Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Achteraf regen- en lichtsensor

  1. #21
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Vandaag hele dag geknutseld en heb mijn coming home/ leaving home geactiveerd! Nadat alles met VAG com goed ingesteld is, moet Pin 12 van stekker E kortstondig aan de massa gelegd te worden om de functie echt aan te zetten. Functie uitzetten gaat gewoon door Pin 12 van stekker E nogmals aan de massa te leggen.

    LET OP!
    voor A3 vanaf medio 2005 geldt dat het model 2006 betreft en dan is het dus Pin 12 van stekker E.
    voor A3 tot medio 2005 geldt dat het model 2005 betreft en dan is het Pin 12 van stekker B.

    m.v.g.
    Nico
    Gister een paar uurtjes hieraan besteed, maar helaas zonder resultaat!

    Mijn auto is van Jan '05, dus stekker B pin 12 kortstondig (2 a 3 sec) aan massa gehangen, hierna via VagCom in Coming Home active (Byte 0 bit 7) + In "Adaption - 10" tijd ingesteld en gesaved. Maar helaas niks, na afsluiten van auto geen lichten aan voor 30 sec.

    Moet hij als je pin 12 aan massa hangt op contact staan? En hoelang moet je deze connector aan massa houden?

  2. #22
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfmattie Bekijk Berichten
    Gister een paar uurtjes hieraan besteed, maar helaas zonder resultaat!

    Mijn auto is van Jan '05, dus stekker B pin 12 kortstondig (2 a 3 sec) aan massa gehangen, hierna via VagCom in Coming Home active (Byte 0 bit 7) + In "Adaption - 10" tijd ingesteld en gesaved. Maar helaas niks, na afsluiten van auto geen lichten aan voor 30 sec.

    Moet hij als je pin 12 aan massa hangt op contact staan? En hoelang moet je deze connector aan massa houden?
    Wanneer ik de Quote van quattroA3 lees zegt hij 'eerst in VAGcom instellen' dan 'de stekker korstondig aan de massa'. Wanneer ik jou reactie lees, heb jij het precies andersom gedaan. Ik weet overigens niet of het daardoor komt..
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  3. #23
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Wanneer ik de Quote van quattroA3 lees zegt hij 'eerst in VAGcom instellen' dan 'de stekker korstondig aan de massa'. Wanneer ik jou reactie lees, heb jij het precies andersom gedaan. Ik weet overigens niet of het daardoor komt..
    Klopt, hier zat ik ook een beetje mee. Ik heb echter wel nadat het allemaal nog niet werkte, maar wel al ingesteld was in VAGcom ook nogmaals de kabel aan massa gehouden (meerdere keren zelfs omdat je het op deze manier aan en uit kunt zetten, en ik dus bang was dat ik het steeds weer uit schakelde) maar helaas geen succes...

  4. #24
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfmattie Bekijk Berichten
    Moet hij als je pin 12 aan massa hangt op contact staan? En hoelang moet je deze connector aan massa houden?
    Je hebt een SB van 2005, ik vermoed dan je module 09 eindigend op -F hebt? Dan moet je stekker E pin 12 hebben. Gisteren nog bij iemand gedaan.

    En ja de oplettende "Beyazz" merkt goed op dat de volgorde niet juist was. Als je de C/L Home aan zet en daarna nog gaat instellen in adaptation dan gaat de functie weer uit. Nog een keer aan de massa leggen. Contact hoeft niet aan trouwens, en een seconde aanraken is voldoende, als het maar blank metaal is (niet discriminerend) zodat er goed contact met de massa gemaakt wordt.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #25
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Wanneer je in de buurt van Eindhoven woont kun je ook gewoon even naar vagtechniek rijden. Deze hebben het voor mij ff gedaan.
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit


  6. #26
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Je hebt een SB van 2005, ik vermoed dan je module 09 eindigend op -F hebt? Dan moet je stekker E pin 12 hebben. Gisteren nog bij iemand gedaan.

    En ja de oplettende "Beyazz" merkt goed op dat de volgorde niet juist was. Als je de C/L Home aan zet en daarna nog gaat instellen in adaptation dan gaat de functie weer uit. Nog een keer aan de massa leggen. Contact hoeft niet aan trouwens, en een seconde aanraken is voldoende, als het maar blank metaal is (niet discriminerend) zodat er goed contact met de massa gemaakt wordt.
    gr.
    Nico
    Mijn module nummer eindigt op C (8P0 907 279 C), vond stekker E beetje vreemd uitzien en kon daar niet echt een pin 12 op ontdekken. Maar zal een dezer dagen nog eens een blik gaan werpen op de stekkers.

    Omdat ik dit in een eerdere post heb gelezen (op page 1 in deze discussie), dacht ik dat ik me hier aan kon houden:

    LET OP!
    voor A3 vanaf medio 2005 geldt dat het model 2006 betreft en dan is het dus Pin 12 van stekker E.
    voor A3 tot medio 2005 geldt dat het model 2005 betreft en dan is het Pin 12 van stekker B.

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door Golfmattie; 03-12-13 om 07:55.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Ik heb een lichtschakelaar met auto stand en CHLH op de kop kunnen tikken.
    Is het ook mogelijk alleen een losse lichtsensor aan te sluiten of werkt audi alleen met een regen/lichtsensor?

  8. Ad
  9. #28
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davedtm Bekijk Berichten
    ...Is het ook mogelijk alleen een losse lichtsensor aan te sluiten of werkt audi alleen met een regen/lichtsensor?
    Jouw auto kan alleen een regen/lichtsensor hebben dus Auto stand zal niet werken. C/LH kan dan wel werken zonder sensor montage maar wel met je nieuwe schakelaar.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moron Bekijk Berichten
    Zeer interessant,

    maar waarom wil iemand een ruitewisser systeem met regensensor? Ik ben blij dat ik zelf de baas ben over de ruitewisser. Zeker met mijn aerotwin.
    Vandaag toevallig een ritje in de regen gehad. Bij weinig en variabele regen zit je (ik iig wel) doorlopend aan de instelling te prutsen (te veel wissen = schrapende geluiden, te weinig wissen = geen zicht). Als de regensensor het goed doet geef ik dat soort gepruts graag uit handen.

  11. #30
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Vandaag heb ik eindelijk ook m'n CH/LH aan kunnen zetten met module eindigend op C. Bedankt jongens!

    Nu heb ik ff een vraag of het volgende ook mogelijk is...
    Graag wilde ik nu de schakelaar met auto stand en ook de sensor gaan aanschaffen dat het CH/LH op het juiste moment werkt
    Maar ik heb ergens gelezen dat je hier een aparte kabelboom voor moet leggen naar de schakelaar, is dit toevallig alleen de kabel van stekker E pin 12? Of ook nog andere kabels? En ook voor de sensor zelf, waar moet deze op worden aangesloten?
    Heeft iemand hier toevallig een schema van waar wat aangesloten moet worden om dit werkend te krijgen?

    Thnx voor je reactie!

  12. #31
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfmattie Bekijk Berichten
    ... En ook voor de sensor zelf, waar moet deze op worden aangesloten?
    Sensor wordt op dezelfde LIN-bus draad aangesloten waar de ruitenwissermodule op aangesloten is.
    Na coderen komt je interval te vervallen en is de interval instelling een fijnregeling van je sensor.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  13. #32
    helldesker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Voor wie wil heb ik nog een automatisch dimmende binnenspiegel met kompas functie en een regen/lichtsensor liggen in de kleur grijs. (teab)
    Audi A3 1.9 TDI 77KW SPORTBACK Ambition S Line Mauritius blauw
    Aprilia RSV4

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Hoi heb ik wel, wat wil je ervoor hebben?

    Woon je toevallig in de regio eindhoven?

    Grtz

  15. #34
    helldesker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bikkel4 Bekijk Berichten
    Hoi heb ik wel, wat wil je ervoor hebben?

    Woon je toevallig in de regio eindhoven?

    Grtz
    Toevallig wel. En doe maar een bod.
    Audi A3 1.9 TDI 77KW SPORTBACK Ambition S Line Mauritius blauw
    Aprilia RSV4

  16. #35
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Uiteindelijk niet meer gemonteerd @helldesker ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  17. #36
    helldesker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Uiteindelijk niet meer gemonteerd @helldesker ?
    Jawel, alleen ik heb nu alles S-line, dus zwarte spiegel ipv de grijze. En regen/licht sensor is dus nog nieuw in doos, zoals van jou overgenomen.
    Audi A3 1.9 TDI 77KW SPORTBACK Ambition S Line Mauritius blauw
    Aprilia RSV4

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    @ helldesker weet zo de prijzen niet precies maar een euro of 90? Voor t complete stel.

    Ik kan geen prive berichtje sturen maar mijn mailadres is edwin.schoenmakers@gmail. com

    Ik hoor t wel.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Hallo vraagje
    heb mijn auto lichtschakelaar en nieuwe licht-regensensor aangekocht en de nodige codering laten doen maar werk nog steeds niet in mijn audi a3 8v (2016)kan mij iemand zeggen waarom het nog niet werkt .
    Alvast bedankt !

  20. #39
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Zie je de regen/licht sensor wel in het sub menu van module 9.

    Verzonden met Tapatalk Pro.

    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #40

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Ik ben momenteel bezig met dit project. Heb al een lichtsensor, dimbare binnenspiegel en een een nieuwe lichtschakelaar met auto functie. Alleen zit ik nu te twijfelen wat ik met de kabels moet doen. Van de donorauto heb ik de stekkers wel afgeknipt die in de lichtsensor horen en de binnenspiegel. Maar waar moet ik deze heen trekken etc etc. Zou jij me hier wat tips in kunnen geven?

    Gr

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •