Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vreemd geluid bij linker voorwiel

  1. #1

    Standaard Vreemd geluid bij linker voorwiel

    Hallo audi liefhebbers,


    Ik ben de trotse bezitter van een vrij oude audi a3 uit 2004.


    Vanmiddag reed ik met mijn auto over een weg met een tramrails. Bij het nemen van een flauwe bocht gleed ik heel kort een stukje naar rechts en ontstond er een geluid alsof ik een lekke band kreeg. Het geluid komt uit de omgeving van mijn linkervoorwiel. Toen ik even geparkeerd had waren mijn banden nog in prima staat en ik zag niets onder de auto hangen wat dit geluid kan veroorzaken. In eerste instantie dacht ik dat mijn rem misschien een beetje zou aanlopen of dat er misschien een vuiltje tussen het blok en de schijf zit. Ik heb toen ik thuis kwam even het wiel verwijderd en alles bekeken. Een mengsel van veel dreft en warm water gemaakt en mijn rem met een plantenspuit bespoten en er tussen gespoten. Daarna het wiel met enige moeite terug erop gezet en het heeft geen oplossing geboden. Het geluid kan ik omschrijven als iets knarsend is en een fluitende toon heeft. Vanaf 20-30 km per uur begint het geluid hoorbaar te zijn en vanaf 50 wordt het steeds luider, als ik achteruit rij hoor ik niets. Het geluid verdwijnt bij het afremmen. Heeft iemand enig idee voor mij als leek wat dit kan zijn? De auto zelf geeft geen ene melding vandaar de vraag.

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij linker voorwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ray070 Bekijk Berichten
    Vanmiddag reed ik met mijn auto over een weg met een tramrails.
    Als je het fijn vindt om over tramrails te rijden moet je misschien flenswielen onder monteren, qua spoorbreedte geloof ik dat het redelijk past

    Maar neem het geluid even op want het is lastig mee te denken via een tekstuele beschrijving
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij linker voorwiel

    als ik achteruit rij hoor ik niets....rij je dan wel met 30 km/h achteruit.

    Daarna het wiel met enige moeite terug erop gezet....die begrijp ik niet....past het wiel niet meer.
    Laatst gewijzigd door fons716; 21-12-23 om 12:11.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij linker voorwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    als ik achteruit rij hoor ik niets....rij je dan wel met 30 km/h achteruit.

    Daarna het wiel met enige moeite terug erop gezet....die begrijp ik niet....past het wiel niet meer.
    Dat me wiel er lastig op ging had waarschijnlijk te maken met een kapotte wiellager zou het anders ook niet weten aangezien, Heb wel vaker me wielen vervangen dus was voor mij ook raar

  5. #5

    Standaard Re: Vreemd geluid bij linker voorwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Als je het fijn vindt om over tramrails te rijden moet je misschien flenswielen onder monteren, qua spoorbreedte geloof ik dat het redelijk past

    Maar neem het geluid even op want het is lastig mee te denken via een tekstuele beschrijving
    Het was een kapotte wiel lager


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •