Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Nadat ik recent mijn S3 8P heb aangeschaft, ben ik enkele kleine puntjes aan het aanpakken. Zo ook het plaatsen van een Bluetooth carkit.

    Op het moment heb ik een Audi Concert 2+ geïnstalleerd zitten, met daarachter een Mantson bluetooth adapter. Dit werk opzich prima, alleen heeft mijn model bluetooth adapter geen mic-input zodat ik er mee kan bellen. Ook heeft hij geen automatische start/stop mogelijkheden over A2DP, dus ik moet de muziek altijd handmatig via mijn telefoon aanzetten bij het wisselen van bronnen of het starten van de wagen.

    Om beide problemen op te lossen heb ik een Yatour YT-BTA-VW12 bluetooth adapter besteld, die in theorie een oplossing zou bieden. Graag zou ik een microfoon net zoals de originele Audi carkit in de hemelverlichting behuizing plaatsen. Aangezien ik een fabrieks-af alarm heb, is bij mij het ronde gat, waar aftermarket microfoons voor beschikbaar zijn, al gebruikt voor een ultrasone sensor. Ik zal dus echt opzoek moeten naar een aftermarket microfoon die past in de onderstaande rechthoekige bracket, net zoals de originele microfoon:

    20210807_194152.jpg

    Ik ben vast niet de eerste die tegen dit probleem is aangelopen. Wie o wie weet welke aftermarket microfoon (met 3,5mm aansluiting) hierin past? Er zijn van Fiscon wel enkele passende microfoons beschikbaar, maar die geven allemaal aan niet compatible te zijn met de 8P en lijken op de afbeeldingen ook niet te passen.

    Een last-resort zou zijn om een OEM Audi microfoon te bestellen, en hier een 3,5mm kabel op te solderen. De OEM microfoon kan ik echter ook niet vinden.

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk813 Bekijk Berichten
    .... een OEM Audi microfoon te bestellen, en hier een 3,5mm kabel op te solderen...
    Is een OEM mic. compatibel met je aftermarket systeem?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Ik heb eenzelfde Yatour met bijbehorende microfoon. Ik heb ‘m op exact die plek gewoon in kunnen bouwen. Je moet alleen het schuimfiltertje van het microfoontje halen. Geen OEM fit, maar hij past wel gewoon in dat vakje. Heb verder nog niemand horen klagen dat ik slecht te verstaan ben, dus wat mij betreft een nette oplossing.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AfterShock Bekijk Berichten
    Ik heb eenzelfde Yatour met bijbehorende microfoon. Ik heb ‘m op exact die plek gewoon in kunnen bouwen. Je moet alleen het schuimfiltertje van het microfoontje halen. Geen OEM fit, maar hij past wel gewoon in dat vakje. Heb verder nog niemand horen klagen dat ik slecht te verstaan ben, dus wat mij betreft een nette oplossing.
    Dat is goed om te horen! Rammelt de microfoon echter niet hoorbaar in de behuizing als hij niet vastgeklemd zit?
    Wat zijn verder trouwens jouw algemene ervaringen met de Yatour? Werkt het automatisch afspelen bij aanzetten of switchen van bronnen goed? En Is er een mogelijkheid om via de concert de muziek te pauzeren (Kan niet met mijn huidige Mantson adapter).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Is een OEM mic. compatibel met je aftermarket systeem?
    Niet direct nee. De aftermarket systemen gebruiken vrijwel alle een 3,5mm aansluiting, waarbij de originele een voor mij onbekende VAG connector gebruiken. Het lijkt me echter wel mogelijk om de bekabeling om te solderen naar een 3,5mm kabel, aangezien de microfoon zelf eigenlijk maar een "dom" analoog apparaatje is.
    Laatst gewijzigd door tom; 09-08-21 om 23:14.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk813 Bekijk Berichten
    Dat is goed om te horen! Rammelt de microfoon echter niet hoorbaar in de behuizing als hij niet vastgeklemd zit?
    Wat zijn verder trouwens jouw algemene ervaringen met de Yatour? Werkt het automatisch afspelen bij aanzetten of switchen van bronnen goed? En Is er een mogelijkheid om via de concert de muziek te pauzeren (Kan niet met mijn huidige Mantson adapter).
    Ja want als het goed is emuleert die de cd-speler. Dus de functies die je bij een cd ook hebt zijn van toepassing.


  6. #6

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Ik denk dat hij niet rammelt, aangezien ik goed te verstaan ben. Zelf hoor ik ook niks rammelen. Desnoods zou je het wat op kunnen vullen met stukjes van dat schuimpje wat standaard over de mic heen zit. De yatour werkt verder goed, zowel muziek als bellen. Automatisch afspelen werkt niet altijd, omdat op m’n iPhone niet altijd media klaar staat om af te spelen. In dat geval moet ik eerst een media app (Spotify oid) openen. Volgens mij heeft mijn Concert II sowieso geen pauze/play knop, dus play/pauze dat gaat niet echt. Vaak druk ik de hele concert uit, of switch ik van mode. Bijkomend, telefoongesprekken komen niet door als de Concert in FM-modus zit. Je zult dan zelf eerst naar de Yatour moeten switchen. Logisch, maar toch belangrijk om te realiseren.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AfterShock Bekijk Berichten
    Ik denk dat hij niet rammelt, aangezien ik goed te verstaan ben. Zelf hoor ik ook niks rammelen. Desnoods zou je het wat op kunnen vullen met stukjes van dat schuimpje wat standaard over de mic heen zit. De yatour werkt verder goed, zowel muziek als bellen. Automatisch afspelen werkt niet altijd, omdat op m’n iPhone niet altijd media klaar staat om af te spelen. In dat geval moet ik eerst een media app (Spotify oid) openen. Volgens mij heeft mijn Concert II sowieso geen pauze/play knop, dus play/pauze dat gaat niet echt. Vaak druk ik de hele concert uit, of switch ik van mode. Bijkomend, telefoongesprekken komen niet door als de Concert in FM-modus zit. Je zult dan zelf eerst naar de Yatour moeten switchen. Logisch, maar toch belangrijk om te realiseren.
    Als hij niet hoorbaar rammelt is het voor mij al goed
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Het niet automatisch spelen van media herken ik ook bij andere bluetooth apparaten toen ik zelf nog een iPhone gebruikte. Mijn huidige Android start echter automatisch de laatst spelende media-bron op, in mijn geval meestal Spotify.
    De Concert's hebben inderdaad geen play/pause knop inderdaad. Bij het afspelen van CD's zet hij bij het muten van het geluid (bij het eenmalig kort op de aan/uit knop drukken) ook de CD gelijk stop. Volgens het boekje van mijn Concert werkt dit ook bij de CD-wisselaar, al moet de Yatour dat ook wel begrijpen dan natuurlijk (Mijn Mantson in ieder geval niet :P ) Het switchen van bronnen bij spraakoproepen realiseer ik me ja, maar toch goed dat je het even aanhaalt

  8. Ad
  9. #8
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk813 Bekijk Berichten
    Niet direct nee. De aftermarket systemen gebruiken vrijwel alle een 3,5mm aansluiting, waarbij de originele een voor mij onbekende VAG connector gebruiken. Het lijkt me echter wel mogelijk om de bekabeling om te solderen naar een 3,5mm kabel, aangezien de microfoon zelf eigenlijk maar een "dom" analoog apparaatje is.
    Vanzelfsprekend kun je als je een beetje handig bent met een soldeerbout de stekkers uitwisselen en solderen.
    Maar ik bedoel meer dat de impedantie van zo'n Audi mic. gelijk is aan die van je aftermarket set.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Gisterenmiddag maar eens de Yatour ingebouwd. De microphone past inclusief zijn schuimfilter in het originele "vakje" (wanneer je iets propt tenminste ). Met dit filtertje zit hij ook compleet strak vast, dus er is geen mogelijkheid dat je iets hoort rammelen . De geluidskwaliteit van de Yatour microfoon op deze locatie is erg goed voor een bijgeleverde microfoon van een Chinees merk.
    Ik ben sowieso wel tevreden met de Yatour; ook pauzeren via de Concert's mute knop werkt perfect! Een grote verbetering boven mijn oude simpelere Mantson adapter.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Correct passende microfoon in hemelverlichting behuizing

    Dit durf ik niet te zeggen, dat zou ik dan moeten meten wanneer ik er een zou hebben aangeschaft. Ik zag het echt als een plan-B mocht ik niks passends vinden, maar gelukkig past een generieke after-market microfoon blijkbaar ook prima.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •