Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Rammeltje, stabilisatorstang ?

  1. #1
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Hallo, ik had nog een vraagje met betrekking tot mijn auto.
    Al sinds de aanschaf (2 maanden geleden) hoor ik een klein rammeltje van achter onder de auto komen, althans, zo klinkt het vanaf de bestuurders stoel. Het lijkt van links achter te komen.
    Ik heb de auto al op de brug gehad bij een vriend van me en die heeft gekeken of hij iets kon vinden wat dit rammeltje kon veroorzaken.
    De uitlaat was het naar zijn mening in ieder geval niet, want die kon je vrij bewegen zonder rare geluiden.

    Hij dacht zelf aan de stabilisatorstang maar wist het niet zeker. Het geluid klinkt een beetje alsof er ergens speling op zit en is vooral te horen als je over hobbels rijdt.
    Boven de 40km/u is het niet meer te horen maar dat kan natuurlijk ook komen doordat andere geluiden dit dan overstemmen.

    Het geluid klinkt niet ernstig maar is alleen irritant. Ik denk ik vraag het hier even voordat ik er de dealer naar laat kijken.; misschien dat het een bekend kwaaltje is. Daar ligt mijn hoop ook een beetje op, want als jonge bestuurder zijnde vind ik het zonde om honderden euro’s onderzoek/reparatie kosten uit te geven voor dit rammeltje, dat is het nu ook weer niet waard.

    Alvast hartelijk bedankt!
    Laatst gewijzigd door Brentnl; 12-09-11 om 20:54.

  2. #2
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ik had ook een geluid als ik over vluchtheuvels reed.
    Bleek dat 2 beschermkappen voor de leidingen achteraan niet meer goed waren.
    Beide vervangen en geen geluid meer, kosten rond de 20€.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  3. #3
    FFA
    Guest

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ik had linksachter ook een rammeltje. Na heel veel zoeken bleek het een steenslagkapje aan de onderkant aan de binnenkant van het wiel te zijn wat los zat. Rubbertje ertussen en weg rammel! Kijk maar eens of dit het is.....

    511000.jpg
    Laatst gewijzigd door FFA; 10-09-11 om 18:41.

  4. #4
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ik ga hier beide even naar kijken, in ieder geval bedankt! Ik laat wat achter als ik meer weet..

  5. #5
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ik heb er een kennis naar laten kijken bij hem in de garage, maar hij kon niets vinden.
    Toen maar naar de garage gegaan waar ik hem gekocht heb. Even ritje gemaakt; monteur vond het ook een irritant geluid/rammeltje. Belde me net op dat hij qua rubbers/stangen/kapjes niets vreemds zag, alleen de schokbreker kon hij enigzins bewegen waarbij een geluid optrad.

    Hij zei dat dit het kon zijn, maar garantie kon hij zeker niet geven. Als deze vervangen waren en er was nog steeds een probleem konden we natuurlijk wel verder kijken aangezien er wat uit te sluiten is... Kosten waren 110 euro per schokbreker om te vervangen en hij adviseerde dan wel om beide schokbrekers achter te vervangen in plaats van 1. Prijs was 110 euro inc btw en inc montage.

    Hoe denken jullie hierover? Zou dit het probleem kunnen zijn? Is het een goede prijs? Zouden jullie het zelf doen?
    Geluid is echt storend wanneer je 30/40 rijdt in het dorp etc.
    Laatst gewijzigd door Brentnl; 11-01-12 om 13:01.


  6. #6
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Bovengenoemde kappen waren het niet?
    Want je ziet niet dat ze versleten zijn, tot je er mee gaat rammelen.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  7. #7
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Bovengenoemde kappen waren het niet?
    Want je ziet niet dat ze versleten zijn, tot je er mee gaat rammelen.
    Volgens de monteur niet, heb voor 'm het forum nog uitgedraaid haha en laten lezen, maar die punten heeft hij nagekeken en daar zat 't m niet in.

  8. Ad
  9. #8
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Geen idee of kapotte schokdempers zo een geluid maken.
    Ik heb mijn schokdempers en die van mijn vader al moeten vervangen omdat de olie eruit liep.
    Maar die maakten toen bij de 2 auto's geen lawaai.
    Kosten van de dempers waren ong. 100€ voor 2 stuks (Monroe).
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ik heb ook zo'n rammeltje (A3, 2004).

    Maar bij mij komt het voor onder de auto vandaag, inderdaad ook bij hobbelige wegen en bij lage snelheid. Bij mij zijn voor de stabilisatorstangen vervangen, maar helaas geen resultaat.

    Ben dus ook erg benieuwd wat dit kan zijn!

    Help??

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Kan het ook zijn dat de beugeltjes waar de handremkabels in hangen dat geluid maken? (Bovenaan waar het plastic waar het staaldraadje doorheen zit.)

    Bij mij zat daar wat ruimte op en verder kon ik niets vinden dus heb ik die even met wat kit ingesmeerd en sindsdien heb ik het niet meer gehoord.... maar ook nog niet heel veel gereden naderhand.

  12. #11
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltje, stabilisatorstang ?

    Ondanks alle goede suggesties was het tóch iets anders wat dit geluid veroorzaakte... het bleek de linker schokbreker te zijn (achter).

    Had er eerst een vriend van me (met garage) naar laten kijken, maar deze kon dus niets vinden. Hierna de garage gecontacteerd waar ik deze occasion vandaan heb, hij had ook weinig suggesties omdat alle rubbertjes en stangetjes goed vast zaten in zijn ogen. Hij dacht dat het de schokbreker kon zijn, maar zeker wist hij het niet. Ik heb de gok genomen en voor 90 euro inc. montage had ik een nieuwe schokbreker... en voilá; het geluid was verdwenen! Heerlijk!

    Nu 'moet' ik eigenlijk rechts-achter ook vervangen, al lees ik daar tegenstrijdige berichten over op internet. Met de schokbreker RA is niets mis en de rij-eigenschappen zijn ook niet veranderd. Ik weet dat het 'populair' is om alles symmetrisch te vervangen, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde van het geld als deze schokbreker nog goed is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •