Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Spiegels automatisch inklappen?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Misschien een domme vraag. Maar ik heb sinds vanavond ook mijn nieuwe A3 Sportback. En ik heb de optie om elektrisch inklapbare en D/N spiegels te hebben. Dus ze moeten kunnen inklappen. Maar, hoe doe ik dit?
    Ik vermoed via de bediening waarmee je de spiegels afstelt. Daar zie ik onderaan precies een symbooltje dat duidt op het inklappen van de spiegels, maar, als ik het hendeltje dan op de middenstand plaats (links is linkse spiegel regelen, rechts is rechtse spiegel regelen, midden is 'neutraal'), en de hendel naar achter trek, dan gebeurt er niets . Hoe kan ik ze inklappen?

  2. #42
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    normaal gesproken klappen spliegels pas in, als de auto wordt afgesloten.
    de optie moet aanwezig zijn èn correct ingesteld zijn.
    in dit geval zal dat in de RNS-E moeten, als je die tenminste hebt.
    maar zoiets staat ongetwijfeld in de handleiding

  3. #43

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    spiegels klappen in, wanneer je het knopje naar links draait. Dus je moet hem niet naar achteren trekken. Op die manier zou je de spiegels verstellen, mits deze niet in het midden staat. (overigens is dit wel een in te stellen functie via vag-com geloof ik. Dat beide spiegels tegelijk ingesteld kunnen worden).

    is het inmiddels iemand gelukt om de spiegels automatisch in en uit te laten klappen? Iedere manier beter en praktischeren dan de huidige lijkt me zo.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    RNS-E zit er niet in, maar een Pioneer Avic F20 BT navigatie.

    Thanks, dan ga ik het eens proberen om naar links te draaien. Is wel raar, want, als ik hem naar links draai, dan zet ik hem toch op de modus om de linkerspiegel te verstellen? Of moet ik dan gewoon nog een beetje verder draaien?

    In de handleiding staat niet veel: gewoon een tekening van de knopjes, en bij het logotje staat bij dat het inderdaad dient voor het inklappen, maar niet hoe je het bedient :-).

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Het inklappen lukt inderdaad met het naar links draaien, thanks :-)!


  6. #46

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Leuk dat ik eens iemand kon helpen. Tot nu toe was het eigenlijk altijd nog andersom
    Het was wel aardig geweest van de dealer om het even toe te lichten, maar de meeste mensen hier (exclusief mij) weten zeker net zoveel als de gemiddelde dealer.

    Have fun!

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ehuijing Bekijk Berichten
    Leuk dat ik eens iemand kon helpen. Tot nu toe was het eigenlijk altijd nog andersom
    Het was wel aardig geweest van de dealer om het even toe te lichten, maar de meeste mensen hier (exclusief mij) weten zeker net zoveel als de gemiddelde dealer.

    Have fun!
    Hehe thanks :-)!

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Hallo Fred,

    Ik heb ook de optie elektrisch inklapbare spiegels, maar ze klappen niet in bij het afsluiten van de auto. Ik heb ook geen RNS-E in mijn auto is het dan toch mogelijk om de spiegels te laten inklappen bij afsluiten van de auto?
    Laatst gewijzigd door Reis55; 11-04-16 om 11:39.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    normaal gesproken klappen spliegels pas in, als de auto wordt afgesloten.
    de optie moet aanwezig zijn èn correct ingesteld zijn.
    in dit geval zal dat in de RNS-E moeten, als je die tenminste hebt.
    maar zoiets staat ongetwijfeld in de handleiding
    Hallo Fred,

    Ik heb ook de optie elektrisch inklapbare spiegels, maar ze klappen niet in bij het afsluiten van de auto. Ik heb ook geen RNS-E in mijn auto is het dan toch mogelijk om de spiegels te laten inklappen bij afsluiten van de auto?

  11. #50
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reis55 Bekijk Berichten
    ...Ik heb ook de optie elektrisch inklapbare spiegels, maar ze klappen niet in bij het afsluiten van de auto. Ik heb ook geen RNS-E in mijn auto is het dan toch mogelijk om de spiegels te laten inklappen bij afsluiten van de auto?
    "Voorsprong door techniek"
    Bij de A3 type 8P (2003-2013) is het niet mogelijk de spiegels automatisch te laten inklappen bij het afsluiten tenzij je een zelf of door een hobbyist ontworpen schakeling gaat monteren.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    "Voorsprong door techniek"
    Bij de A3 type 8P (2003-2013) is het niet mogelijk de spiegels automatisch te laten inklappen bij het afsluiten tenzij je een zelf of door een hobbyist ontworpen schakeling gaat monteren.
    Ik weet dat het al een oud topic is. Maar het is dus wel degelijk mogelijk, wel enkel wanneer je de facelift hebt. Heb het deze voormiddag laten programmeren en werkt perfect. Indien contact gegevens nodig laatmasr weten. Was een 30€.

  13. #52
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom8p Bekijk Berichten
    ....Maar het is dus wel degelijk mogelijk, wel enkel wanneer je de facelift hebt. Heb het deze voormiddag laten programmeren en werkt perfect....
    Bij de facelift A3 type 8P? Op welk bouwjaar is het gelukt volgens jouw?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    VAnaf 2010 zeker wel. Want bij die van mij werkt het. Sluiten van de spiegels gebeurt met de sleutel de auto te sluiten. ( volgens mij via de comfortsluiting) ik moet namelijk iets langer op sluiten duwen. En de spiegels gaan open wanneer je contact op zet.
    Ik weet niet hoe die kerel het doet maar was op 5min in orde. Indien gewenst plaats ik zijn gegevens hier even.

  15. #54

    Standaard re: Spiegels automatisch inklappen?

    Beste Tom, zou je mij ajb de contactgegevens kunnen doorsturen van de hobbyist die de spiegels automatisch kan laten inklappen?

    Thanks!

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegels automatisch inklappen?

    Hallo mensen,

    Ik ben ook geïnteresseerd in het laten inklappen van mijn spiegels tijdens het afsluiten. Ik heb een facelift audi A3 (8AP motor code) uit 2009 met elektrisch verstelbare spiegels. Ik las ergens dat het via VAG-COM moet lukken maar ik lees in dit topic dat er een aantal mensen hier zijn die contactgegevens hebben van iemand die dit kan programmeren. Die gegevens zou ik ook wel willen ontvangen, indien mogelijk.

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd en wie weet, tot op het forum.

    Met vriendelijke groet,

    Joey.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaybrooks Bekijk Berichten
    Hallo mensen,

    Ik ben ook geïnteresseerd in het laten inklappen van mijn spiegels tijdens het afsluiten. Ik heb een facelift audi A3 (8AP motor code) uit 2009 met elektrisch verstelbare spiegels. Ik las ergens dat het via VAG-COM moet lukken maar ik lees in dit topic dat er een aantal mensen hier zijn die contactgegevens hebben van iemand die dit kan programmeren. Die gegevens zou ik ook wel willen ontvangen, indien mogelijk.

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd en wie weet, tot op het forum.

    Met vriendelijke groet,

    Joey.
    Hoi allemaal,

    Allereerst, sorry voor het opgraven van zulke oude topics, maar bij gebrek aan meer aanknopingspunten, moet ik het hier maar even mee doen

    Ik ben sinds dit weekend ook de blije eigenaar van een Audi A3. Eerste keer Audi, na hiervoor eigenlijk alleen maar Nissan te hebben gereden.

    Ter zake, ik ben ook héél erg geïnteresseerd in het in laten klappen van m'n spiegels. Kan iemand mij hiermee helpen?

  18. #57
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petorrrr Bekijk Berichten
    .... ik ben ook héél erg geïnteresseerd in het in laten klappen van m'n spiegels. Kan iemand mij hiermee helpen?
    De enige die beweert dat het mogelijk is op de 8P is @tom8p maar hij laat niets van zich horen.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Het is mogelijk inderdaad. Maar dit moet met een VCP kabel, het is een kennis van mij ook gelukt op een facelift model.

    Kennis van firmware en VCP is dus wel vereist. Bij interesse kan ik hem vragen z’n EEPROM dump te delen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petorrrr Bekijk Berichten
    Hoi allemaal,

    Allereerst, sorry voor het opgraven van zulke oude topics, maar bij gebrek aan meer aanknopingspunten, moet ik het hier maar even mee doen

    Ik ben sinds dit weekend ook de blije eigenaar van een Audi A3. Eerste keer Audi, na hiervoor eigenlijk alleen maar Nissan te hebben gereden.

    Ter zake, ik ben ook héél erg geïnteresseerd in het in laten klappen van m'n spiegels. Kan iemand mij hiermee helpen?
    Weet je zeker dat je elek. Spiegels hebt dan? Dit is geen standaard optie namelijk.
    Laatst gewijzigd door tom; 28-07-21 om 18:33.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Weet je zeker dat je elek. Spiegels hebt dan? Dit is geen standaard optie namelijk.
    Ja geen idee eigenlijk. Denk het niet dan. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er ook niet veel verstand van heb. Elektrisch verstelbaar uiteraard wel, maar dat zal je wel niet bedoelen ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Het is mogelijk inderdaad. Maar dit moet met een VCP kabel, het is een kennis van mij ook gelukt op een facelift model.

    Kennis van firmware en VCP is dus wel vereist. Bij interesse kan ik hem vragen z’n EEPROM dump te delen.
    Ik haak af bij kennis van firmware Maar toch bedankt voor je info!
    Laatst gewijzigd door tom; 28-07-21 om 18:33.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegels automatisch inklappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petorrrr Bekijk Berichten
    Ja geen idee eigenlijk. Denk het niet dan. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er ook niet veel verstand van heb. Elektrisch verstelbaar uiteraard wel, maar dat zal je wel niet bedoelen ;-)

    Ik haak af bij kennis van firmware Maar toch bedankt voor je info!
    Inderdaad. Elke Audi is uitgerust mrt elek verstelbare spiegelglazen. Het inklappen vereist een motor in de spiegelhuizen die ze inklapt. Daarnaast moet je ook de high variant deurmodule hebben (J of P uit mn hoofd).

    Over coderen van modules zonder eigen beun relay draadwerk te maken had mijn engelse kennis dit te zeggen;

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •