Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi A3... Heleboel lampjes branden na plaatsen versterker

  1. #1

    Standaard Audi A3... Heleboel lampjes branden na plaatsen versterker

    Hallo audivrienden
    ik heb een probleem :s
    ik heb vorige week een versterker en woefer gekocht
    om in mijn audi A3 van bouwjaar 2004 te steken
    nu heb ik hem aangesloten en hij werkt..
    alleen blijft het lampje van de ABS branden... de ESP en
    in het dashbord brand het lampje van mijn stuur rood :s
    kan iemand mij vertelle wat ik fout heb gedaan ?
    ik heb afgetakt van de voorste boxen... en er gewoon een draad
    tussen gesoldeerd en die naar de koffer gebracht... toen heb ik wel
    een oranje draadje perongeluk doorgesneden maar heb het direct terug aan elkaar
    gesoldeert ook heb ik afgetakt van het zwarte kabeltje vooraan de box dat stroom geeft
    als ik het contact op zet, zodat mijn versterker aanspringt als ik mijn contact opzet...
    ik heb een kabel gelegd van de battery naar achter onder de auto door voor de versterker te voeden
    en de massa (-) heb ik in de koffer aangesloten...
    alles werkt perfect maar alleen dat er wat veel lampjes blijven branden
    ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik zou het egt niet meer weten wat ik kan verkeerd gedaan hebben :s
    alvast bedankt audivrienden

    MVG Nick

  2. #2

    Standaard

    Hoi Nick,

    Ik denk dat de fout zit in het aftakken van je voorste speakers.
    Je moet signaalkabels vanaf je radio naar achter brengen en dan op je versterker aansluiten.
    Want volgens mij wil je de versterker toch alleen voor de woofer gebruiken.

    Greetzz ROeloz

  3. #3

    Standaard

    heyla..

    heb ook een a3 bwj 2003 nieuw model zelfde als de uwe

    heb de zelfde probleem gehad maar na een tijdje had men versterker al een tijdje erop

    heb mijn stuurdoos + een relais moete vervange heeft mij 400euro gekost...

    als ik in jou plaats was had ik nooit een orginele kabel doorgeknipt kan eve goed zijn dat je auto gwn moet gereset worden

    dit was mijn probleem wat ik hier eerdeer een topic had geplaatst:

    toen ik deze morge mijn afstandbediening wou gebruike werkte deze niet heb de deur met sleutel opegedaan en ik zag dat al mijn dashboard lichtjes aan het brande ware handrem en gloeier lichte knipperde als ik contact opzette veranderde er niks en als ik wou starte hoorde ik dat mijn starter maar heel ffkes werkte heb derna mijn batterij gemeten kreeg 7,35volt waarschijnlijk heeft ie de ganse nacht met alle lampkes aan gestaan 7.35 is niet genoeg voor de motor te starte weet ik maar heb geen startkabels heb niks kunne probere.

    mvg

  4. #4

    Standaard

    hallo alvast bedankt voor de snelle reacties
    ja normaal moet de kabel van de radio komen naar de versterker maar omdat dat niet zo simpel is heb ik een verstereker gekocht waar je de input via een box kan aftappen (high level input)... enkelke weken geleden heeft mijn maat het ook gedaan bij zijn audi A3 SB van2005 en die heeft geen problemen ... heeft net hetzelfde setje als ik (woefer en versterker) en heeft dus ook van de voorste box afgetapt :s... had ik het geweten had ik natuurlijk geen draden doorgeknipt maar dat weet je opvoorhand niet he en omdat het bij mijn vriend wel lukte heb ik het ook zo proberen te doen... heb de auto al laten uitlezen maar ben er ook niet veel wijzer van geworden
    ik heb van de voorste box rechts afgetapt en heb toen wel een oranje draadje perongeluk doorgesneden maar heb het direct terug gesoldeerd :s ik hoop egt da iemand mij ng kan verder helpen ...

    MVG Nick

  5. #5
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    rotzooi oplossing, ook al tap je hem af niet doen, je basis is altijd je unit (radio) in het dashboard vanuit daar ga je werken.
    dus signaal kabel en voedingskabels naar achteren trekken beide langs 1 kant van de auto ivm signaal beinvloeding.. of je nou met rca werkt of met hi signal dus gewoon luidspreker signaal die moet je dan alsnog vanuit de draden gaan trekken achter je hoofdunit. En de remote kabel is voor het aan en uit zetten van je versterker... je moet je wagen even uitlezen en dan de foutmeldingen eruithalen..
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.


  6. #6

    Standaard

    heb alles trug origneel aan elkaar gezet en al de foutmeldingen zijn van het dashbord
    maar hoe krijg je zo een dikke kabel naar de koffer... weet niet hoe jullie die kabel noemen
    maar die met 2 stekkertjes wit en rood! onder de auto door?


    MVG nick

  7. #7
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mooiste manier is om de bekleding los te nemen en de bedrading tot achterin netjes onder de vloerbedekking te leggen. Moet je misschien zelfs de bestuurderstoel demonteren en een deel van de middenconsole. Maar dan los je het wel op de mooiste en netste manier op...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad
  9. #8
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    ik monteer die kabels altijd langzij, als je de stootstrips erafhaalt als je instapt zeg maar, daaronder is genoeg ruimte voor zon rca kabel. dan leg je hem zo naar achteren hoef je alleen dus stootstrop voor plus achter (als je de deuren opent zie je ze zitten) en ik demonteer altijd even de achterbank, 2x schroef... dan neem je die er zo uit en voila dan ben je al in de koffer.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  10. #9
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    rood en wit pluggen zijn tulp pluggen, inderdaad gewoon de strip los halen en daar onder leggen en niks aftakken van je speaker gaat ten koste van je geluid

  11. #10

    Standaard

    hey nick,

    heb nog gisteren mijn voeding kabel veranderd als je je accu losmaakt heb je daar plaats voor de voeding je moet de onderste gedeelt van je dashboard losmaken van binnen onder de stuur das maar 1 deel vanuit daar kom je eraan en verder door de instaplijsten. das echt nie veel werk bij een a3 had het ook moeilijker verwacht wel oppassen met de instaplijsten die zijn meestal het lastigste voor terug te monteren

  12. #11
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    rood en wit pluggen zijn tulp pluggen, inderdaad gewoon de strip los halen en daar onder leggen en niks aftakken van je speaker gaat ten koste van je geluid
    dat zeg ik RCA kabel, dat is in de volksmond een tulpkabeltje :-)
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •