Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 55 van de 55

Onderwerp: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

  1. #41
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Electrisch inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jur88 Bekijk Berichten
    is jou ompin schema geschikt voor zowel de bestuurders als de bijrijders kant?
    Is voor beide voorportieren (Sportback) en in geval van een 3-deurs moet het ook kloppen.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Electrisch inklapbare buitenspiegels

    Super dankjewel, ik ga er maandag mee naar de garage ok nog een paar dingen te laten uitvoeren, ik ben benieuwd

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Electrisch inklapbare buitenspiegels

    -J zijn goed voor inklapbare spiegels en de prijs die je betaald hebt is prima. De -J's zijn vanaf Facelift 2008 model inzetbaar dus je moet je kabelboomstekkers ompinnen.
    Omdat er nagenoeg geen informatie hierover (het ompinnen) te vinden was heb ik ca. een jaar geleden na mijn ombouwoperatie een blog gemaakt hier: http://www.motor-talk.de/blogs/quattroa3

    Nog 1 vraagje Nico, mijn spiegels zijn ook electrisch verwarmbaar, krijg ik die aan de praat door jou ompin schema te gebruiken en De knop op verwarming te draaien en dan de verwarming aan te zetten in mij. Auto? Of weet jij toevallig hoe dat werkt

    Groeten jurian

  4. #44
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Electrisch inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jur88 Bekijk Berichten
    Nog 1 vraagje Nico, mijn spiegels zijn ook electrisch verwarmbaar, krijg ik die aan de praat door jou ompin schema te gebruiken en De knop op verwarming te draaien en dan de verwarming aan te zetten in mij. Auto?
    Volgens mij zal het zo ongeveer gaan bij achteraf montage van verwarmbare spiegels.
    Spiegelverstelknop recht naar voren en achterruit verwarming aanzetten, dan gaan de spiegels ook warm worden. Ze werken niet boven +5 graden ongeveer.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    ben bij de garage geweest, alles om gepind volgens het schema en alles juist gecodeerd, maar nu werkt alleen de knipperlicht functie nog maar en de interieur verlichting brand de spiegelknop brand en verder doet deze nog niks, ik heb ze om gepind van de 8P0 959 801A en 2A naar de 8P0 959 801J en 2J, nico weet jij toevallig wat ik fout heb gedaan? de elektrische ramen werken ook niet meer

    of heeft iemand toevallig de schema's van de 8P0 959 801A en de 8P0 959 801J ? want dan kan ik zelf uitzoeken welke draden er eventueel fout gepind zijn
    Laatst gewijzigd door tom; 24-08-17 om 18:17.


  6. #46
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Electrisch inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jur88 Bekijk Berichten
    ... ik heb ze om gepind van de 8P0 959 801A en 2A naar de 8P0 959 801J en 2J,
    Heb jij ze omgepind of de garage heeft dat gedaan?
    Wat voor foutmeldingen komen uit bij het uitlezen dan?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    samen, ik heb voorgelezen hoe de pinnen veranderd moesten worden en de garage heeft ze omgezet, ik zal kijken of ik de errors kan vinden, hij heeft alles via vcds getest via een soort test circuit, de ramen het inklappen en de knipperlicht functie en uiteindelijk doet alleen de knipperlicht functie het maar terwijl wel de hele knop voor de spiegels verlicht wordt, maar de besturing en de verlichting zal wel via een ander snoer gaan wat me ook logisch lijkt, het is het rare dat het alleen bij de 32 pins stekker voorkomt en niet bij de 20 pins stekker, kan het ook met de kabelboom te maken hebben?want de knop voor het bedienen van de ramen geeft zelfs geen licht, weet iemand toevallig een site met schema's? want dan kan ik alles nog eens nakijken, ik heb het gevoel dat er met het ompinnen wat mis is gegaan namelijk

    Heeft iemand de electrische pin schema's van de 8p0 959 801a en 2a en de 8p0 959 801j en 2j? Want dan kan ik het hoop ik ook zelf uitzoeken want aan foutcodes is er alleen een j345 uitgekomen dacht ik verder niks
    Laatst gewijzigd door tom; 24-08-17 om 18:16.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    Goedenavond

    Ik ben vandaag voor de 2de keer bij de garage geweest voor nog een poging maar niks wil lukken, de ramen de spiegels niks doet het meer, we hebben via een schema van 2004 de draden maar weer de oude gemaakt maar aangezien ik de nieuwe modules er al in heb zitten werkt er vanzelfsprekend niks, Nico hoe heb jij de upgrade uitgevoerd? Want ik heb het gevoel dat ik soms 1 pin 2x ompin is het mogelijk om een kabelboom van de 32 pins stekker uit een 2009 model erin te zetten zodat alles werkt? Zo ja heeft iemand daar het nummer van? De nieuwe modules zijn van bouwjaar 2008, Nico kun jij mij helpen? Ik heb werkelijk geen idee watg ik fout doe

    Groeten jurian

  10. #49
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jur88 Bekijk Berichten
    ... Nico hoe heb jij de upgrade uitgevoerd? Want ik heb het gevoel dat ik soms 1 pin 2x ompin is het mogelijk om een kabelboom van de 32 pins stekker uit een 2009 model erin te zetten zodat alles werkt?
    Ik heb het als volgt gedaan; Begin bovenaan de ompin lijst, bijvoorbeeld 32 pin stekker: oude situatie draad pin 1 breng je naar pin 18. Als op pin 18 al iets zit dan ga je die vrijkomende draad brengen naar een nieuwe locatie. In dit geval zit er niets op 18.
    Dan draad van pin 2 breng je naar nieuwe plek pin 19. Vrijgekomen draad pin 19 breng je naar pin 6. Vrijgekomen draad pin 6 breng je naar pin 24 enz . Op deze manier zorg je ervoor dat je niets twee keer ompint.

    Er is nog een kleine kans dat model 2003-2004 weer een andere layout heeft ... Zou je moeten zien op het elektrische schema door model 2003 te vergelijken met model 2006.
    Nico
    Laatst gewijzigd door quattroA3; 22-08-17 om 11:55.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    dan weet ik misschien ook waar het fout gaat, ik heb de spiegels uit een 3 deurs a3 8p uit 2009 met de modules van 2008, dus als jou auto van 2006 is dan is er een grote kans dat je dus 3 of 4 layouts door elkaar heen haalt en dan is het dus gedoemd om te mislukken en zoals jij het zegt heb ik het ook gedaan maar als de layout van 2004 dus weer anders is dan kun je dus op het pin 1 willen veranderen maar als die er niet is maar later wel door het ompinnen en je ziet van he hij is er nu wel dan pin je dus misschien wel 3x een pin 2x om , het werkte al wel half nu weet ik dus ook de oorzaak dat het fout gaat, heel erg dankjewel nico, ik wil echt niet zeuren het is gewoon enthousiasme van de nieuwe dingen op je eigen auto, @Nico zou jij mij misschien de layouts van het model jaar 2004 en 2008 kunnen en misschien ook willen leveren? via een prive bericht? want mijn garage heeft het via autodata de schema's maar daar zijn die van 2004 en 2008 exact hetzelfde dus dat schiet niet op groeten jurian

  12. #51
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jur88 Bekijk Berichten
    dan weet ik misschien ook waar het fout gaat, ik heb de spiegels uit een 3 deurs a3 8p uit 2009 met de modules van 2008, dus als jou auto van 2006 is dan is er een grote kans dat je dus 3 of 4 layouts door elkaar heen haalt
    Het ging om mijn vorige A3 modeljaar 2006 die ik omgepind had. Ik heb daarop dus de facelift (dacht modeljaar 2009) deurmodules gemonteerd.
    Naar mijn weten zijn de deurmodules maar een keer gewijzigd in 2008 naar 2009. Wat ik eerder schreef dat model 2004 wellicht andere layout heeft was slechts gissen en klopt dus niet aangezien jij dat gecontroleerd hebt. Daar ligt het dus niet aan.
    Het is waarschijnlijk de volgorde van jouw ompin actie.
    Kan eventueel nog even check doen met de schema's als ik terug ben van vakantie.
    gr.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    dat zou heel fijn zijn, ik ben ook al naar een kabelboom aan het zoeken van een a3 8p uit 2009 met de stille hoop het op die manier op te lossen, hoe meer manieren je probeert, hoe sneller je de oplossing vindt

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    ik heb het al opgelost, ik heb bij de dealer 2 kabelbomen voor de portieren uit 2009 gehaald en alles werkt in 1x plug and play

  15. #54
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    Misschien handig om te melden wat de 2 kabelbomen kosten omdat sommige het om pinnen lastig vinden of niet aan durven.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Elektrisch inklapbare buitenspiegels achteraf

    sorry, dankje voor het herinneren, ik zal gelijk het hele kosten plaatje geven, ik heb een set elektrisch inklapbare verstelbare en verwarmbare spiegels gekocht voor 375 euro met de raam motoren 8p0 959 801 en 2 j de draaiknop met alles erop en eraan en natuurlijk de spiegels ik ben een paar keer bij de garage geweest en die heeft de codering gedaan maar dat stelt niet zoveel voor want ik heb meegekeken, gewoon het aantal opties dat je hebt opzoeken in de lijst van het lucht ballonetje en al die cijfers bij elkaar optellen met de voorafgaande nullen, als je in VCDS zit snap je gelijk wat ik bedoel, de kabelbomen heb ik nieuw gekocht bij de dealer en die kosten 145.50 per stuk en je hebt er 2 nodig voor links en rechts dus dat is bij elkaar nog net geen 300 euro, ik ben nog niet helemaal klaar want de centrale deurvergrendeling doet nu raar, deze gaat namelijk na 15 sec alweer op slot ongeacht wat je doet dus die kabels ga ik ook nieuw bestellen, voor degenen die willen weten wat ik uiteindelijk allemaal heb moeten vervangen laat even een berichtje achter, in het algemeen of pb, dan zal ik het volledig en duidelijk uitleggen, ik heb alle audi nummers van de site 7zap audi en dat klopt perfect, sorry als ik meer heb gezegd dan nodig was, de nummers van de kabelbomen: links 8p3971035q rechts 8p3971036s dit zijn de kabelboom nummers en raammotor nummers uit het jaar 2009

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •