Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: MTB/Fiets achterin A3 sportback

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard MTB/Fiets achterin A3 sportback

    Iemand ervaring of een MTB makkelijk achterin een SB past? Het voorwiel eruit halen is geen probleem, maar het zou wel makkelijk zijn als het achterwiel erin kan blijven.
    Uiteraard als de achterbank (deze is bij alle uitvoeringen neerklapbaar? ) neergeklapt is.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    41
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Gaat prima!

  3. #3
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    gaat prima, vriend van mij is het in een A3 2002 model gelukt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    gaat prima, vriend van mij is het in een A3 2002 model gelukt
    Toch zeker met de klep open dan? Mijn A3 heeft met de klep dicht een laaddiepte van ongeveer 1,5 meter... Met de voorstoelen iets naar voren...

    Als ik volgende maand verhuist ben gaat mijn fiets ook weer mee, heb het ook niet niet in de A3 SB geprobeerd. Ben benieuwd. Wel een zijl meenemen voor de 10kilo modder die je aan je fiets hebt plakken..
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk Berichten
    Toch zeker met de klep open dan? Mijn A3 heeft met de klep dicht een laaddiepte van ongeveer 1,5 meter... Met de voorstoelen iets naar voren...

    Als ik volgende maand verhuist ben gaat mijn fiets ook weer mee, heb het ook niet niet in de A3 SB geprobeerd. Ben benieuwd. Wel een zijl meenemen voor de 10kilo modder die je aan je fiets hebt plakken..

    Hmm, die laaddiepte is een goeie, iemand een idee hoeveel dat is bij een SB als de achterbanken plat liggen?


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t-8one Bekijk Berichten
    Hmm, die laaddiepte is een goeie, iemand een idee hoeveel dat is bij een SB als de achterbanken plat liggen?

    Zoals ik al zei, rond de 1,50m... Ik zal morgen nog eens opnieuw meten met de stoelen maximaal naar voren..
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  7. #7

    Standaard

    Ik heb mijn MTB ook wel eens achterin liggen (A4 Avant) maar de laatste keer deed de voorrem het niet meer, volop lucht in het systeem ,dit is dan bij hydraulische schijfremmen.
    Voortaan dus gewoon op de drager.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Koop anders gewoon een coupe Tis geen A3, maar je fiets past er wel helemaal in met de bank plat en de klep dicht zonder wiel demonteren

    Succes!

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    De Sportback is helaas echt niet ruim. De opening van de achterklep geeft maar beperkt mogelijkheden om iets in te laden. Enige jaren geleden heb ik een 27 inch LCD scherm opgehaald in de verpakking. Na veel geklooi heb ik die uiteindelijk kunnen vervoeren door de doos rechtop tussen de achterbank en de voorstoelen in te zetten. Misschien dat het met een MTB beter lukt maar het is echt geen
    A3 Avant.

  11. #10
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Thule heeft daar hele mooie dragers voor, verrampeneer je ook je interieur niet................ook als je geen trekhaak hebt.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Thule heeft daar hele mooie dragers voor, verrampeneer je ook je interieur niet................ook als je geen trekhaak hebt.
    Die heb ik ook liggen, maar toch vind ik het makkelijker om de MTB achterin de auto te gooien.
    Om het interieur te beschermen leg ik er eerst een matrashoes overheen.
    Bij m'n vorige auto (ford focus hatchback) ging dat prima.

  13. #12

    Standaard

    Ik heb het nog niet geprobeerd. Heb al wel zo een hoes voor het interieur gekocht. Ik hoop idd ook niet dat ik het achterwiel eruit moet halen, gezeur met aanlopende remmen, der. scheef. Voorwiel is meestal niet zo een probleem.

    Thule zonder trekhaak? Waar zit de fiets drager dan aan vast? Heb een dure fiets (een rocky voor de kenners;-)), en die wil niet zo graag verliezen. Daarbij...lakschade?

    heb nog een xtra berlingo maar die gaat eruit.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Ik heb het nog niet geprobeerd. Heb al wel zo een hoes voor het interieur gekocht. Ik hoop idd ook niet dat ik het achterwiel eruit moet halen, gezeur met aanlopende remmen, der. scheef. Voorwiel is meestal niet zo een probleem.

    Thule zonder trekhaak? Waar zit de fiets drager dan aan vast? Heb een dure fiets (een rocky voor de kenners;-)), en die wil niet zo graag verliezen. Daarbij...lakschade?

    heb nog een xtra berlingo maar die gaat eruit.
    Ik heb ook een rocky
    Zo'n thule fietsdrager klem je vast aan de achterklep. Niet echt een ideaal systeem vind ik, maar het werkt wel. Krassen valt wel mee, maar je moet wel zorgen dat er geen zand onder de haken zit.
    Halfords heeft een wat goedkoper merk die volgens hetzelfde principe werken.
    De fiets gewoon achterin gooien blijft toch het makkelijkste, ik gebruik de fietsdrager ook alleen als we met z'n drieen op pad gaan.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t-8one Bekijk Berichten
    Ik heb ook een rocky
    Zo'n thule fietsdrager klem je vast aan de achterklep. Niet echt een ideaal systeem vind ik, maar het werkt wel. Krassen valt wel mee, maar je moet wel zorgen dat er geen zand onder de haken zit.
    Halfords heeft een wat goedkoper merk die volgens hetzelfde principe werken.
    De fiets gewoon achterin gooien blijft toch het makkelijkste, ik gebruik de fietsdrager ook alleen als we met z'n drieen op pad gaan.
    Als je onder de klemmen een doek doet of iets dergelijks, verminder je dan de krassen?
    Ik heb afgelopen zaterdag een A3 Sportback uit 2006 gekocht en ben op zoek naar een fietsdrager voor mijn MTB. Ik heb ook geen trekhaak en zal toch iets moeten.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    240
    Kudos
    0

    Standaard

    ik zit met hetzelfde probleem, ik denk dat ik ga voor een thule drager met op de dragers een schuimrubberen bescherming, beschadig ik de fiets en drager niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •