Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

  1. #1

    Standaard 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Hoi

    Mijn 1 jaar oude A3, 1.4TSI 122 pk, sloeg afgelopen week gewoon af terwijl ik met zo'n 90km per uur reed. Schrikken natuurlijk. De dag ervoor haperde de motor ook al.

    Naar de dealer gebracht en die kwam er na uren zoeken achter dat het regelsysteem een software update moest hebben. Op mijn vraag of ze wisten dat het plotseling afslaan kan gebeuren als de deze update niet uitgevoerd was werd bevestigend geantwoord.

    Schandalig dat ze de rijders niet benaderen waarvan ze weten dat die beschikken over een motor waarop de update toegepast dient te worden. Levensgevaarlijk toch als je dit met 150 km op de duiste autobaan op weg naar je vakantie , of waar dan ook zou kunnen voorkomen. Dit vond de man bij Audi ook.

    Ik ga nu een klacht indienen bij Audi NL. Benieuwd wat die er van vinden. Ik vind dat ze in dit soort gevaarlijke gevallen auto's dienen terug te roepen naar de garage voor een update.


    Eric

  2. #2

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Vreemd zeg. Je hoort alleen dat er een update is als de auto aangemeld wordt voor een beurt. Het audi systeem zegt dan dat de auto een update moet hebben. Heb ik al een paar keer meegemaakt.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  3. #3

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Hoi

    Na de update toch weer hetzelfde probleem. De auto houdt in, omdat de software denkt dat de motor overbelast wordt (bij 40 km per uur). Ik krijg hem nu pas terug als het probleem opgelost is.
    Heb zolang een A3 cabrio meegekregen. Ook leuk!

    Eric

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Dan hoop ik maar dat het flink lang duurt tot het probleem is opgelost.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Zeker wel nice met dit warme weer
    Verder nog een vraagje: als je niet meer bij de dealer op onderhoud gaat, kan je dan nog aan updates geraken?
    Grtz!


  6. #6
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Je kunt hier checken of je Auto in aanmerking komt voor een officiele Rückrufaktion van AUDI.

    http://www.audi.de/de/brand/de/servi...faktionen.html
    Don't speak unless you can improve the silence.

  7. #7

    Standaard Re: 1.4TSI ,122pk slaat af op snelweg!

    Ze denken nu dat het de brandstoppomp is. Ook nu is bekend dat die problemen kan geven. In de pomp kunnen stukjes loslaten die de werking van de pomp beinvloeden.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •