Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Random multiple cylinder misfire detected

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Random multiple cylinder misfire detected

    Heren,

    Ik ben hier redelijk nieuw. Ik heb een audi A3 sportback 2.0 TFSI Q uit 2005. Auto heeft 86dkm gelopen. Ik heb precies hetzelfde probleem. Auto loopt af en toe op drie cilinders en motorlampje gaat oranje knipperen. Als ik de storing uitlees krijg ik de melding cilinder 3 missfire en ook de melding random missfire. Soms is het probleem vanzelf weg maar als je bij de stoplicht staat kan het zoemaar weer terugkomen. Ik heb de bougies vervangen. Auto liep een tijdje (15 km) goed. Maar nu doet hij het weer. De bobine verwisseld met een andere cilinder, maar hij blijft cilinder 3 geven. Het vreemde is is dat het probleem niet constant is. Vandaag bijvoorbeeld een rondje ring amsterdam gedaan en er was niks aan de hand. Toen ik de afslag nam bogon het euvel weer. Zit er op een 2.0 tfsi motorcode AXX ook een vonkversterker? En zoja waar zit dit precies en kan het mischien daaraan liggen?

    Ik hoor graag wat tips.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

    Nou, het is probleem is gelukkig al opgelost heren... Vandaag nieuwe bobines erop gezet en probleem was opgelost. Pffffff.

    Gekke was dat het niet constant was. Een stukke bobine zou toch gewoon stuk moeten zijn en niet de ene keer wel goed doen en de andere keer niet?? maargoed, nog iets geleerd. Ik had de bobine op cylinder 4 gezet en 1 dagje zo gereden. En zag dat hij nu misfire cylinder 4 en random cylinder misfire aangaf ipv cylinder 3. Meteen naar de dealer in haarlem (deze is zaterdags tot 1 uur open) gereden, nieuwe gekocht en erop gezet. Loopt weer als een zonnetje

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

    Mooi zo...
    Audi A2 1.4 aua

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •