Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 60

Onderwerp: Spiegels automatisch inklappen?

  1. #21

    Standaard

    :-o
    weer wat nieuw geleerd:-)
    maar goed: iemand die het aandurft/kan?
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Hahaha, twee relais... 1 om in te klappen,en 1 om uit te klappen... Die kun je per slot niet via hetzelfde relais sturen!
    1 relais is genoeg.
    Je kan een wisselcontact gebruiken voor het in- en uitklappen.
    Alleen ben ik benieuwd hoe de motortjes in de spiegel uitschakeld.
    Als je er 12V opzet, zal de motor blijven draaien als de spiegel al ingeklapt is. Er moet een schakelaartje in de spiegel zitten die het motortje uitschakeld als de spiegel helemaal is in- of uitgeklapt.

  3. #23

    Standaard

    nu is het zo dat de spiegel ook weet wanneer hij moet stoppen, terwijl ik de schakelaar maar 1x hoef om te draaien. Daar zal dan idd wel iets van een schakelaartje inzitten. of werkt het niet zo simpel?
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  4. #24

    Standaard

    zo simpel is het.
    maar de vraag is of dit schakelaartje intern in het motortje schakeld, of dat het schakelaartje in het zelf te maken circuit opgenomen moet worden.

  5. #25

    Standaard

    ik bedacht me nog iets: de spiegels zijn niet in te klappen als je rijdt, maar wel uit te klappen als je rijdt.
    dus zal het zo zijn dat de schakelaar een signaal naar de centrale computer verstuurd, en dat deze het motortje naar binnen laat draaien mits er niet te snel wordt gereden en mits de spiegelmotor niet een signaal geeft dat er teveel weerstand is (en dus al ingeklapt is)?

    Ik heb ook geprobeerd om met een uitgeschakeld contact de spiegels open te klappen met de schakelaar. Doet hij niet (logisch, geen spanning). Maar als ik dan ga rijden, dan blijven de spiegels lekker ingeklapt. Kennelijk moet er echt een signaal van de spiegelschakelaar komen voor hij wat doet...
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....


  6. #26

    Standaard

    Ja, en dat signaal kan zowel uit de motor als uit de schakelaar komen, al denk ik de motor.

    Dus? Aansluiten via de schakelaar lijkt me beter dan vanuit de motor, al ben je daar zo achter!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #27

    Standaard

    als het zo zit, kan je denk ik de 2 draden op de schakelaar, varplaatsen naar je contact of je alarm.
    dan ben je meteen klaar.

    moet je wel even weten wat voor soort schakelaar het is.

  8. Ad
  9. #28
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zag dat de TS al een paar maanden niet meer actief is, maar ben wel benieuwd of iemand dit heeft geprobeerd makend te krijgen. Trigger voor mij is een collega met een A5 mj 2008, die heeft het OEM: inklappen bij op slot, uitklappen bij contact..... Lijkt me een hele handige toepassing
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  10. #29
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.147
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    A4 en A5 hebben het inderdaad in de fabrieksoptie zitten, dat de spiegels via contact/vergrendelen in-/uitklappen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #30
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb die optie ook zitten op mijn 7 jaar oude audi.. contact aan spiegels uit,, contact uit spiegels in.. Moet wel de knop waarje kiest tussen linker en rechterspiegel in het midden zetten..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  12. #31
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ik heb die optie ook zitten op mijn 7 jaar oude audi.. contact aan spiegels uit,, contact uit spiegels in.. Moet wel de knop waarje kiest tussen linker en rechterspiegel in het midden zetten..

    Gegroet Gelato
    Ah, mijn oud beestje kent die automatische optie niet.... ik moet bewust de schakelaar omzetten. Of het werkt niet, kan natuurlijk ook . Niet dat het zo'n probleem is, maar automatisch is iig handiger
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  13. #32

    Standaard

    Ik heb laatst bij de dealer geinformeerd of automatisch inklappen van de spiegel in te stellen is voor A3 8p(A). Volgens dealer is is dit niet het geval. Ik heb namelijk zelf ook een A3 SB uit 2005 met elektrisch inklapbare spiegels.
    A3 1.6 TDI S-tronic SB

  14. #33

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterT Bekijk Berichten
    als het zo zit, kan je denk ik de 2 draden op de schakelaar, varplaatsen naar je contact of je alarm.
    dan ben je meteen klaar.

    moet je wel even weten wat voor soort schakelaar het is.
    Hallo allemaal, vind dit inderdaad een mooi onderwerp, daar de audi A3 die voor mij in bestelling staat ook de optie inklpabare spiegels heeft, maar idd moet je dan wel een knopje indrukken. Heeft diegene hierboven die draadjes reeds geprobeerd (tijd genoeg voor gehad denk ik ) en werkte het? Vind het toch raar dat bij seat leon dit wel automatisch geregeld is en bij een nieuwe Audi A3 niet... Wie geeft het verlossende antwoord dat het met een simpele ingreep te regelen is?

    Alexander

  15. #34
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Even snuffelen op motor-talk, de A6 heeft deze optie ook niet, kan op de A6 in ieder geval verwezenlijkt worden met een extra stuurapparaat. (Kufatec?)

  16. #35
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    PAK - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels

    Vanaf deze optie kun wordt dat op de A6 toch wel mogelijk ?

  17. #36
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?


  18. #37
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    PAK - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels

    Vanaf deze optie kun wordt dat op de A6 toch wel mogelijk ?
    Nee, op de A6 niet automatisch in te stellen. Zie als optie mijn vorige antwoord.

  19. #38
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Mooie toevoeging .. handig om die spiegeltrap acties te voorkomen! Ik heb de installatie manual doorgelezen.. het ziet er wel ingewikkeld uit (ben niet zeer technisch qua deze dingen ;p).

  20. #39
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Mooie toevoeging .. handig om die spiegeltrap acties te voorkomen! Ik heb de installatie manual doorgelezen.. het ziet er wel ingewikkeld uit (ben niet zeer technisch qua deze dingen ;p).
    Op het duitse forum gelezen dat sommigen de dealer opdracht hebben gegeven deze module te bestellen en te monteren.
    Voor sommige dealers een poep en een knikker werk (binnen 1 uur), anderen hadden zoiets nog nooit gezien en moesten in feite ook nog het wagenwiel uitvinden.

    Overigens moet het perfect werken.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 07-04-10 om 16:59.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    75
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Op het duitse forum gelezen dat sommigen de dealer opdracht hebben gegeven deze module te bestellen en te monteren.
    Voor sommige dealers een poep en een knikker werk (binnen 1 uur), anderen hadden zoiets nog nooit gezien en moesten in feite ook nog het wagenwiel uitvinden.

    Overigens moet het perfect werken.
    opzich valt het mee, je kan het via de schakelaar doen of doormiddel van de cv en zelfs beide.
    maar dan moeten we wel inklapbare spiegels hebben die verwamt/knipperlicht (wat ik wi) motoren hebben voor de inklap optie.
    zit zelf aan de nieuwe a3 spiegels te denken.
    misschien geen uurtje werk maar voor de doe het zelver uurtje of 2
    Laatst gewijzigd door hudeck; 09-04-10 om 08:13.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •