Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0 TFSI misfire

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI misfire

    Hallo allemaal,

    Ik heb zojuist een probleem met mijn audi a3 2.0 tfsi quarto motorcode: CCZA

    Het begon allemaal als ik volgas geef dat mijn auto bij ongeveer 5000 6000 toeren/rpm misfires begon te geven op alleen cilinder 4. Als je het normaal opbouwt is er niks aan de hand, het is alleen als je opeens volgas kickdown geeft (dsg)

    Ik heb toen de kleppenveren gewisseld naar gemodifeerde versie, nieuwe klepseals gezet en nieuwe distributie ketting set.

    Probleem was echter niet opgelost, bleef nog steeds hetzelfde doen. Ik had bougies er in van ngk bkr8eix en dan ging die soms met die bougies op 3 cilinder lopen (heb er 1 jaar goed mee gereden en heb ze ook vernieuwd) ik heb toen mijn originele bougies weer terug gezet. Nu loopt die weer netjes, maar de misfires blijven rond de 5000 toeren en soms begint het op 6000 toeren, alsof je in een soort begrenzer zit. Er is nu ook opeens uit het niets een enorm olieverbruik bijgekomen. Ik denk ongeveer een liter op 300 400 km, had voordat de klepveren zijn gewisseld nooit problemen met olieverbruik, mijn auto verbruikte nauwelijks olie.

    Wat ik allemaal heb vervangen:
    Bobines r8 gewisseld
    Nieuwe bougies
    Injectoren gewisseld
    Pvc gewisseld
    Intake gewisseld
    Klepveren
    Klepseals
    Distributie ketting set
    Hpfp gewisseld
    Lambdasonde gewisseld
    Luchtmassameter is losgekoppeld geweest bleef hetzelfde doen
    Compressie goed 12 bar
    Lek test was ook goed


    Auto is gechipt, maar heeft altijd goed gereden met de chip. Km stand is 84000.

    Er komt ook blauwe rook als ik volgas geef uit mijn uitlaat. Heb jullie enig idee wat dit kan zijn?

    Ik zat te denken aan de zuigerveren, maar opeens uit het niets is wel beetje vreemd, lees overal dat het olieverbruik langzaam opbouwt.

    Dan heb je misschien de klep geleiders die speling hebben, zal dat ook de misfires alleen op cilinder 4 veroorzaken? Mijn bougie op cilinder 4 is trouwens pikzwart, de andere cijfers hebben een koffiebruine kleur.

    Of misschien een tuimelaar? Ik hoor niks tikken, maar dat verklaard dan als nog niet het olieverbruik?

    Mijn auto heeft gewoon power en kracht en in zijn 1 en 2 versnelling is er niks aan de hand. Bij een koude start is er trouwens veel grijze rook te zien.
    Laatst gewijzigd door ben1987; 21-01-22 om 23:27.

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: 2.0 TFSI misfire

    Inlaattraject gecontroleerd op vervuiling?

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TFSI misfire

    Als je bougie zwart is dan heb je ofwel (veel) olie ofwel super slechte verbranding. Witte rook bij start is volgens mij vocht/koelvloeistof. Is je olie helder?? Koelvloeistof op peil??

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •