Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 201

Onderwerp: Spiegelverwarming werkt niet

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Ik heb de spiegels ook apart besteld en achteraf laten monteren op mijn audi sportback uit 2011. Het activeren gaat vrij eenvoudig via Vag com. De spiegels gaan aan door middel van de spiegel verstel knop in het midden te zetten. Je hieft dus geen andere knop te installeren. Wat betreft de temperatuur klopt het verhaal van 6 graden niet helemaal. De spiegels worden bij mij ook verwarmd als de temperatuur rond de 12 graden of hoger is, dus bij regen werken ze ook. @Joey wat betreft de spiegels had je deze beter bij vagtechniek kunnen bestellen die rekenen er maar 65 euro voor.

  2. #122
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    En als je ze zelf bestelt, het je 35€. En daarbij zit dan ook 10€ fooi voor de vagcommer.
    De glazen zelf wisselen is geen moeite.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  3. #123
    Joey01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Ik heb ze ook zelf gemonteerd, dit stelt inderdaad niks voor.Dat je voor originele onderdelen het dubbele betaald weet ik ook, als ik van tevoren had geweten dat ik langs vagtechniek moest had ik ze daar ook wel gekocht.En dan van de temperatuur weet ik niet, ik neem aan dat ze dit bij vagtechniek toch wel weten.. Kan best dat dit per model/ bouwjaar verschilt.Ik hoop dat het werkt in ieder geval, heb het nog niet kunnen testen.
    Laatst gewijzigd door Joey01; 11-01-12 om 08:24.

  4. #124
    Joey01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Het werkt!!
    Zojuist getest en ze gaan aan icm de achterruitverwarming

  5. #125

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    @joey01,

    goed om te horen dat het werkt, wel apart dat de spiegel verwarming per bouwjaar toch anders schijnt te werken. Je zou verwachten dat dit toch hetzelfde zou moeten zijn. Wat betreft de temperatuur zou dit dus ook nog kunnen verschillen dus. Ik weet iniedergeval dat het vanaf bouwjaar 2010 dus op een andere manier werkt.


  6. #126
    Joey01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door williamjonker Bekijk Berichten
    @joey01,

    goed om te horen dat het werkt, wel apart dat de spiegel verwarming per bouwjaar toch anders schijnt te werken. Je zou verwachten dat dit toch hetzelfde zou moeten zijn. Wat betreft de temperatuur zou dit dus ook nog kunnen verschillen dus. Ik weet iniedergeval dat het vanaf bouwjaar 2010 dus op een andere manier werkt.

    Hier: http://www.audi.nl/nl/brand/nl/tools...l.browser.html en hier: http://xius.be/index.php?option=com_...=178&Itemid=26 staat ook dat de spiegelverwarming weers afhankelijk is dus ik neem aan dat dit altijd zo is geweest.

    Maar goed het werkt in iedergeval, hier ben ik allang blij mee

  7. #127
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Vandaag de spiegelverwarming ingebouwd dat ging verder prima. Helaas zijn de immitatie spiegels iets minder afgewerkt waardoor ze scherp zijn aan de zijkant en enkele krasjes hebben achtergelaten aan de binnenkant van de spiegel. Dus kijk uit als je hiermee aan de slag gaat.

    Verder werkt de verwarming nog niet dit komt waarschijnlijk door de instelling die nog met VCDS gedaan moet worden.

  8. Ad
  9. #128

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Nou het heeft even geduurd voordat mijn spiegels erin zaten (lang op de schap gelegen), maar het werkt! Met dank aan Airmani voor het instellen via de VAGCOM (hij woonde nog lekker bij mij in de buurt ook, ideaal!).
    Tevens gelijk emergency brake lights geactiveerd, dus wanneer ik nu abrupt en hard rem dan gaat de remverlichting heel snel knipperen (ooit een keer gezien bij een Opel, en dat valt goed op moet ik zeggen!). Nu hopen dat er niemand meer achterop mijn auto rijd (wat vorige week woensdag het geval was). Alles is gelukkig al hersteld.

  10. #129
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    He Ruud,
    Heb je een idee waar je de spiegelverwarming instelling gevonden hebt via VAGCOM?

    Trouwens emergency brake lights werkt toch op je knipperlichten?
    Laatst gewijzigd door robinh; 19-01-12 om 09:24.

  11. #130
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinh Bekijk Berichten
    He Ruud,
    Heb je een idee waar je de spiegelverwarming instelling gevonden hebt via VAGCOM?

    Trouwens emergency brake lights werkt toch op je knipperlichten?
    Codering voor de spiegels:

    *Stuurgroep 42 (Door Electronics Driver)
    *Coding 7
    *’32’ bij de waarde optellen

    *Stuurgroep 52 (Door Electronics Passenger)
    *Coding 7
    *’32’ bij de waarde optellen
    En inderdaad, emergency brake lights werken via de knipperlichten, heb het vorige week nog meegemaakt toen een konijn overstak.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  12. #131
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Dus als de ABS bijna geactiveerd word dan helderen alle knipperlichten op en deze gaan vanzelf weer uit dus?

  13. #132
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinh Bekijk Berichten
    Dus als de ABS bijna geactiveerd word dan helderen alle knipperlichten op en deze gaan vanzelf weer uit dus?
    Ik denk dat het met de ABS te maken heeft, want daarvoor had ik al een paar keer flink geremd maar toen gingen ze niet aan.
    Nu bij de noodstop deden ze dat wel, en ze blijven ook aan tot je het knopje van de pinkers terug indrukt.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  14. #133
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Mooi die optie wil ik ook wel aanzetten dan meteen met de spiegelverwarming.

  15. #134

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Ik heb die brake lights nog niet uit geprobeerd, maar het zou idd ook kunnen dat de waarschuwingslampen dan aangaan ja. Ik heb toen ook een keer gezien dat bij een auto de remlichten enorm snel gingen knipperen (dat valt ook goed op moet ik zeggen!) dus ik was in de veronderstelling dat dat het geval was. Maar Waarschuwingslampen is ook prima.
    De spiegelverwarming stel je idd in zoals Wale zegt. Echt super eenvoudig, leuk programmatje. Misschien zelf ook eens een keer voor gaan kijken, is altijd handig!
    Het viel me op dat de spiegels net een beetje lauw worden, zeker niet "warm". Ik had een Ford Fiesta als leenauto deze week, daar leken de spiegels wel echt warm van te worden (ijs liep er binnen 30 sec af). Ik moet nog zien hoe dat dit zal zijn bij mijn A3, maar dat zal vast wel goed komen.

  16. #135
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Misschien heeft de verwarming van de spiegels nog te maken met kwaliteitsverschil. Zou me kunnen voorstellen dat de originele warmer worden dan de imitatiespiegels. Het geld moet toch ergens inzitten behalve de afwerking zelf? Al vloeit er door beide spiegels 12V is misschien de doorvoer anders.

    Wat ik me verder nog afvraag: er zaten inderdaad 2 connectors voor de spiegelverwarming aan te sluiten in de spiegel voorbereid. Maar hoe weet ik dat deze ook daadwerkelijk aangesloten is op de achteruitverwarming bijvoorbeeld? Uiteraard moet ik deze nog coderen maar valt daar iets voor na te kijken?
    Laatst gewijzigd door robinh; 19-01-12 om 11:05.

  17. #136

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Gisteren medeformlid ruud111 geholpen met zijn spiegelverwarming..Die zijn nu ook verwarmd..
    VAG COM Aanwezig Regio Nijmegen / Amersfoort..Ma t/m Vrij in Breda

  18. #137

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Ik heb gister ook mijn spiegelglazen (zonder verwarming) vervangen voor glazen met verwarming, linker en rechter portierregelapparaat opnieuw gecodeerd en de spiegelverwarming werkt door de knop op het | in het midden te zetten.
    Ik heb nu alleen nog een "plaatje/lichtgeleider" besteld zodat het | een spiegel met verwarmingselementje wordt, eigenlijk zoals een originele spiegelverwarming er ook uit ziet. Dit plaatje is gewoon origineel te bestellen voor +/- € 5,00 maar maakt het wel af.
    Heb voor de zekerheid nog even gekeken maar er is nog maar 1 schakelaar type te krijgen ongeacht of je wel of geen spiegelverwarming of inklapbare spiegels hebt alleen het plaatje wat ik nu dus besteld heb is anders maar die is los te vervangen in het deurpaneel.

  19. #138

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Dealer 1 - spiegelverwarming? Meneer, dat zit er al lang op. Niet? Oh, u heeft gelijk... Dat is dan jammer, maar niet achteraf te doen.
    Uni garage - spiegelverwarming? Helaas - een A3 is niet standaard voorbereid, dat gaat enorm veel tijd en geld kosten, ik begin er niet aan.
    Dealer 2 - spiegelverwarming? We zullen 't nakijken... Sorry meneer, uw auto is een 'hot country' uitvoering, waarschijnlijk met afwijkende sturingscomputers, en daar kunnen we 't niet op installeren (ze hebben de auto overigens niet uitgelezen om dit te verifieren)

    Tot zover mijn pogingen om langs de 'officiele' weg verwarmde spiegels te krijgen... Ongelooflijk. 't Is gewoon een standaard 8P uit 2004, Ambition trim, 100% nederlands, hoe moeilijk kan 't zijn? Twee glaasjes vervangen, vier stekkertjes steken, twee bitjes flippen - meer is het niet!?! (heb zelf geen vagcom - maar dat was waarschijnlijk al wel duidelijk).

  20. #139
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Glazen zelf bestellen, er zijn al meerdere links geplaatst waar je ze kunt kopen.
    Daarna iemand zoeken met vagcom, en op het einde ben je goedkoper uit als bij de dealer
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  21. #140

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JF_ Bekijk Berichten
    Dealer 1 - spiegelverwarming? Meneer, dat zit er al lang op. Niet? Oh, u heeft gelijk... Dat is dan jammer, maar niet achteraf te doen.
    Uni garage - spiegelverwarming? Helaas - een A3 is niet standaard voorbereid, dat gaat enorm veel tijd en geld kosten, ik begin er niet aan.
    Dealer 2 - spiegelverwarming? We zullen 't nakijken... Sorry meneer, uw auto is een 'hot country' uitvoering, waarschijnlijk met afwijkende sturingscomputers, en daar kunnen we 't niet op installeren (ze hebben de auto overigens niet uitgelezen om dit te verifieren)

    Tot zover mijn pogingen om langs de 'officiele' weg verwarmde spiegels te krijgen... Ongelooflijk. 't Is gewoon een standaard 8P uit 2004, Ambition trim, 100% nederlands, hoe moeilijk kan 't zijn? Twee glaasjes vervangen, vier stekkertjes steken, twee bitjes flippen - meer is het niet!?! (heb zelf geen vagcom - maar dat was waarschijnlijk al wel duidelijk).
    adtuning daar heb ik ze besteld 2 weken geleden ook een a3 uit 2004 geholpen fons genaamd..spiegels erin laten coderen en klaar..succes
    VAG COM Aanwezig Regio Nijmegen / Amersfoort..Ma t/m Vrij in Breda

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •