihard en moeilijk in te drukken), dus dat was niet de juiste manier.
    Ik weet 100% zeker dat ik de goede hoofdremcilinder heb, kwam ook helemaal overeen met de oude, maar bijv. ook specifiek gekocht op basis van de 3 cijfer/letter code die op de sticker in de achterbak staan (1ZF in dit geval).

    We hebben de hoofdremcilinder voor het plaatsen gevuld met dot 4 remolie en ontlucht. Ontluchten van de remklauwen (en koppelingcilinder) hebben we gedaan met een Eezibleed die het systeem op druk zet, dat ging allemaal goed. Volgens mij is het enige wat fout gaat de is het plaatsen van de hoofdremcilinder op de as van de rembekrachtiger. Deze kregen we niet netjes er op zonder druk te zetten (we voelden hydraulische druk erachter), dus dan hebben we bij het plaatsen al druk op het remsysteem gezet zo lijkt. Maar geen idee wat we hier fout doen.

    Mogelijke oplossing waar ik net niet genoeg over kon vinden:
    - Zorgen voor genoeg vrije slag in het rempedaal zodat het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder vrij komt. (maar hoe zorg je daarvoor?)
    - In navolging van bovenstaande : as van rembekrachtiger afstellen in lengte (bij sommige Audi's mogelijk, bij A3 8P weet ik niet?)

    Iemand anders een idee hoe dit opgelost kan worden?
    Alle hulp is welkom!

    Gr,
    Freek
    Laatst gewijzigd door Freeks13; 17-07-21 om 11:13.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    223
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen vast na vervangen hoofdremcilinder

    Als je zeker weet dat je de goede remcilinder hebt ontvangen dan lijkt het er op dat die niet goed gemonteerd zit.
    Ook zou ik de lengte van de stift eens vergelijken met de oude, ik denk dat de remzuiger door de lengte van de stift al iets naar binnen is gedrukt zodat het retourgaatje is afgesloten.
    Zwollywood a/d IJssel...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •