Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

  1. #1

    Standaard Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    In mijn Audi A3 Sportback 2.0T TDI uit 2009 zit al een tijd een merkwaardige storing:

    Tijdens het rijden gaat af en toe
    - de deurvergrendeling aan en uit
    - de verlichting van het dashboard aan en uit (ook de verlichting op het middenconsole bij de verwarming en de knoppen daar)
    - dan gaat ook de fan uit, start na 1-2 seconde weer op (als ook de verlichting van dashboard weer aan gaat)
    - als de achterruitverwarming aan stond, dan blijft die na zo'n onderbreking uit en moet weer handmatig worden aangezet (op de knop drukken), de timer is dan blijkbaar gereset, want de achterruitverwarming gaat normaliter ook na een tijdje vanzelf uit.
    - de richtingaanwijzer onderbreekt dan ook even als die aanstaat
    - airco doet het ook niet goed/regelmatig, ik heb het idee dat het daar ook mee samenhangt.
    - de buitenverlichting blijft wèl gewoon branden.

    Afgezien van deze storing rijdt de auto hartstikke goed!

    Wie kan mij vertellen waar het probleem zit?
    Alvast dank!
    Laatst gewijzigd door Frankvanos; 13-02-24 om 07:33.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Het eerste wat je dan doet is de auto uitlezen met vcds en de log hier plaatsen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Waarschijnlijk een stroom onderbreking, die dit veroorzaakt.

    Maar waar, dat zal bij het uitlezen eruit komen.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Is je accu nog in goede conditie ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Is je accu nog in goede conditie ?
    Als de motor loopt en de dynamo werkt goed geloof ik niet dat de accu het probleem is, denk eerder ergens een overgangsweerstand of een slecht relais.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Question Re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Hoi ik heb een a3 8p en op de deurvergrendeling na dan precies hetzelfde probleempje. Nou komt het bij mij hoogstwaarschijnlijk door een breuk in de deur bekabeling. Van de een op de andere dag deed mijn sleutel de auto niet meer op slot en tegelijkertijd deed mijn raambediening het alleen nog als de deur open stond en niet meer als hij dicht zat, alleen mijn kant. Ik heb toen dat verbindingsrubberr tussen de deur losgehaald en geconstateerd dat mijn dikke bruine al een keer gesoldeerd was en weer los was geraakt. Ik heb zo'n reparatieset gehaald met een nieuwe stekker en 30cm draad alles aangesloten en nu dus dit ???
    Wordt nog aan gewerkt!

  7. #7

    Standaard Re: Deurvergrendeling en dashboardverlichting schakelen af en toe even uit en (en weer aan) tijdens rijden

    Opgelost ! Heb de bedrading van de aftermarket stekker savonds gedaan stom ja, en de kleurcodes zijn net wat anders. Nog een x gecontroleerd overdags en kwam er achter dat ik de rode en de bruine had verwisseld. Terug gedraaid. Alles in orde.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •