Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 7-traps S-tronic MF stuur met flippers inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 7-traps S-tronic MF stuur met flippers inbouwen

    Dag iedereen,

    Dit is mijn eerste post; als ik iets verkeerds doe hoor ik het graag.

    Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een geschikt stuur maar ben er nog niet uit, zelfs dit forum doorzoeken ben ik niet op het antwoord gekomen.

    Situatie:


    Ik heb een Audi A3 sportback uit 2009 automaat 7-versnellingen (S-tronic?) met cruise controle

    Ik heb momenteel een simpel 4 spaaks stuur zonder stuurknoppen en zonder schakelflippers.

    Ik ben opzoek naar een mf stuur met stuurbediening en schakelflippers, het liefst een 4 spaaks stuur zodat mijn airbag overgezet kan worden?

    De vraag der vragen, welke type stuur heb ik precies nodig waarbij alles gaat werken en mijn airbag overgezet kan worden. Wanneer deze is overgezet moet deze ingeleerd worden met software neem ik aan, mocht je hier verstand van hebben hoor ik ook graag hoe dat proces werkt.

    Op dit forum heb ik nog niet een post gezien met mijn specifieke uitvoering en specifiek stuur wat ik erin wil zetten, mocht iemand die gevonden hebben hoor ik dat ook graag : )

    ALVAST BEDANKT!!

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 7-traps S-tronic MF stuur met flippers inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy 8p sportback Bekijk Berichten
    ...

    Ik heb momenteel een simpel 4 spaaks
    Dat is te weinig info om naar een geschikt stuur te zoeken.
    Eerst uitzoeken welke airbag geleiding je hebt in je huidige stuur aangezien bij Audi A3 twee types airbag geleidingen in omloop zijn.
    Dus airbag losschroeven (NIET de stekker ontkoppelen), even opzij schuiven en een paar foto's maken van je stuur.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 7-traps S-tronic MF stuur met flippers inbouwen

    Als je nu geen knoppen hebt, dan zul je hoogstwaarschijnlijk je stuurmodule (en wikkelveer) moeten wijzigen! Allemaal niet zo moeilijk, maar wel ff zoeken. En ik zou er dan gelijk een moderner stuur inzetten. Daarvoor geldt dat je de 'Mode' knop op links moet hebben! Kost allemaal wel wat natuurlijk, met een goed stuur erbij ben je zo 600,- a 900,- verder.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 06-04-24 om 20:48.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •