Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Deurverlichting retrofit coderen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Deurverlichting retrofit coderen

    Goeiemiddag,

    Ik heb retrofit deur verlichting ingebouwd zonder te realiseren dat coderen nodig was, alles zit er al in gebouwd alleen nu nog coderen
    Meerdere bedrijven enz al bericht gestuurd maar krijg nergens een reactie terug, is er iemand die dat kan rondom Amsterdam?
    Heb het geprobeerd met zon OBD stekker en mobiele app, maar daar gebeurd niks mee en de opties worden niet geactiveerd en bij de comfort gedeelte geeft de app een error dat geen verbinding kan maken.
    Zou graag ook wat andere opties meteen erbij aan zetten

    Ik hoor het graag
    Laatst gewijzigd door Nabbe; 28-01-23 om 23:02.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurverlichting retrofit coderen

    Is inmiddels gelukt! Kan een moderator dit verzoek sluiten aub

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurverlichting retrofit coderen

    Lijkt me handig voor de rest als je er even bij meldt wat er is gedaan. Dit forum is er niet alleen voor jou.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurverlichting retrofit coderen

    20230126_130851.jpg20230125_160525.jpg20230126_130919.jpg20230126_131455.jpg20230126_131559.jpg20230126_134131.jpg20230126_134136.jpg20230129_191756.jpg


    Alle 4 de deuren voorzien van instap verlichting, zijkant rood waarschuwingslampje en onderin de deur een witte led lampje.
    Fotos erbij voor te zien hoe het geinstalleerd heb.
    Heb eerst opgezocht welke pinnetje er op de kabels geknepen zitten in de connectoren, ik heb een berg van die knijp pinnen gehaald bij vag-shop.
    Meteen ook nieuwe bekledings clips om alle clips in de deuren te vervangen, heb de bekleding los gehaald van de deuren en thuis op tafel de lampen ingebouwd.
    Heb een setje uit duitsland gehaald, kost +- 50 euro per deur. Heb de witte dempende schuim of iets gewoon deels naar boven weg gevouwen en de grijze 32 pin connector open gemaakt.
    Op het setje wat ik kreeg zat op de gele kabel al een pin aangeknepen en de bruine was een los draad. Ik heb de bruine draad aangestript, ik heb de wit/bruine draad uit de connector gehaald van de 32 pin connector. Ik heb de bestaande pin van die kabel geknipt en vervolgens beide bruine kabels bij erlkaar gedaan en er een nieuwe pin op geknepen. Voor de zekerheid ook stukje krimpkous eromheen gedaan. Hierna de kabels aangesloten in de connector, Voordeuren: Bruin op 21 en Geel op 18, Achterdeuren: Bruin op 4 en Geel op 1. ( ik heb wel een Audi A3 uit 2010 )
    Hierna de connector weer in elkaar gedaan en de kabels aan elkaar gemaakt met tyraps. Onderin de deur moest in de uitsparing wel nog een gat gemaakt worden, 2,2 x 4,6cm is de juiste maat om erin te krijgen.
    Dit voor alle 4 de deuren gedaan en daarna moest alleen de deuren nog "ingeleerd" worden met stukje coderen.
    Je moet de waardes van je deuren met +64 verhogen en dan werken de lampen.
    Vind persoonlijk echt een toegevoegde waarde aan de auto
    Laatst gewijzigd door Nabbe; 31-01-23 om 20:08.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •