Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.4 TFSI, apart geluid bij optrekken en rijden maar motor klinkt goed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.4 TFSI, apart geluid bij optrekken en rijden maar motor klinkt goed

    Hallo iedereen,

    ik heb een week geleden een Audi A3 Sportback 1.4 TFSI gekocht met 183.000Km. In de week dat ik hem heb rijd hij geweldig, geen problemen met koppeling of de motor kracht. Alleen hoor ik steeds een raar geluid dat er eigenlijk niet hoord te zijn, ik dacht dat het eerst de uitlaat is maar als ik hem in de neutraal zet en toeren laat maken klinkt het gewoon zoals het hoort te zijn (zonder raar geluid), maar op het moment dat ik begin optetrekken klinkt het wel als een traktor of iets. hebt beste geluid dat vergelijkbaar is, is een videos waar er een probleemen is met de distributieketting en dat ratelende geluid heb ik alleen als ik optrek en aan het rijden ben, deze geluiden zijn in alle versnellingen en snelheden behalve achteruit. ik weet niet als het aan de distributie ketting ligt want dan zou het ook geluid moeten makkeen waneer hij still staat wat hij niet doet. ik heb het gevoel dat het mogelijk met de transmietie temaken heeft want als ik afrem en de kopeling inderuk hoor ik het geluid langzaam verminderen, maar als ik hem dan een versnelling verlaag en houd de kopeling in, word het geluid weer een stuk sneller en luider voor dat hij weer daarna snel afzakt.

    Heeft iemand advies was het kan zijn?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 TFSI, apart geluid bij optrekken en rijden maar motor klinkt goed

    Tweemassavliegwiel is een kanshebber. Ik hoop dat je garantie hebt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Post Re: 1.4 TFSI, apart geluid bij optrekken en rijden maar motor klinkt goed

    ja ik zou garantie moeten hebben, heb er net ook nog ingereden en was me opgevalen dat als ik in de neutraal ben met de kopeling omhoog hoor ik ook het geluid, en als ik de kopeling inderuk is het geluid weer weg. en tijdens het rijden trilt de kopeling ook een beetje als ik hem lichtes inderuk, heeft dat dan ook nog steeds met de Tweemassavliegwiel te maken?


    Edit: ben net langs een garage geweest om even naar de auto te luisteren en zij zijden gelijk dat het met de transmisie temaken heeft en dat het vervangen moet worden. ik ga contact opnemen met de gene die de auto heeft verkoopt zodat zij het gaan oplosesn, want een auto met een kaporte transmisie verkopen kan gewoon niet. 😡
    Laatst gewijzigd door Niderider; 13-05-24 om 14:24.

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 TFSI, apart geluid bij optrekken en rijden maar motor klinkt goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niderider Bekijk Berichten
    .... tijdens het rijden trilt de kopeling ook een beetje als ik hem lichtes inderuk, ..
    Hebben zo goed als alle A3's
    Laatst gewijzigd door quattroA3; 15-05-24 om 19:42.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •