Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 95 van de 95

Onderwerp: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

  1. #81
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pendekar85 Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik heb de volgende vraag ik heb een a3 sportback 2006 2.0 fsi mijn audi heeft het complete coming home leaving home systeem alleen is mijn vraag nu als ik de auto op slot doe brand mijn normale verlichting wat ik wil is dat alleeen mijn mistlichten brand is dit mogelijk en dat mijn zijspiegels automatische dicht klappen.
    Nee dit is tot zover bekend niet mogelijk enkel de dimlichten.
    Vanaf model 2009 zou dit wel moeten werken via de mistlichten.

  2. #82
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pendekar85 Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik heb de volgende vraag ik heb een a3 sportback 2006 2.0 fsi mijn audi heeft het complete coming home leaving home systeem alleen is mijn vraag nu als ik de auto op slot doe brand mijn normale verlichting wat ik wil is dat alleeen mijn mistlichten brand is dit mogelijk en dat mijn zijspiegels automatische dicht klappen.
    Vanaf Modeljaar 2010 kunnen ze via mistlichten volgens mij.
    Spiegels inklappen met opslot doen kan tot en met huidige model niet bij de A3.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #83
    pendekar85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Jongens Bedankt voor de snelle reactie

  4. #84
    Joey01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Ik zie hier allemaal apparaten waarbij het nr eindigt met een: F/A/J/C/P.
    Ik heb vanmiddag even gekeken maar mijn apparaat eindigd niet met een cijfer..:



    Weet iemand welk apparaat ik heb? en of comming home en mistlampen mogelijk zijn..

  5. #85
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey01 Bekijk Berichten
    Ik zie hier allemaal apparaten waarbij het nr eindigt met een: F/A/J/C/P.
    Ik heb vanmiddag even gekeken maar mijn apparaat eindigd niet met een cijfer..:



    Weet iemand welk apparaat ik heb? en of comming home en mistlampen mogelijk zijn..
    Dat is het OERAPPARAAT van de A3 8P gemonteerd op modeljaar 2003-2004 (check: ja hoor jij hebt een 2004 model dus het klopt)
    Heeft wel ondersteuning voor mistlichten en voor Coming Home of Leaving Home (een van de twee)


    Edit: heeft toch geen mistlicht optie want het is een uitgeklede boardcomputer. Helaas...
    gr.
    Nico
    Laatst gewijzigd door quattroA3; 02-04-12 om 23:05.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


  6. #86
    Joey01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Te vroeg gejuigd! dan gaan we even opzoek naar een andere module, bedankt!
    Laatst gewijzigd door Joey01; 02-04-12 om 23:07.

  7. #87
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinh Bekijk Berichten
    Ik heb zojuist de afdekplaat verwijderd onder het regelapparaat. Het waren 3 boutjes losschroeven waarna je de deksel er in een keer af kan nemen.
    Bij deze een foto:



    Daarna kun je het gehele regelapparaat losklikken. En dat ziet er als volgt uit.



    Ik begreep dat je voor een Audi A3 met Bordnetzsteuergerat 8P0907279F van stekker E pin 12 aan de massa moet leggen.
    Begrijp ik het dan goed en dat het de volgende pin moet zijn?



    En is het correct dat je de CH/LH van te voren moet programmeren via VAG-COM om hem daarna even aan de massa te leggen?
    En is dat maar heel even of een continu massa?
    Heeft er nog iemand de foto's die hier bij horen?
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Hoppa!

    Bij mij is het ook gelukt!

    The wale had al een hele poos geleden dit geactiveerd via vag com, maar het werkte nog niet!
    Nu had ik even de tijd gevonden om pin 12 van stekker E aan de massa te hangen..

    Heel simpel! gewoon 3 schroefjes lossen van de afdekplaat onder het stuur (1 zit links onder de afdekplaat waar ook de zekeringen zitten), hierna duw je 2 plastiekjes opzij van het regelapparaat (wat bij mij op 'K' eindigt) dan voorzichtig het apparaat eruit trekken.. Stekker 'E' loshalen & daar op pin 12 de massa eventjes tegenhouden!

    ongeveer 5 min werk je hebt enkel dopje 8 nodig en kabeltje van de multimeter ofzo.

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Ik las nu op een duitse site dat je de mistlichten kan aanzetten ipv de gewone lichten, is dit ook mogelijk op mijn model?
    Hij is van 2008 een pré facelift met als regelapparaat nummer 8po 907 279 K.

    Bedankt alvast!

    Hier de link naar die site:

    http://www.motor-talk.de/blogs/scott...-t1649060.html

    Filmpje ervan:

    http://www.motor-talk.de/blogs/scott...-t2839416.html

  11. #90
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MisanoA3 Bekijk Berichten
    .... de mistlichten kan aanzetten ipv de gewone lichten...
    Gewoon instellen via Vagcom kan pas vanaf 2010. Modellen van voor 2010 moet je het met een module doen zoals o.a. door Scotty ontwikkeld is.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Ok, Bedankt!
    Die moeite ga ik toch allemaal wel niet doen!

    Groeten

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Oud topic maar ik denk dat ik mijn vraag hier nog wel kan stellen.
    Sinds kort heb ik ook een a3 sportback uit 2006.
    Ik heb geen licht/regensensor en keek daarom naar de mogelijkheden met de E stekker en heb iemand met VAG COM gevraagd of hij dit voor mij zou kunnen programmeren. Hij raadde het mij sterk af om dit op deze manier werkend te maken omdat het storingen op zou leveren en teveel belasting voor de accu zou zijn (omdat de lichten altijd aan gaan).
    Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit zonder problemen te realiseren of levert dit toch storingen op?

    Alvast bedankt!

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Dat het iets meer belasting voor je accu is, lijkt me wel logisch, maar echt schokkend is het niet.
    Je kan ook de draad van stekker E pin 12 aan de massa leggen met een schakelaartje om het aan en uit te kunnen zetten. Heb ik ook gedaan. Je kan ook op zoek naar een lichtschakelaar waar de funtie CH/LH op zit en zelf op de schakelaar aansluiten

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Dan gaan we het gewoon proberen, bedankt!

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: coming home/ leaving home Functie voor A3 Pro Line 3 drs 10-2006

    Hallo

    Iemand in regio Heerenveen die kan Vagcommen en mij kan vertellen wat voor type computer ik heb.
    En of coming home en of leving home mogelijk is. En eventuele andere mogelijke aanpassingen.
    Tegen vergoeding uiteraard.

    Alvast bedankt.

    R.Bos

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •