Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Problemen xenon A3

  1. #1
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Problemen xenon A3

    Wij rijden op dit moment onze tweede Sportback. De eerste was een lease en ging er bij 95.000km uit en nu rijden we een benzine waar ongeveer 29.0000km op staat. Gisteravond kregen we een probleem met de xenonverlichting. Normaal gesproken gaan de lampen bij het aanzetten iets naar beneden en komen dan weer naar boven. Dat gebeurt n dus niet meer. De lampen schijnen daardoor kort voor de auto op de weg. Met de vorige Sportback had ik precies hetzelfde probleem. Twee uit twee dus. Ik ben dus wel benieuwd of ik het nu erg slecht getroffen heb of dat anderen dit fenomeen ook kennen. Het is in ieder geval erg irritant om er in het donker achter te komen dat je zicht beperkt is.

  2. #2

    Standaard

    Al uit laten lezen? Zal wel iets met de stelmotor zijn ofzo...
    S6

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Of met de sensoren op de draagarmen. Die "voelen" hoe de orientatie is tov. horizontaal en passen de lampen daarop aan.
    Als die sensor geen goede waarden doorgeeft kan de stelmotor-aanstuur-computer in de meeste maffe standen terecht komen omdat ie een verkeerd beeld heeft van "wat horizontaal is".

    Eerste advies: uit laten lezen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik heb nog geen tijd gehad om de auto uit te laten lezen. De opmerkingen kunnen we hout snijden. Ik heb niet zolang geleden de s-line schokdempers laten vervangen door Eibach -30mmm. Qua hoogte scheelt dat hooguit 5mm. Misschien is dat genoeg om de sensoren door de war te schoppen. Onder de vorige zaten ook Eibach dempers maar dat gaf geen problemen. Maar nu ik erover nadenk kreeg ik juist problemen met de xenon toen de originele schokdempers er weer onder waren gezet.

    Is het een kwestie van opnieuw afregelen van de sensoren?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165
    Is het een kwestie van opnieuw afregelen van de sensoren?
    Door de verlaging zijn de sensoren zeker buiten bereik, even uitlezen met vagcom om te kijken of er een storing in zit. Je kan de lampen dan ook opnieuw afregelen op de nieuwe 0 stand.

    Als je dan nog niet op een goede 0 stand komen moet je de pookjes op de voor en achteras aanpassen.

    Als je de verlaging hebt laten doen had de garage daar wel aan moeten denken... evt terug gaan dus
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D


  6. #6
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Precies hetzelfde verschijnsel hier. Reed voor het eerst na de verlaging weer eens in het donker en kwam er achter dat de lichten te laag staan en niet meer stellen. Als het inderdaad door het verlagen komt dan hebben ze dat bij cartrend mooi over het hoofd gezien.
    Van de week maar even bij de dealer langs. Heeft die ook weer 's wat te doen.

  7. #7
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Sorry, was even vergeten terug te melden. Vorige week zijn de koplampen opnieuw afgesteld....uhhh.....opnieuw interactief ingeleerd! Kostte ergens tussen de 30 en 40 euro. Nu weer een bak licht weer ik eng van word.

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    iets te snel gedrukt.

    weer=waar.

    De lichten stonden een halve centimeter te veel naar beneden. Dat lijkt niet veel maar scheelt enorm.

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik kwam er gisteren pas achter dat de garage bij het afstellen van de lampen ook de dagrijverlichting heeft ingeschakeld. Het was mij nog niet opgevallen omdat ik altijd met verlichting aan rijd. Wel erg handig, voor die enkele keer dat ik het toch vergeet.

    Aan de andere kant zie je ook genoeg mensen rijden die stadslichten voeren als dimlicht. Als de inschakeling van dagrijverlichting betekent dat ze dan niet door hebben dat de achterlichten niet aanstaan dan voorzie ik nog wel een paar probleempjes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •