Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: 3.2 onregelmatig stationair

  1. #1

    Standaard 3.2 onregelmatig stationair

    goede avond
    ik heb een vraag zo als u kunt lezen heb ik een a3 3.2 6 cillinder
    maar die loopt nog al onregelmatig stationair heeft iemand anders daar ook last van
    of heeft iemand daar vaker van gehoort
    en zo ja kan iemand me iets meer vertellen wat ik er aan kan laten doen

  2. #2

    Standaard

    Wat bedoel je met onregelmatig stationair? Houdt 'ie z'n toerental niet vast, slaat 'ie over, of heeft 'ie last van trillingen?

  3. #3

    Standaard

    vooral trilling in de auto je zit soms gewoon te schudden in de auto

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Ontsteking is goed? (bobines)

    Heb je 'm al uitgelezen?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Ontsteking is goed? (bobines)

    Heb je 'm al uitgelezen?

    ja hij is al meerdere keren uit gelezen ze hebben ook al twee keer koolstof filter vervangen
    en bij audi zegen ze dat het bij de motor hoort dat ze daar niks aan kunnen doen


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Hahahaha dat hoort bij die motor? Een zespitter die stationair slecht loopt? Ik was altijd in de veronderstelling dat juist de multicilinders (lees: meer dan 4-in-lijn) bekend staan om een zijdezachte staionair...

    Welke monteur beweert dit dan, ik zou daar nooit van m'n leven meer terug komen... Waar kom je vandaan?

  7. #7

    Standaard

    Een V6 loopt altijd ietsje rauwer dan een 6 in lijn.
    Maar idd slecht stationair lopen doen ze geen van beide als ze goed zijn.
    Idd andere dealer opzoeken, die verklaring hoort bij de motor is klinklare onzin.

    Beginnen met uitlezen, mocht dat niks opleveren zoeken naar vacuumlekken.
    Laatst gewijzigd door bofkont; 29-10-09 om 09:32.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Hahahaha dat hoort bij die motor? Een zespitter die stationair slecht loopt? Ik was altijd in de veronderstelling dat juist de multicilinders (lees: meer dan 4-in-lijn) bekend staan om een zijdezachte staionair...

    Welke monteur beweert dit dan, ik zou daar nooit van m'n leven meer terug komen... Waar kom je vandaan?


    ik kom uit den bosch en de garage is van den udenhout

  10. #9

    Standaard

    Die van mij heeft ook een behoorlijke trilling erin zitten, met name tussen 1000 en 1200 rpm - precies het gebied waar 'ie in terecht komt bij een koude start. En ja, dan word je inderdaad aardig heen en weer geschud. Zodra 'ie opwarmt en onder die 1000 rpm zakt is 't weer een heerlijke rustige loop, en als 'ie op de normale 600rpm komt merk je amper meer dat 'ie draait.
    Heb ook geen idee waar 't vandaan komt, dus als je erachter komt hou ik me aanbevolen :-)

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JF_ Bekijk Berichten
    Die van mij heeft ook een behoorlijke trilling erin zitten, met name tussen 1000 en 1200 rpm - precies het gebied waar 'ie in terecht komt bij een koude start. En ja, dan word je inderdaad aardig heen en weer geschud. Zodra 'ie opwarmt en onder die 1000 rpm zakt is 't weer een heerlijke rustige loop, en als 'ie op de normale 600rpm komt merk je amper meer dat 'ie draait.
    Heb ook geen idee waar 't vandaan komt, dus als je erachter komt hou ik me aanbevolen :-)


    ja is goed als ik iets meer weet hoor je het wel

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb ook een 3.2 v6 bj 2005 en die loopt koud of warm altijd super zijdezacht. Mensen die in mijn auto rijden proberen wel eens te starten als ze voor het stoplicht staan, terwijl de motor gewoon loopt! Maar ik heb weleens in een 3.2 v6 gezeten met dsg en die was stationair niet echt super kan de oorzaak in de dsg zitten ? heb zelf een handbak..
    A4 S-line edition, zwart MY 2010, E-tronic tuning

  13. #12

    Standaard

    Lekke slang? Heb dit ook ooit gehad, dat was een lekke slang.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  14. #13

    Standaard

    ik zou maar es naar je ketting gaan kijken als ik jou was.
    Hoeveel km heeft je auto gelopen?
    suc6 ermee.

    Mijn V6 loopt echt als een zonnetje, zeker na een ritje Oostenrijk volgas over de duitse Autobahn.
    Laatst gewijzigd door tom; 07-10-17 om 11:00.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frisianflame Bekijk Berichten
    Maar ik heb weleens in een 3.2 v6 gezeten met dsg en die was stationair niet echt super kan de oorzaak in de dsg zitten ?..
    De DSG kan de motor enigszins belasten voor het stoplicht, waar je met een handbak gewoon de koppeling intrapt. Dit zou eventueel iets anders kunnen klinken of voelen.

    Veel auto's lopen ook mooier en iets lager stationair zonder de aircopomp aan.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: 3.2 onregelmatig stationair

    Inmiddels al opgelost? Ik heb het ook namelijk..

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 onregelmatig stationair

    TS is hier ruim 8 jaar niet meer geweest, dus ik vermoed dat de betreffende auto inmiddels andermans probleem is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •