Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Spanning eraf geweest maar accu nog goed?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Spanning eraf geweest maar accu nog goed?

    Toch maar even vragen of jullie enig idee hebben?

    Ik ben in bezit van een A3 2.0fsi bj 2003. Ik heb de auto op slot weggezet en bij terugkomst bleek mijn radio of Safe mode te staan. Ook mijn klok was uitgevallen en gaf niet meer de juiste tijd aan. Stroomuitval dus. Heel vreemd ook niet eerder meegemaakt.

    De auto startte normaal, accu had voldoende power.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of ligt het aan een oorzaak van buitenaf?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spanning eraf geweest maar accu nog goed?

    Mij is dit probleem ook al 3x overkomen. Als ik 's ochtends in de auto stap en wil starten en de sleutel omdraai is het net of ie even "doodvalt" maar dan toch wel start. En dan is de radio op "safe" gesprongen en het klokje met tijd en datum staat op een hele andere tijd en datum. Op een of andere manier is dan toch de stroom eraf geweest, al was het maar een paar tellen. De auto start dan wel maar toch maak ik me zorgen of ik straks niet een keer stil kom te staan. Heb het ook al een keer overdag gehad toen ik al met de auto had gereden, toen draaide ik naar mijn gevoel de sleutel te snel om en toen deed hij het ook even niet, sleutel weer terugdraaien, opnieuw starten en toen deed hij het wel maar wederom de radio op safe en de klok op andere tijd.
    Wat zou dat kunnen zijn?? Ik rijd een A3 2.0 Fsi uit 2003.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Spanning eraf geweest maar accu nog goed?

    Dag Vera,

    Het probleem wat jij beschrijft lijkt me een accu die niet goed meer is. Tijdens starten wordt er veel stroom verbruikt, bij een 2e poging is de accu weer "wakker geschud" en heb je meer kans dat hij toch start. Vrij normaal dat dan de autoradio op safe springt en de klok verspringt.

    Even bij de garage accu laten testen, die kunnen dit uitsluiten.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vera1970 Bekijk Berichten
    Mij is dit probleem ook al 3x overkomen. Als ik 's ochtends in de auto stap en wil starten en de sleutel omdraai is het net of ie even "doodvalt" maar dan toch wel start. En dan is de radio op "safe" gesprongen en het klokje met tijd en datum staat op een hele andere tijd en datum. Op een of andere manier is dan toch de stroom eraf geweest, al was het maar een paar tellen. De auto start dan wel maar toch maak ik me zorgen of ik straks niet een keer stil kom te staan. Heb het ook al een keer overdag gehad toen ik al met de auto had gereden, toen draaide ik naar mijn gevoel de sleutel te snel om en toen deed hij het ook even niet, sleutel weer terugdraaien, opnieuw starten en toen deed hij het wel maar wederom de radio op safe en de klok op andere tijd.
    Wat zou dat kunnen zijn?? Ik rijd een A3 2.0 Fsi uit 2003.
    Laatst gewijzigd door HansA3; 06-02-12 om 07:04.

  4. #4

    Standaard re: Spanning eraf geweest maar accu nog goed?

    Is dit probleem opgelost geraakt? Wat was het probleem? Heb vandaag net hetzelfde gehad.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •