Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

  1. #1

    Standaard Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Wellicht dat iemand hier wat meer in de nieuwtjes / techniek zit:
    Ik zie op autoweek.nl dat voor de nieuwste A3 2.0 tdi (140 pk), ten opzichte van (mijn) 2009 versie, de prestaties anders zijn? Nu B in plaats van C label, 0,5 sec sneller naar de 100 (8,9 ipv 9,4) en hogere topsnelheid, terwijl vermogen, koppel motorinhoud exact hetzelfde zijn....

    Iemand enig idee? Andere versnellingsbakverhouding of gewoon andere afstelling? Of wellicht echte mechanische veranderingen aan het blok? Zou wellicht de software ook in het 'oude' model te laden zijn?

  2. #2
    petrov's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    114
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ja-Rule Bekijk Berichten
    Wellicht dat iemand hier wat meer in de nieuwtjes / techniek zit:
    Ik zie op autoweek.nl dat voor de nieuwste A3 2.0 tdi (140 pk), ten opzichte van (mijn) 2009 versie, de prestaties anders zijn? Nu B in plaats van C label, 0,5 sec sneller naar de 100 (8,9 ipv 9,4) en hogere topsnelheid, terwijl vermogen, koppel motorinhoud exact hetzelfde zijn....

    Iemand enig idee? Andere versnellingsbakverhouding of gewoon andere afstelling? Of wellicht echte mechanische veranderingen aan het blok? Zou wellicht de software ook in het 'oude' model te laden zijn?
    Ik zag het ook al. Hoeveel toeren maak jij in zn 6, 5 en 4 bij 120? Ik ben geen expert, maar ik bedacht zelf dat het vast zou komen door beter powermanagement -> tegenovergestelde van remrecuperatie, de dynamo zonder laadlast laten draaien bij volle last. Leuk hersenspinselo fbullshit; who knows?

    Met mechanische andere delen kan het idd zijn, dat de dynamiek is veranderd, net als toen van pompeduse naar CR. Zie grafiek op de laatste blz in onderstaand document (langer hoog koppel, en in hogere toeren langer hoger vermogen). Toch heb ik daar m'n twijfels bij dat t blok echt drastisch is veranderd als toen met de overgang naar common rail.

    http://www.amt.nl/web/show/file/id=1...62_motoren.pdf
    Laatst gewijzigd door petrov; 17-01-10 om 21:45.

  3. #3

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Interessant artikel, thanks. Zal het toerental eens checken bij die snelheden.

    Vorige week had ik een Golf 6 2.0 tdi (140pk) van de dealer, zou dezelfde motor moeten zijn, maar die had een hele andere bakverhouding! Waar ik makkelijk 65/70 in de 6 kan rijden, lukte dat met die Golf niet confortabel, lijkt dus of de bakverhoudingen langer waren. Wellicht ook het geval op de A3.. @Petrov heb jij dat nieuwste model A3 dan?

  4. #4
    petrov's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    114
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ja-Rule Bekijk Berichten
    Interessant artikel, thanks. Zal het toerental eens checken bij die snelheden.

    Vorige week had ik een Golf 6 2.0 tdi (140pk) van de dealer, zou dezelfde motor moeten zijn, maar die had een hele andere bakverhouding! Waar ik makkelijk 65/70 in de 6 kan rijden, lukte dat met die Golf niet confortabel, lijkt dus of de bakverhoudingen langer waren. Wellicht ook het geval op de A3.. @Petrov heb jij dat nieuwste model A3 dan?
    Klopt, met start/stop etc. 65/70 in zn 6 kan net met warme motor. Met een verkbruik < 3,3 liter. Dan draait ie 1100 tpm geloof ik. Ik zal er morgen even op letten. Heb nog maar 1500 km op de klok staan en wil niet te veel in de ecomodus

    Als je normaal 120 rijdt, hoeveel geeft jouw verbruiksmeter dan ongeveer aan? Bij mij verschilt het als een gek (wind & inrijden denk ik). tussen de 5,3 en 6,0. Niet slecht, maar ook niet zo zuinig als je zou hopen.

  5. #5

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Ga straks eens testen!


  6. #6
    petrov's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    114
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Ik heb net even opgelet met rijden hoeveel toeren.

    ok 120 kmh @ (cruisecontrol aan)
    V4 ongeveer 3000 tpm
    V5 2270 tpm
    V6 een haar onder de 2000 tpm (1950)

    Merk trouwens bals je richting de top wil, dat de motor idd op deze bak echt wel gechipt mag naar ong 170 pk oid

  7. #7

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Over verschillende prestaties gesproken... check the figures.. het blijft erg vreemd.

    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...70-2-0tdi.html
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Betere prestaties 2.0 tdi (140) ?

    Die prestaties zullen me eigenlijk een worst interesseren. Wat veel interessanter is, is dat de bijtelling omlaag is naar 20%. Als dit alleen een softwaregeintje is, dan wil ik er best wel wat centen voor neerleggen om 5% minder bijtelling te moeten betalen (ik heb geen idee of je dat achteraf kan laten aanpassen)!
    A3 SB 2.0 TDI Ambition metoorgrijs (2009)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •