Dag iedereen,

Een paar maanden geleden kocht ik een Audi A3 1.6, met motorcode BSE, 209.000 km (toen ik hem kocht) voor dagelijks rijden. Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik wist dat deze motor zeer betrouwbaar is en het ook een eenvoudige motor is zonder turbo en andere zaken.

Toen ik de auto kocht, heb ik een volledige scan gemaakt met OBD11 en ik zag slechts één fout: P0420 Catalytic System, Bank 1, Efficency below threshold ( short circuit to B+). Ik zei: oké, het maakt niet uit, ik zal de katalysator vervangen, ik vond de auto leuk en ik dacht dat het probleem eenvoudig zou kunnen worden opgelost.

Nu, word ik gek van het probleem, nu heeft de auto 216.000 km en heb ik de katalysator vervangen (nieuwe, Walker), beide O2-sensoren (NTK), MAP-sensor (Bosch), Iridium-bougies (NGK), Nieuwe bobine en kabels ( NGK ), Nieuwe Klop Sensor ( Bosch ) .Ik heb de pakkingen van het inlaatspruitstuk vervangen (Victor Reinz), heb ook naar de kleppen gekeken, ze zijn echt schoon en natuurlijk heb ik het inlaatspruitstuk schoongemaakt, een nieuw brandstoffilter, en... ik heb het probleem nog steeds. Bij een koude start ruik ik de onverbrande brandstof en hoor ik knallende geluiden uit de uitlaat, ook ruw stationair, vooral zonder AC. Ik heb alle uitlaat gecontroleerd op lekkage, niets. Luchtpomp (secundair luchtinjectiesysteem) werkt goed.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, ik verwijder de fout, na 200 km is het terug, maar het belangrijkste is dat de motor niet goed loopt. Als iemand enig idee heeft, laat het me dan weten, sorry voor mijn Nederlandse taal en als ik fouten heb gemaakt.

Heel erg bedankt !