Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 201

Onderwerp: Spiegelverwarming werkt niet

  1. #21

    Standaard

    ah kijk...daar kan ik wat mee

  2. #22

    Standaard

    Vreemd. Bouwjaar 2010 is het als volgt AFAIK: verstelknop spiegels standje midden voor (12u als het ware) worden de spiegels verwarmd. Achterruitverwarming aan doet niks met de spiegels. Ik heb overigens geen automatische spiegel inklap functie.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTW Bekijk Berichten
    Vreemd. Bouwjaar 2010 is het als volgt AFAIK: verstelknop spiegels standje midden voor (12u als het ware) worden de spiegels verwarmd. Achterruitverwarming aan doet niks met de spiegels. Ik heb overigens geen automatische spiegel inklap functie.

    Is niet alleen bij bj 2010, mijn is bj 2005 en is ook zo. Is altijd al zo geweest veronderstel ik.
    Audi A3 2.0 TDI S-line Sportback (8PA)
    - Carbon Dynamic Airbox by BMC
    - Chiptuned by Heinz

    190 hp ~ 404Nm
    http://g.imagehost.org/view/0026/resultaat

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazii Bekijk Berichten
    Is niet alleen bij bj 2010, mijn is bj 2005 en is ook zo. Is altijd al zo geweest veronderstel ik.
    Lijkt mij ook, maar er staat hierboven wat anders vandaar

  5. #25

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Bij mij n(a4 b6 1.9tdi bj 2003) gaat het wel degelijk mee met de achterruitverwarming. Maar ze waren destijds optie, nu ligt de bedrading wel klaar je moet gewoon een spiegeltje kopen met aansluiting en dan heb je verwarmde spiegels. Ik ben dit te weten gekomen een jaartje geleden als iemand mijn spiegel heeft afgereden. Heb ondertussen 2 nieuwe spiegels (enkel het glas) gestoken en nu zijn die beiden verwarmt.
    Groeten,


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Dat laatste klopt inderdaad. Het vreemde is dat als je standaard geen spiegelverwarming hebt dat dit alleen betekent dat je glas geen verwarmingselement heeft. Als je je spiegel even helemaal naar beneden stelt dan kun je met een zaklampje erbij keurig de beide stekkertjes in het spiegelhuis zien zitten. Met andere woorden alle voorzieningen zijn aanwezig alleen de stekkertjes kunnen op het standaard glas niet worden aangesloten omdat het verwarmingselement ontbreekt. Ik heb op ebay een verwambaar spiegelglas links en rechts gekocht. Kosten? €13,90 per stuk! Ik denk dat het in de optielijst duurder was...
    Inschakelen van de verwarming gaat door de knop in de middenstand te zetten en dan gaat bij het inschakelen van de achterruitverwarming ook de spiegelverwarming aan. Naar links of rechts schakelt hem uit. Zie ook de volgende link nog even:

    http://faudiq.de/anleitungen/technik...elheizung.html

  7. #27

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Serieus? Gisteren heb ik hier nog naar gekeken want de spiegels waren beslagen.
    Dus deze 2 spiegels bestellen en dan eenvoudig vervangen en aansluiten zou voldoende moeten zijn?

    Er staan ook wat VAG-com aanpassingen, weet je of dit op een 2010 model ook gaat werken?

    Zou top zijn!
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Ik hoop de spiegels deze week binnen te krijgen dus ik laat nog even weten of het daadwerkelijk werkt. VAG Com aanpassing is inderdaad ook nodig, maar dat moet het probleem niet zijn.

    Weet niet of het op een 2010 model gaat werken. In ieder geval is het een compleet andere spiegel, waarvan ik niet durf te zeggen of die op ebay staat voor een zacht prijsje. Kijk eerst eens of de kabeltjes in je spiegels er liggen.Als dat het geval is lijkt het mij dat het moet gaan werken op dezelfde manier als die voor de facelift.

  10. #29

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    intressant om te weten of het straks werkt! heb zelf ook geen spiegelverwarming (a3 sportback ambition 2007) maar de dealer vertelde dat de voorziening voor de verwarming dan ook niet gelegd is!! kosten een paar 100 euro!

  11. #30

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alles is zwart Bekijk Berichten
    intressant om te weten of het straks werkt! heb zelf ook geen spiegelverwarming (a3 sportback ambition 2007) maar de dealer vertelde dat de voorziening voor de verwarming dan ook niet gelegd is!! kosten een paar 100 euro!
    De mijne is een a4 van 2003, daar ligt de bedrading echter wel klaar... Mss even nakijken voor je nieuwe spiegeltjes koopt. Maar ik veronderstel dat dit bij jou ook zo zal zijn.

    Groeten,

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Gister de spiegeltjes binnen gekregen à € 13,90 per stuk via ebay gekocht bij AD Tuning in Duitsland. Levering is allemaal keurig verzorgd. Aanrader.

    De oude spiegelglazen verwijderen is makkelijk. Ze zitten gewoon geklikt op de verstelmotor. Het beste is om de spiegel wat naar boven te richten en dan vanaf de onderkant los proberen te wrikken. Doe dit met iets van plastic en doe een stuk tape op de rand van de spiegelkap om niks te beschadigen. Wel met beleid wrikken want het is allemaal van plastic.

    Als het spiegelglas eruit is zie je keurig de draadjes voor de verwarming in een houdertje zitten. Slechts een kwestie van deze op het nieuwe spiegelglas bevestigen en het spiegelglas terug klikken op de verstelmotor. In VAG Com dan de spiegelverwarming activeren. Ik moet zeggen het werkt perfect. De spiegelverwarming gaat aan als je de achterruitverwarming aanzet. Daarbij maakt het overigens niet uit in welke stand je de knop van de spiegels hebt staan.

    Een leuke gadget die dus makkelijk te realiseren is!

  13. #32

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Maar wacht even zeg je nu dat in de 8P:
    - de spiegelverwarming gekoppeld is aan de achterruitverwarming én
    - de spiegelverwarming niet aan gaat als je de spiegelverstelling op de verwarmingsstand zet

    Heb zelf de handleiding gelezen maar daar staat het niet in. Heb ook wel eens gedacht hoe je het kunt testen, maar dat is nog niet zo makkelijk, want her verschil tussen -4 en 3 graden voel je niet zo makkelijk.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Nee het gaat er puur om als je nog geen spiegelverwarming hebt op je 8P. Als je hem wel hebt dan heb je waarschijnlijk ook een verwarmingstekentje staan bij de middenstand van het knopje van de spiegelverstelling. Als je dat hebt hoef je denk ik niet eens de achterruitverwarming aan te zetten. Dat is tenminste bij mij Polo wel zo.

    Waar hier op gedoeld werd is de situatie dat een 8p geen spiegelverwarming heeft. Het is namelijk zo dat de bedrading af fabriek standaard wordt neergelegd, maar dat er dan geen verwamingselement in je spiegelglas zit. Ik heb dus zulke spiegelglazen gekocht voor mijn 8p, de stekkertjes op de spiegel geplugd. En dan gaat de verwarming aan door de achterruitverwarming in te schakelen. Ik denk zelfs dat de VAG COM aanpassing niet eens nodig zou zijn. Ik heb het gevoel dat het af fabriek systeem anders werkt omdat je dan wel de knop in de middenstand moet zetten. Overigens merk je het wel als de verwarming het doet want de spiegelglazen worden aardig warm.

  15. #34

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    OK helder. Zal eens voelen. Zou op zich namelijk prettig zijn als eea is gekoppeld aan de achterruitverwarming. Die gaat namelijk automatisch uit.

  16. #35
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Red face Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTW Bekijk Berichten
    OK helder. Zal eens voelen. Zou op zich namelijk prettig zijn als eea is gekoppeld aan de achterruitverwarming. Die gaat namelijk automatisch uit.
    Meestal na een poosje is je spiegel ook vrij van regen en behoudt je gewoon je zicht zonder dat je hem opnieuw behoeft aan te zetten.
    Anders is het een kwestie van even opnieuw je rechterhand naar je middenconsole toe laten wijzen en voila...
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    afgelopen week heeft de garage de spiegelverwarming alsnog ingebouwd, schakelaar in de deur is vervangen (heeft nu het verwarmings symbooltje) en beide spiegels (glas) voor types met een verwarmings-spiraal aan de achterzijde. De bedrading bleek aanwezig te zijn, het werkt uit de kunst en is een hele vooruitgang, vooral als het regent..

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Tja, bij een auto uit deze prijsklasse is net alles optie ipv standaard .

    Ik dacht ook dat de verwarming samen zou gaan met de achterruitverwarming, nee?
    Bij mijn huidige (Peugeot 407 ST Sport) is dit zo. De nieuwe (A3 SB 2.0 TDi S-line) is in bestelling, maar duurt nog tot oktober voor hij er is , dus tot dan voor ik het kan nagaan.

  19. #38

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Chips, wat heb je mogen betalen voor deze optie achteraf inclusief inbouw?
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Hi Mach, ik had een ambition proline besteld en daar hoort het standaard op te zitten, niet dus, de garage heeft het als service ingebouwd dus ik weet niet wat het kost. De bedrading was aanwezig, alleen de glazen en de knop in de deur is vervangen, allemaal erg netjes gedaan en ik ben helemaal tevreden..

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Hallo allemaal

    Ik lees dit met interesse maar ook met verbazing

    Ik ben in het bezit van een Audi A3 Ambition Proline. Er zit geen spiegelverwarming op. De glazen zitten er inmiddels in heb ik besteld. Nu meldt mijn garage mij dat weliswaar de deuren voorzien zijn van de juiste bedrading maar de computer zou de spiegelverwarming niet aan kunnen

    Uit het verhaal van Sap blijkt echter dat het gewoon werkt zij het via de achterruitverwarming.

    Dus de spiegels zitten erop. Het werkt nog niet. Dit zou middels een aanpassing in Vag Com moeten maar de garage zegt (audi dealer) dat het niet mogelijk is. Het schijnt nagezocht te zijn dmv chassis nummer........

    Wie weet raad...................

    Alvast bedankt

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •