Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Achteraf regen- en lichtsensor

  1. #1

    Standaard Achteraf regen- en lichtsensor

    Goedenavond,
    Weet iemand of ik achteraf een orginele regensensor en lichtsensor kan monteren in mijn Sportback (01/2005).
    En als het kan, welke onderdelen heb ik dan nodig.
    - andere voorruit?
    - andere binnenspiegel?
    - andere aan/uitknop verlichting (draaiknop)?
    -

    Heeft ie dan ook coming home/leaving home functionaliteit?

    Ik kan me vaag herinneren dat ik iets hierover op het forum heb gelezen, maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden.
    Alvast bedankt!
    Audi A6 Avant 2.4 MT 2005
    Audi A3 Sportback 2.0TDI DSG 2005 (tuning Hartog)

  2. #2
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    CH/LH kan je zelf maken, check deze link:
    http://sites.google.com/site/audiret...minghomelights

    Grtz
    Laatst gewijzigd door The Wale; 04-08-10 om 21:41.

  3. #3

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    come leaving home kan je ook activeren via vagcom zonder al die kabel zooi!!
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

  4. #4
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Ahh, weer iets bijgeleerd...
    Wist niet dat het zonder deze aanpassingen geactiveerd kon worden.

    Grtz.

  5. #5
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoeritzz Bekijk Berichten
    come leaving home kan je ook activeren via vagcom zonder al die kabel zooi!!
    Gaat dat enkel als het om automatische verlichting gaat?

    Grtz


  6. #6
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    CH/LH kan je zelf maken, check deze link:
    http://sites.google.com/site/audiret...minghomelightsGrtz
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoeritzz Bekijk Berichten
    come leaving home kan je ook activeren via vagcom zonder al die kabel zooi!!
    Maar zonder licht/(regen) sensor doen ze het altijd , dus ook overdag wat niet echt wenselijk is voor je akku.

    Trouwens je kunt ze altijd activeren via VAGcom maar om de functie echt aan te zetten dien je een bepaalde pin eenmalig aan de massa te leggen om de Aan/uit knoop te simuleren.
    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #7
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    Goedenavond,
    Weet iemand of ik achteraf een orginele regensensor en lichtsensor kan monteren in mijn Sportback (01/2005).
    En als het kan, welke onderdelen heb ik dan nodig.
    - andere voorruit?
    - andere binnenspiegel?
    - andere aan/uitknop verlichting (draaiknop)?
    -
    Andere ruit idd met speciale grote spiegelklem waarin een regensensor past. Dan een nieuwe spiegel met grote klem het liefst neem je dan een met automatisch zelfdimmende functie. Ik ben momenteel bezig voor mijn eigen A3 de spulletjes voor deze operatie bij elkaar te krijgen.
    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mazda Bekijk Berichten
    Andere ruit idd met speciale grote spiegelklem waarin een regensensor past. Dan een nieuwe spiegel met grote klem het liefst neem je dan een met automatisch zelfdimmende functie. Ik ben momenteel bezig voor mijn eigen A3 de spulletjes voor deze operatie bij elkaar te krijgen.
    m.v.g.
    Nico
    Nico, bedankt voor je reactie en alle anderen ook natuurlijk.

    Had zelf al wat lopen zoeken en kwam op de volgende onderdelen uit (www.motor-talk.de):
    - Frontscheibe mit großer aufnahme 8P0 845 099 E NVB 208,00 € ohne einbau
    - Regen- und Lichtsensor 8K0 955 559 A 128,00 €
    - Auto. Abblendspiegel 4F0 857 511 E 177,00 €
    - Haltefeder 4F0 907 671 A 2,68 €
    - Gel-Folie für Regensensor 4E0 955 609 9,28 €
    - TT Lichtschalter mit Crom 8J1 941 531 G 5PR 59,65€ und CH Schalter
    - Stecker 6 Pin 4D0 971 609
    - Pin´s 2x 000 979 009
    - Kufatec Kabelbaum für Regen-Lichtsensor.

    Uiteraard is een andere vooruit de grootste uitgave, maar mijn huidige voorruit is aan vervanging toe ivm schade.
    Dus wellicht kan ik bij vervanging een goede voorruit regelen, dit moet ik nog even uitzoeken...
    De andere onderdelen zijn wel te vinden op Ebay, twijfel alleen of die sensor de juiste is.

    Kan jij bovenstaande onderdelen bevestigen?
    Alvast bedankt.
    Mvg, Steven
    Laatst gewijzigd door sbc; 09-08-10 om 18:43.
    Audi A6 Avant 2.4 MT 2005
    Audi A3 Sportback 2.0TDI DSG 2005 (tuning Hartog)

  10. #9

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mazda Bekijk Berichten
    Maar zonder licht/(regen) sensor doen ze het altijd , dus ook overdag wat niet echt wenselijk is voor je akku.

    Trouwens je kunt ze altijd activeren via VAGcom maar om de functie echt aan te zetten dien je een bepaalde pin eenmalig aan de massa te leggen om de Aan/uit knoop te simuleren.
    m.v.g.
    Nico
    Heeft iemand ervaring met het activeren van coming home verlichting op deze manier?
    Als ik met lage kosten mijn auto een optie rijker kan maken heb ik hier veel interesse in.

  11. #10
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - Frontscheibe mit großer aufnahme 8P0 845 099 E NVB 208,00 € ohne einbau
    Dit weet ik nog niet, ik neem aan dat de code klopt volgens ETKA. Ik heb het (tijdelijk) opgelost door een donor grote spiegelklem te lijmen om mijn bestande kleine spiegelklem (ja past echt, net...) en zo mijn zelfdimmende spiegel te monteren. Een beetje ontevreden over de lijmverbinding en een nadeel is dat ik nu (nog) geen licht-/regensensor kan monteren omdat in het midden van de grote spiegelklem de bestaande kleine spiegelklem zich bevindt. Bestaande (kleine) spiegelklem proberen van de ruit te demonteren heeft trouwens geen enkele nut omdat in de ruit zelf een zwarte stip zit die niet weg te halen is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - Regen- und Lichtsensor 8K0 955 559 A 128,00 €
    Dit klopt vgls ETKA. Is de vervangings sensor vanaf 01-02-09. Ik heb een sensor gekocht die dezelfde code heeft maar zonder de toevoeging "A". Hoppelijk werkt deze ook als het zover is dat ik ook een sensor in kan bouwen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - Auto. Abblendspiegel 4F0 857 511 E 177,00 €
    Klopt. Tevens ook onder volgende code te verkrijgen: 8R0 857 511
    Voor zowel oude als ook de nieuwe code heb je ee kleur code nodig. Zilver grijs is toevoeging 1YE
    Ik heb zelf de duurdere uitvoering 4F0 857 511F met kompas gekocht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - Haltefeder 4F0 907 671 A 2,68 €
    - Gel-Folie für Regensensor 4E0 955 609 9,28 €
    Klopt ook volgens ETKA. Bij mijn sensor zat gel en klemmetje erbij en niet in aparte doosjes dus geen code kunnen aflezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - TT Lichtschalter mit Crom 8J1 941 531 G 5PR 59,65€ und CH Schalter
    Heb ik nog niet uitgezocht want ik ben van plan slechts de coming-leaving home knoopje op mijn huidige lichtschakelaar te knutselen door een sparing te dremelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbc Bekijk Berichten
    - Stecker 6 Pin 4D0 971 609
    - Pin´s 2x 000 979 009
    - Kufatec Kabelbaum für Regen-Lichtsensor.
    Hier kan ik je niet met zekerheid iets vertellen want ik heb de Kufatec nog niet. Heb mijn zelfdimmende spiegel nu tijdelijk gehangen aan de + en de massa door zelf gemaakte en aangelegde bedrading. Als het permanent gaat worden dan ga ik een zekering in mijn zekeringen kast inbouwen en dan ga ik behalve de + en de massa nog een derde draad trekken die voor de achteruitrij functie is. Achteruitrij functie zorgt ervoor dat je spiegel niet gaat dimmen als je achteruit rijdt. Nogmaals meest eenvoudige aansluiting is alleen de + en massa en dan heb je inderdaad 2x pins nodig. Met achteruitrijfunctie heb je een derde pin erbij nodig en mocht je ook zelfdimmende buitenspiegels willen monteren dan heb je in totaal 5x pins nodig (nog twee erbij dus)
    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  12. #11
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joosth Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met het activeren van coming home verlichting op deze manier?
    Als ik met lage kosten mijn auto een optie rijker kan maken heb ik hier veel interesse in.
    Ik ga dit binnenkort doen, nog voordat ik een licht-/regensensor ga installeren. Als het zover is zul je als eerste lezen hiero.
    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  13. #12

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mazda Bekijk Berichten
    Ik ga dit binnenkort doen, nog voordat ik een licht-/regensensor ga installeren. Als het zover is zul je als eerste lezen hiero.
    m.v.g.
    Nico
    Via de vagcom?

    Heb een Sb 2010 en via de vagcom is de CM/LH aangevinked, maar dit werkt toch niet?!

  14. #13
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Ik heb begrepen dat het meestal pas werkt nadat je een keer de coming/leaving home schakelaar hebt gesimuleert. Soms werkt het meteen, dat zal niet in jouw geval zijn dus.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  15. #14

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Nico,
    Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie, top!
    Ik ben nog geen onderdelen aan het verzamelen, omdat ik sinds kort zit na te denken om mijn Sportback volgend jaar te verkopen.
    Maar ik denk dat bovenstaande sowieso nuttige informatie is voor het forum.
    Mvg, Steven
    Audi A6 Avant 2.4 MT 2005
    Audi A3 Sportback 2.0TDI DSG 2005 (tuning Hartog)

  16. #15
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mazda Bekijk Berichten
    Maar zonder licht/(regen) sensor doen ze het altijd , dus ook overdag wat niet echt wenselijk is voor je akku.

    Trouwens je kunt ze altijd activeren via VAGcom maar om de functie echt aan te zetten dien je een bepaalde pin eenmalig aan de massa te leggen om de Aan/uit knoop te simuleren.
    m.v.g.
    Nico
    Vandaag hele dag geknutseld en heb mijn coming home/ leaving home geactiveerd! Nadat alles met VAG com goed ingesteld is, moet Pin 12 van stekker E kortstondig aan de massa gelegd te worden om de functie echt aan te zetten. Functie uitzetten gaat gewoon door Pin 12 van stekker E nogmals aan de massa te leggen.

    LET OP!
    voor A3 vanaf medio 2005 geldt dat het model 2006 betreft en dan is het dus Pin 12 van stekker E.
    voor A3 tot medio 2005 geldt dat het model 2005 betreft en dan is het Pin 12 van stekker B.

    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  17. #16
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Zeer interessant,

    maar waarom wil iemand een ruitewisser systeem met regensensor? Ik ben blij dat ik zelf de baas ben over de ruitewisser. Zeker met mijn aerotwin.

    Ronald
    Ronald - lord of the 4 rings

  18. #17

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Hallo,

    Ik heb nu een nieuwe lichtschakelaar van 2010 in mijn audi a3 uit 2004 gezet.
    Daar zitten de volgende funties extra op, lichtstand automatisch en een schakelaar voor coming home.
    Kan ik deze opties installeren en aansluiten?
    En wat heb ik daar voor nodig?

    gr ronald

  19. #18
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rojo Bekijk Berichten
    ... lichtstand automatisch en een schakelaar voor coming home.
    Kan ik deze opties installeren en aansluiten?
    Automatische licht stand zou alleen werken als je een regen/lichtsensor zou hebben en dat is lastiger te realiseren.
    coming/leaving home kun je maken en dan werkt het net zoals bij mijn auto altijd (dus ook overdag)
    Je moet o.a. electrische schema van je Audi, vagcom en pins met bedrading hebben om dit te kunnen realiseren.
    m.v.g.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  20. #19

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    Heb jij dan de comming home later geinstalleerd?

  21. #20
    tiesva's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    904
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf regen- en lichtsensor

    @Rojo, het knopje op de lichtschakelaar, past deze ook op de oude lichtschakelaar?
    A3 8P 2.0TDI Ambition 140Pk/320Nm - Hartog Tuned @ 175Pk/400Nm+

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •